Het is allemaal begonnen met het maken van de 2de versie van mijn dubbelen weber.
Versie I
Versie II
Ik heb hem 90 graden gedraaid, maar dat zie je ook wel. Ook heb ik nu het inlaatspruitstuk van een GTX gebruikt omdat die wat meer ruimte gaf en mooier is gevormd. Toen ik die wou monteren, met nog wat ander zaken, kwam ik dit tegen.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... anaal1.jpg[/img]
De koppakking was dus defect, lekkage van de middelste cilinders. Ik was al een beetje bezig met een ander blok dus toen heb ik maar besloten om hem er uit te hallen.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... delen2.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... rblok2.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... uimte3.jpg[/img]
Maat ja ik had ook al een hoop onderdelen liggen, onder andere een nieuwe voorruit om de roest te behandelen bij de raamraden. Ik dacht dat het wel mee viel, maar dat was dus niet.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... rechts.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... midden.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... dlinks.jpg[/img]
Dus maar een nieuwe raamrand bestelt bij Renault en het zaakje verwijdert.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... nieuwe.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... amrand.jpg[/img]
De nieuwe raamrand op maat gemaakt en behandelt.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... amrand.jpg[/img]
Als de raamrand weg is kun je gemakkelijk in je accubak dus daar ook nog even aan de gang.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_auto/accubak.jpg[/img]
Meteen de accubak en de motorruimte zwart gespoten.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... mte_zw.jpg[/img]
Ja maar even een lasapparaat gekocht, want ik heb veel gereedschap maar dat had ik nog niet.
Gouden regel: gereedschap heb je nooit genoeg.

Zaakje er in gelast en afgeplakt.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... eplakt.jpg[/img]
In de spuitplamuur.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... lamuur.jpg[/img]
En het zaakje op kleur.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... dklaar.jpg[/img]
Nog een slecht plekje gevonden, het stond daar een beetje open.
Zaakje weg gehaald en een nieuwe stukje in gelast.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... _klaar.jpg[/img]
Met het subframe was ik al bezig, hier is hij gestraald.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_auto/subfram2.jpg[/img]
Hier is hij door gelast en gedompeld in 2K lak en daar na gepoedercoat.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_auto/subfram3.jpg[/img]
Ook de stuurstang is schoon gemaakt en opnieuw in gevet en van nieuwe rubbers voorzien.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... rkolom.jpg[/img]
En hier is het subframe afgemonteerd met nieuwe draagarmen die ik heb verstevigd.
De draagarmen en de stabilisator is afgemonteerd met Power-flex.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... _compl.jpg[/img]
De wielnaven zijn schoon gemaakt, koud verzonken en afgelakt.
Natuurlijk ook va nieuwe wiellagers voor zien, spreekt voor zich toch?
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... _zwart.jpg[/img]
Had ook al een set nieuwe schokdempers liggen van Apex.
De kleine schotels en de lagers waren kapot dus die heb ik nieuwe gekocht.
De grote schotels zijn gestraald en gepoedercoat. Hier in onder delen.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... _delen.jpg[/img]
Hier kompleet in elkaar met de naven.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... +naven.jpg[/img]
Nou ben zaterdag, 17-okt, lekker bezig geweest en hier zijn de foto's
Het subframe zit er onder.
De demper+naaf gemonteerd.
En ook de nieuwe remleidingen+slangen
En ook de nieuwe remmen, maatje groter natuurlijk.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... schijf.jpg[/img]
En zo ziet er dat uit als het gemonteerd is.
Dat was het even weer,
Gegroet s
