stilstaan van auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Madmaus

André ter Velde schreef:Misschien een ongeloofwaardig verhaaltje, maar toch helemaal echt gebeurt.

Toen ik hier in Papendrecht kwam wonen, stond er op een p-plaats achter onze woning een bijna nieuwe vw polo die nooit van zijn plek kwam. Hij stond al een maandje of wat daar geparkeerd. Er werd wel belasting betaald etc dus kon de politie er niets aan doen. Hij stond ook niet als gestolen te boek.

Die polo bleef er maar staan en staan en werd groener en groener. De buurt ging zich er aan ergeren want er werd steeds meer mee gekloot door de jeugd. Spiegels kapot, ruitenwisser kapot etc.

We hebben regelmatig geprobeert of de politie dat wrak wilde weghalen maar dat konz e niet vanwege dat er belasting voor betaald werd. Er zijn schijnbaar wel bekeuringen uitgedeeld vanwege de apk.

Maar goed, na 6 jaar stilstaan waren we er op een dag getuige van dat de eigenaar naar zijn auto toeliep (woonde paar straten verderop, hij stapt in en............ start zijn auto en rijdt weg.

Ja, echt, niet verzonnen, dat ding liep gewoon. Wel ratelen en zo en hij zal best naar een garage gereden zijn om eerst eens een beurt te laten geven. Maar dat ding rijdt nog streeds.

p.s. probeer dit niet met je eigen auto !!
Volgens mij mag je een voertuig auto/aanhanger/caravan niet langer als 3 dagen op een parkeerplek staan.
Niet dat ze er veel aan doen. Bij mij staat ook zo'n ding, daar hebben ze al een plakkertje opgeplakt dat ie weg moet. Maar dat ding blijft gewoon staan en niemand die hem weg komt halen.
Roy
Moderator

Dus als je een week op vakantie bent en je komt terug is je auto weg gesleept? :wink:

Dat geld alleen voor aanhangers/caravans. Ze plakken er eerst een sticker op. Als hij er 3 dagen na het plakken van die sticker nog steeds staat word hij weggehaald.
5 GT Turbo '88 GT5
pierre

ik heb eens een suzuki gti 4 maanden in een parking gehad, reed er daarna meteen mee weg,had ook niet die beruchte vierkante NS wielen.

is je accu wat minder, koppel deze dan los, de rest is onzin.
Lennart

mijn oude auto staat nu bijna 2 maanden stil heb hem vorige week zo gestart en weg gereden zonder vierkante wielen :wink:
~thijs~
Contacteer:

Ik ben met de estafette na 7 jaar stilstaan na een half uurtje kutten gewoon weggereden al trillend achter het stuur door de vierkante bandjes :)
-Ray-
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:
André ter Velde schreef:Ik zou het echt niet weten. Het is wel een beetje vaag figuur.
Poosje zitten brommen zeker?
"ik was er even tussenuit"
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.

-Ray- schreef:"ik was er even tussenuit"
waarschijnlijk vergeten waar ie hem geparkeerd had...
pierre

~thijs~ schreef:Ik ben met de estafette na 7 jaar stilstaan na een half uurtje kutten gewoon weggereden al trillend achter het stuur door de vierkante bandjes :)

hahahaha, accu niet losgekoppelt ? :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

pierre schreef:ik heb eens een suzuki gti 4 maanden in een parking gehad, reed er daarna meteen mee weg,had ook niet die beruchte vierkante NS wielen.

is je accu wat minder, koppel deze dan los, de rest is onzin.
Zo snel zijn je banden niet vierkant..
Mijn witte 5 heeft onlangs ruim 8 maanden stil gestaan, accu er weer op en rijden maar. Nu staat ie ook alweer ruim drie maanden stil, moet alleen de accu nog ff loshalen. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven
Car: M536

Banden worden vaak pas echt vierkant als ze langzaam leeggelopen zijn en platgestaan hebben.
Met een lekke band ook, als je die een weekie laat zitten onder je auto krijgt ie een platte kant.

zolang de bandjes beetje hard blijven is er niet zo snel iets aan de hand
André ter Velde

Madmaus schreef:
André ter Velde schreef:Misschien een ongeloofwaardig verhaaltje, maar toch helemaal echt gebeurt.

Toen ik hier in Papendrecht kwam wonen, stond er op een p-plaats achter onze woning een bijna nieuwe vw polo die nooit van zijn plek kwam. Hij stond al een maandje of wat daar geparkeerd. Er werd wel belasting betaald etc dus kon de politie er niets aan doen. Hij stond ook niet als gestolen te boek.

Die polo bleef er maar staan en staan en werd groener en groener. De buurt ging zich er aan ergeren want er werd steeds meer mee gekloot door de jeugd. Spiegels kapot, ruitenwisser kapot etc.

We hebben regelmatig geprobeert of de politie dat wrak wilde weghalen maar dat konz e niet vanwege dat er belasting voor betaald werd. Er zijn schijnbaar wel bekeuringen uitgedeeld vanwege de apk.

Maar goed, na 6 jaar stilstaan waren we er op een dag getuige van dat de eigenaar naar zijn auto toeliep (woonde paar straten verderop, hij stapt in en............ start zijn auto en rijdt weg.

Ja, echt, niet verzonnen, dat ding liep gewoon. Wel ratelen en zo en hij zal best naar een garage gereden zijn om eerst eens een beurt te laten geven. Maar dat ding rijdt nog streeds.

p.s. probeer dit niet met je eigen auto !!
Volgens mij mag je een voertuig auto/aanhanger/caravan niet langer als 3 dagen op een parkeerplek staan.
Niet dat ze er veel aan doen. Bij mij staat ook zo'n ding, daar hebben ze al een plakkertje opgeplakt dat ie weg moet. Maar dat ding blijft gewoon staan en niemand die hem weg komt halen.
Ik heb nieuws voor je: Een auto mag je zo lang laten staan als je wil! Als je je wegenbelasting maar betaald. Inderdaad mogen aanhangers en caravans niet langer dan drie dagen blijven staan als dit geregeld is in de APV van de gemeente. Dit is meestal het geval.
Bram (vospower)

Mijn wagen heeft 8 maanden niet gelopen, eventjes goed doorstarten en hop daar haat ie :) Ik had hem wel op blokjes staan en de accu eruit, maar voor de rest hoef je er niet zoveel aan te doen. Lijkt me wel handig om hem de eerste 200 km ofzo niet direkt op de zak te zitten en ook ff wat lange stukken rijden, zodat het blokje zichzelf een beetje reinigd.
~thijs~
Contacteer:

pierre schreef:
~thijs~ schreef:Ik ben met de estafette na 7 jaar stilstaan na een half uurtje kutten gewoon weggereden al trillend achter het stuur door de vierkante bandjes :)

hahahaha, accu niet losgekoppelt ? :lol:
ook niet stond mooi bol (had wel gelijk een nieuwe meegenomen) en de verdeler was dusdanig verroest dat er errug weinig vonk vanaf kwam even mooi schoongeschuurd en taadaaaa mooie vonk daarna wat bezine via het luchtfilter gat in de carb laten lopen en gaaaaaaaannn
Plaats reactie