JA!!! hahahahaMichel S. schreef:Ik wil de stap net andersom maken. Van GTT naar Corsa. Een 1.5 TD nog wel.
Of ben ik nu aan het vloeken
[R5GTT] vragen over aanschaf
-
-
ik kan die blauwe van matthijs wel op de rtc-markt vinden, alleen de foto werkt niet... en hij reageert ook niet op pm die ik al paar dagen geleden verstuurd heb. weet iemand misschien wel een foto te vinden?Basic schreef:Ik zou deze kopen als ik er een zochtMichel S. schreef:Dit is toch ook een mooie he
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /78719.jpg[/img]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of die blauwe van matthijs..
-
@Michel S.-> je hebt een PM!
-
We gaan volgende week zaterdag bij deze kijken....
[img]http://www.autotrack.nl/car-img/2005604.jpg[/img]

Ik wou hem net posten, ik zal straks ook ff kijken of het nog wat is. Moet er in de buurt zijn.
Ronnie heeft hem ook al bekeken gister, de dorpels hebben beginnende roest, maar dat hebben ze allemaal.
Verder ziet hij er op de foto goed uit, misschien kun je je Corsa er wel inruilen!
Ronnie heeft hem ook al bekeken gister, de dorpels hebben beginnende roest, maar dat hebben ze allemaal.
Verder ziet hij er op de foto goed uit, misschien kun je je Corsa er wel inruilen!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dit is echt een leuk 5je...jeroen_natas schreef:We gaan volgende week zaterdag bij deze kijken....![]()
![]()
![]()
![]()
nog zeer netjes

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ik probeer elke keer weer de verleiding te weerstaan om te gaan kijken bij zulke mooie wagens... 

-
heej bedankt guys! aan beginnende roest is daar wat aan te doen? of is het dan gelijk dorpels vervangen??en heeft iemand toevallig ervaring met hoeveel het kost om die dorpels te laten doen?
Bij een beun moet je voor 150-200 euro wel klaar zijn. Ik zou hem voor de dorpels niet laten staan, dat is het simpelste laswerk, je ziet er immers nooit meer wat van ivm skirts.
-
Even een vraagje...
Dit staat bij die blauwe gtt op de site:
bijzonderheden
Orginele Fase 2. Blauwe inlaat slangen met dumpvalve,Gemini alarm met afstand bediening,Remus sport uitlaat, turbo druk is verhoogd en heeft daarom nu veel meer als 120 pk
Wat vinden jullie van die verhoogde turbodruk?
Staat niet bij hoe of wat...en we hebben gelezen dat als je die druk gaat verhogen dat je ook andere aanpassingen moet doen toch?
Dit staat bij die blauwe gtt op de site:
bijzonderheden
Orginele Fase 2. Blauwe inlaat slangen met dumpvalve,Gemini alarm met afstand bediening,Remus sport uitlaat, turbo druk is verhoogd en heeft daarom nu veel meer als 120 pk
Wat vinden jullie van die verhoogde turbodruk?
Staat niet bij hoe of wat...en we hebben gelezen dat als je die druk gaat verhogen dat je ook andere aanpassingen moet doen toch?

Veel meer dan 120 PK???
Dat zegt bijna iedere verkoper. De meeste claimen een vermogen van 140-150 PK. De eerste GTT met meer dan 135 moet ik nog meten.
Turbodruk verhogen doet wel wat, maar het vermogen laten stijgen met waanzige waarden, dat helaas niet.
Wat wel ontzettend stijgt is het koppel. Dit stijgt meestal tot een NM of 200.
Heb er nu een 4tal gemeten en de rally gaat aan kop met iets meer dan 130 PK. Denk er wel aan dat de meeste autos al 150.000 gelopen hebben en dit brengt toch wel vermogensverlies met zich mee. Zeker als er al 70.000 mee geknald geworden is op 1 bar ofzo.
Hogere druk kan zonder probs als er met beleid mee wordt gereden en de randorganen en motor voor de rest in goede staat zijn. Dit is echter ook niet altijd het geval. In iedergeval de intercooler aangepast voor hogere druk, dat is een must. Liefst ook nog het luchtfilterhuis, het actuator-circuit, thermostaat en sproeier bezetting. Dit alles met een gezond blok zal genoeg koppel en vermogen leveren om een mooie tijd van een 7 sec naar de 100 neer te zetten.
Het kan dus geen echte kwaad(versnelde slijtage daarintegen is niet onderuit te komen).
Maar veel meer dan 120 pk.. Meten is weten, want ik betwijffel het.

