Wat klinkt als een rotte fuseekogel??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Weekje of drie terug, kwam mij een geluid ter ore bij het rijden van mijn cliootje ;) Klinkt als een rotte fuseekogel, maar de fuseekogels zijn allebei nog goed. Als ik schuin een drempel oprijd, met mijn lv wiel eerst, komt het geluid als mijn rv wiel omhoog moet zeg maar, dus ik denk dat het rechts zit.

Fuseekogels zijn volgens mij nog goed, dacht aan de toplagers, die vervangen, is t ook niet. Geen merkbare speling op rubbers van draagarm oid...

Iemand ideeen wat dit zou kunnen zijn? Speling op stuurdhuis? Lijkt me niet in drie weken tijd, maar goed...(motorsteun?)
pierre

fuseekogels maken geen geluid en ook motorsteun niet tenzij die los zit; bij het optrekken krijg je dan een boink geluid.

Ik denk aan versleten eindrubbers vd stabilisatorstang of een gebroken veer.
twinny

Ik heb vandaag mijn wiellager laten vervangen rechtsvoor ik had ook een raar geluid leek wel of er een zwerm bijen in mijn auto zat. :( :( Misschien is het dat maar dan moet je het ook merken als je rijd. Bij een km of 80 moet je een zoemend geluid gaan horen.
suc6 ermee iig
Be TuNeD Be TwInGo
Madmaus

Wat hoor je dan precies? Een tik?
IK had ook zoiets dergelijks maar bij mij was het een bout van het subframe die niet goed vastzat. Zat een klein beetje speling tussen.
Wie weet is het dat bij jou ook wel.

Gr.
Maurice
Haas
Car: Megane RS

denk toch dat het de draagarmrubbers zijn...Volg week ff vervangen ;)
pierre

~Haas~ schreef:denk toch dat het de draagarmrubbers zijn...Volg week ff vervangen ;)
vervangen is erg veel werk, gewoon even handmatig voelen of er speling in zit.
ze maken geen geluid, ze zijn dubbel gelagerd door rubbers.
sander o

Zijn daar losse rubbers voor te koop dan?Naar mijn weten worden dat 2 nieuwe draagarmen.
Roy
Moderator

Vervangen is niet zoveel werk. De bouten willen wel eens vastgerot zitten.

Je kan gewoon nieuwe rubbers kopen. Misschien gelijk powerflex als je ze toch moet vervangen? :)
5 GT Turbo '88 GT5
marco

als je een verotte fusee hebt merk je dat heel snel ,how??? gewoon als je een drempel over gaat hoor je een bonk.Mijn advies zo snel mogelijk vervangen,voordat die helemaal overbreekt en je wiel naast je auto hangt.Trust me i know ,heb het nog niet zo lang geleden meegemaakt met me gt.En als je een ding niet wil meemaaken is het dat wel,ik heb nog geluk gehad dat ik maar 40 reed op het moment dat het gebeurde.Moet me niet voorstellen dat het op de autobaan was gebeurt met 120 :(

greetz marco
Plaats reactie