Wat is parelmoerlak?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Riël
Über-Spammer

(~) Zelf doen :) Heb er net een raamrandje ingelast. Mijn eigen uren zijn het goedkoopste. Het is niet zo lastig hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 02558&rd=1

Da's jouw kleur, ik kon op internet even geen prijs vinden, maar 6 liter voor 300 euro is te vinden. Hier betaal je toch gauw het dubbele, en dát is nog te doen hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo-Peer

Spuiten kan in principe iedereen, zolang je geduld hebt en het secuur aanpakt. Bovendien moet je een paar keer geoefend hebben voordat je begint aan het echte werk.

Heb zo eens een keer de voorbumper van m'n vorige gtt kapot gereden. Had het allemaal zelf gefixed en gespoten voor nog geen 50 euro. De dealer dacht dat het een nieuwe was :lol:
Daarnaast heb ik de sloten van m'n oude gtt weggeplamuurd en deuren gespoten. Resultaat: geen kleurverschil met andere delen en gewoon een goed resultaat.
Bovendien heb je er enorm veel plezier van als je het zelf helemaal hebt kunnen maken en scheelt je weer enkele honderden euro's.

Ik vind trouwens de reportage op http://www.autoaircolors.com/ wel interessant waar ze een truck onder handen nemen onder het kopje "how to".
Er is niet veel moeilijks aan, je moet alleen weten hoe je de carosserie moet voorbereiden en hoe je compressor/spuitpistool optimaal instelt. Jammer dat het materiaal vaak best prijzig is, anders zou ik het wel eens willen proberen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
purple thing

Michel Meganefreak schreef:mijn nieuwe lak is een behoorlijke parelmoer lak

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... ning/6.jpg[/img]

is idd gespoten zoals riel hierboven zegt

nadat de auto strak is gezet, eerst 1 onderlaag daarna de laklagen met parelmoer en metallic en daarna de 2 volle blanke lak lagen

en hier tussendoor flink de cabine stoken voor meer glans uiteindelijk :D

wat riel zegt over het herstellen klopt ook, iets bijspuiten na de tijd is heel erg moeilijk en zal zowiezo altijd door dezelfde spuiter moeten worden gedaan.

Maar het is wel speciaal en unieker dan een flip flop zo onderhand (Y)
dat drogen in de cabine heeft niet te maken met de glans. er bestaat zelfs een kans dat de lak zelfs niet glans. bij paz-maniak heb ik hem 2 lagen rood 2componenten gespoten en dan 1 laag vernis en niet gestookt. dan kan hij als eerste niet inzakken en ten 2e dampt hij gewoon uit en niet geforceerd. maja das mijn ervaring en spuiten kun je het beste laten doen door vakmensen. die hebben er de kennis en het juiste materiaal voor. en dan heb je normaal gezien nog garantie ook.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

purple thing schreef:spuiten kun je het beste laten doen door vakmensen. die hebben er de kennis en het juiste materiaal voor. en dan heb je normaal gezien nog garantie ook.
Ik weet wel zeker dat die lak door een professional is gespoten. :D Jan... (rmcc) met die blauwe coupe met z3 happers is degene die het voor hem heeft gedaan 8)
purple thing

Frits schreef:
purple thing schreef:spuiten kun je het beste laten doen door vakmensen. die hebben er de kennis en het juiste materiaal voor. en dan heb je normaal gezien nog garantie ook.
Ik weet wel zeker dat die lak door een professional is gespoten. :D Jan... (rmcc) met die blauwe coupe met z3 happers is degene die het voor hem heeft gedaan 8)
dat weet ik niet. ikzelf heb paz-maniak zijn 5je gespoten enz... maar ik zal maar opbiechten dat ikzelf met een opel astra rijdt die parelmoer-paars is en ik zit bij tuningclub zeeland. dusja... maar jullie (renault-rijders) hebben een mooi forum. en paz-maniak is een maat van me dusja...
Turbo-Peer

purple thing schreef: dat weet ik niet. ikzelf heb paz-maniak zijn 5je gespoten enz... maar ik zal maar opbiechten dat ikzelf met een opel astra rijdt die parelmoer-paars is en ik zit bij tuningclub zeeland. dusja... maar jullie (renault-rijders) hebben een mooi forum. en paz-maniak is een maat van me dusja...
Je blijft in elk geval als opel rijder wel goed hangen op een renault forum met reeds 21 posts.

Maja, kennis over spuitwerk en zo kunnen we wel gebruiken (Y)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
purple thing

Turbo-Peer schreef:
purple thing schreef: dat weet ik niet. ikzelf heb paz-maniak zijn 5je gespoten enz... maar ik zal maar opbiechten dat ikzelf met een opel astra rijdt die parelmoer-paars is en ik zit bij tuningclub zeeland. dusja... maar jullie (renault-rijders) hebben een mooi forum. en paz-maniak is een maat van me dusja...
Je blijft in elk geval als opel rijder wel goed hangen op een renault forum met reeds 21 posts.

Maja, kennis over spuitwerk en zo kunnen we wel gebruiken (Y)

dan is het goed. :worship: 8)
Michel Meganefreak
Contacteer:

Frits schreef:
klopt bijna frits, jan is de voorbewerker en zijn collega bij Masman in Dalfsen heeft hem gespoten net als zijn auto ;)

maar de extra periodes tussendoor stoken waren volgens hem voor de extra glans.

Moet zeggen dat de kleur nagenoeg niet is nagezakt in de maanden erna en dat de auto nergens bijgepolijst hoefde te worden aangezien de laklaag als zeer strak was en meer dan voldoende glans heeft zoals te zien is :D

ik ben er iig tevreden mee en ben er nog steeds zeker van dat de kleur uniek is aangezien ie speciaal voor mij is gemengd (Y)
Plaats reactie