Dat zegt bijna iedere verkoper. De meeste claimen een vermogen van 140-150 PK. De eerste GTT met meer dan 135 moet ik nog meten.
Turbodruk verhogen doet wel wat, maar het vermogen laten stijgen met waanzige waarden, dat helaas niet.
Wat wel ontzettend stijgt is het koppel. Dit stijgt meestal tot een NM of 200.
Heb er nu een 4tal gemeten en de rally gaat aan kop met iets meer dan 130 PK. Denk er wel aan dat de meeste autos al 150.000 gelopen hebben en dit brengt toch wel vermogensverlies met zich mee. Zeker als er al 70.000 mee geknald geworden is op 1 bar ofzo.
Hogere druk kan zonder probs als er met beleid mee wordt gereden en de randorganen en motor voor de rest in goede staat zijn. Dit is echter ook niet altijd het geval. In iedergeval de intercooler aangepast voor hogere druk, dat is een must. Liefst ook nog het luchtfilterhuis, het actuator-circuit, thermostaat en sproeier bezetting. Dit alles met een gezond blok zal genoeg koppel en vermogen leveren om een mooie tijd van een 7 sec naar de 100 neer te zetten.
Het kan dus geen echte kwaad(versnelde slijtage daarintegen is niet onderuit te komen).
Maar veel meer dan 120 pk.. Meten is weten, want ik betwijffel het.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
dus goeie koop of laten staan?
Zucht wat is dit moeilijk
Zucht wat is dit moeilijk

wil je de uitdraaien wel mailen hoorMichel S. schreef:
De meeste claimen een vermogen van 140-150 PK. De eerste GTT met meer dan 135 moet ik nog meten.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Hij stond toch altijd op je ray's gtt site.
of word ik nou wazig?
of word ik nou wazig?

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Ik kan niet zeggen of het een goede of een slechte is. Maar ik wijs er alleen maar op dat het opgegeven vermogen bijna nooit klopt. Mijn oude GTT was zo snel als de rally. En ook ik beweerde dat ik een 150 PK had. Met 1.4 bar druk beweerde ik nog wel meer te hebben. Maar toen ik de Rally kreeg en met bijna alle competitie de vloer aanveegde op straat dacht ik zelfs meer vermogen te bezitten dan ooit in de oude GTT heeft gezeten.
En toen kocht ik de G-tech. Ik heb de runs meerdere keren gedaan en met andere geanalyseerd. Kan toch niet kloppen 130 pk. En toch klopte het. Rode GTT getest en laatst nog die van patrick. En het is een feit. Vermogen komt niet zomaar.
Die van Pat reed met minder turbodruk dan de rest van de testobjecten en toen zag je ook dat de 120 opgegeven pk's niet erin zaten.
Of het klopt wat een verkoper zegt qua vermogen ja of nee staat helemaal los of het een goede gtt is ja of nee. Enige wat je eraan zou hebben is dat je een test doet met een g-tech en hem confronteerd met het feit dat het ding helemaal niet veel meer vermogen heeft als 120 PK. Dus je zou je prijs ermee kunnen drukken, maar meer ook niet. Voor de rest heb je er weinig aan.
En toen kocht ik de G-tech. Ik heb de runs meerdere keren gedaan en met andere geanalyseerd. Kan toch niet kloppen 130 pk. En toch klopte het. Rode GTT getest en laatst nog die van patrick. En het is een feit. Vermogen komt niet zomaar.
Die van Pat reed met minder turbodruk dan de rest van de testobjecten en toen zag je ook dat de 120 opgegeven pk's niet erin zaten.
Of het klopt wat een verkoper zegt qua vermogen ja of nee staat helemaal los of het een goede gtt is ja of nee. Enige wat je eraan zou hebben is dat je een test doet met een g-tech en hem confronteerd met het feit dat het ding helemaal niet veel meer vermogen heeft als 120 PK. Dus je zou je prijs ermee kunnen drukken, maar meer ook niet. Voor de rest heb je er weinig aan.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
op 0.7 bar turbo druk hoort een GT 120PK te heben. (nieuw blok en de rest natuurlijk ook i.g.s.) maar met 0.9 bar druk heeft een goede gt meer als 120PK dus daar is niet aan gelogen 
dus niet zeuren over het vermogen

