elmotheelk (Eric) schreef:Rémi clio ph3 schreef:Ferry schreef:Ja ik kan alleen oordelen over mijn eigen clio'tje geen RS

maarwel 17 inch + 3cm verlaging en dat is wel stug maar niet verschrikkelijk irritant stug ofzo, verder zal het je weggedrag wel iets beinvloeden ( ook gunsitg

)en de trekkracht , tja voor het gevoel wel iets minder maarja.... wie mooi wil zijn moet soms..... verder wijkt de teller af bij mij maar is de werkelijke topsnelheid niet veel minder geworden. Maar goed dit zijn alleen mijn ervaringen
gr
Ik heb dezelfde combie als ferry maar waarschijnlijk een andere banden maat. Ik heb geen km afwijking en hij is nog even snel, alleen de top is iets lager. Verder gaan de bochten veeeeel beter, alleen als het wegdek slechts is in de bocht heeft hij wat minder incasserings vermogen en zal hij kleine stukje verspringen. Comfort vind ik nog heel goed, ben ermee naar italie gereden zonder problemen!!!
Nogal verdeeld dus! Iemand anders een mening over 16" vs 17"? Ik heb nu natuurlijk wel 15".
Pro voor 16": die kan ik tweedehands kopen...
Tja je krijg vaak even veel verschillende meningen als antwoorden!
Het ligt helemaal aan jezelf, wat je wilt.
Een vriend van me heeft zijn clio RS 40mm verlaagd (ik weet niet meer met welke veren), die wil je echt niet met 17ers rijden!! Hij heeft nog zijn standaard 15" velgen, maar is zo al minder comfortable dan de mijne.
Wil je echt nog super comfort hebben dan moet je hem zo laten als hij is. Wil je medium, dan moet je 16ers pakken en een milde verlaging, en wil je hardcore, dan moet je 17ers en vet verlagen.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat er veel verschil zit tussen 16" en 17" qua comfort, ik denk dat dat meer aan de veren ligt.