dus niet zeuren over het vermogen

verkooppraat hou je altijd. veel meer dan 120 pk lees ik niet eens. niet over nadenken, gewoon heengaan en gaan rijden met die auto. verhoogde turbodruk rijdt lekker, geeft een mega snel gevoel. lijkt de auto je wat, gewoon kopen. carb open trekken en kijken naar de sproeiers. zorg dat de lucht/sap verhouding goed is.
niet laten leiden door de verkoper. eigen standpunt innemen, iemand meenemen die er verstand van heeft en is het niks, niet getreurd, gewoon laten staan. geen hand vol maar een land vol. dus ook niet moeilijk doen op het forum hier van zal ik wel of niet gaan, tuurlijk ga je heen! lekker kijken en misschien wordt het wat tussen jullie.
niet laten leiden door de verkoper. eigen standpunt innemen, iemand meenemen die er verstand van heeft en is het niks, niet getreurd, gewoon laten staan. geen hand vol maar een land vol. dus ook niet moeilijk doen op het forum hier van zal ik wel of niet gaan, tuurlijk ga je heen! lekker kijken en misschien wordt het wat tussen jullie.
Zeg ook de meeste. Er zijn hier een aantal GTT met 160 of meer vermogen aan de krukas.-Ray- schreef:
wil je de uitdraaien wel mailen hoor
Maar ik heb genoeg GTT's gehad, bereden, of naar wezen kijken. Iedereen claimde rond de 150 PK. En die waren dan ongeveer net zo snel als de mijne. Em ze voelen ook bloedje snel aan, zeker tenopzichte van orginele druk, maar toen ik het ben gaan meten, kwam naar boven dat het voornamelijk koppel was wat de auto zo snel maakte. Dit ging duidelijk omhoog. Gemeten waarden liggen tussen de 180 en de 210 nm.
Maar er zijn er die met alleen turbodruk verhogen de 150 pk te halen. En dat klopt heel vaak niet. Vandaar mijn post

ik snap je heus wel 
de meeste mensen verkopen hun auto met halfords peekaas.
aantal pk's verkoopt toch???

de meeste mensen verkopen hun auto met halfords peekaas.
aantal pk's verkoopt toch???

-
Nou we zijn wezen kijken maar dit wordt hem toch niet hoor.....er zit wat meer roest aan dan alleen de dorpels en waarschijnlijk schade bak geweest.
En die vent deed ook niet echt tof...mochten er niet eens in rijden
Heel vaag...jammer...
En die vent deed ook niet echt tof...mochten er niet eens in rijden

Heel vaag...jammer...
hoeveel vroegen ze voor die wagen??
Als ik ga kijken voor een wagen en ik mag niet rijden, draai ik me meteen om. Zeker als ze ook nog eens zo aan de prijs zitten 

Het is altijd een wisselwerking, bekijk het eens van de andere kant.. Ik maak het zo vaak mee dat er van die broekkies ff willen trappen...Riël schreef:Als ik ga kijken voor een wagen en ik mag niet rijden, draai ik me meteen om. Zeker als ze ook nog eens zo aan de prijs zitten

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ja ok. Maar ik rij ook altijd zelf mee in zo'n geval.
dan ben je geen slimme koper en snap je het spel van een auto kopen niet. ga jij je wagen waar je zorgvuldig mee omgaat aan de eerste de beste meegeven?Riël schreef:Als ik ga kijken voor een wagen en ik mag niet rijden, draai ik me meteen om. Zeker als ze ook nog eens zo aan de prijs zitten
Als ik wat wil verkopen wel ja. Ik ga er dan zoals gezegd bij zitten.-Ray- schreef:dan ben je geen slimme koper en snap je het spel van een auto kopen niet. ga jij je wagen waar je zorgvuldig mee omgaat aan de eerste de beste meegeven?Riël schreef:Als ik ga kijken voor een wagen en ik mag niet rijden, draai ik me meteen om. Zeker als ze ook nog eens zo aan de prijs zitten
Er is genoeg op de markt, je moet als verkoper slim zijn, niet als koper. Je mag blij zijn als je tegenwoordig wat kwijt komt...