Heb een kans op `goedkope` Toora strada Black Chroom, help!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Hagalious

Hoi, ik kan via via aan deze velgen komen, die zoals we al eerder gezien hebben prachtig staan onder een clio.

Nu is echter het probleem, ze komen onder een alfa vandaan dus passen ze wel onder mijn auto? Ik heb een Renault Clio II phase 3 1.4i dynamique luxe.

Dit zijn de gegevens van de advertentie: Toora strada Black Chroom, 2 maanden oud, goede banden merk Vredestein Sporttrack 2 maat 195-40-17.
Et waarde is 35
Breedte is 7J
Steek is 4x100

Passend op veel duitse autoŽs, en op italiaanse auto,s met speciale bouten met ringen

Hij wil er 1000,- euro voor hebben. Nieuwprijs was 1950 euri velgen+banden.

Weet iemand of ze passen (zonder allerlei aanpassingen) of ze een beetje breed zijn (of ze dus vet staan :p ) en wat ik er voor moet geven?

Alvast bedankt! Groetjes kevin
-Ray-
Contacteer:

als de naafdikte 60.1 mm of groter is past dat ja.

anders zou je die naaf uit moeten laten draaien, maar de vraag is of je dat moet willen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Calle

Alfa's hebben toch 4 * 98 mm steek?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gaat niet lukken dus...
Mrtn
Car: R5GTT

mm'tje uitdraaien moet lukken :)

Is het geen 5gats velg?? nw Alfa's hebben dat namelijk
Mrtn = Maarten
marcel16v

Volgens de advertentie gaan de velgen passen, het enigste waar je op moet letten is de naafdiameter.
MartinGTT

alfa's lancia en fiat hebben allemaal dezelfde steek deze is 4 x 98 dus dat gaat je nooit lukken, wat die advertentie ook zegt...
Er zijn type velgen die op meerdere steken passen maar die hebben ook meer dan 4 gaten..en dat hebben deze volgens mij niet.
bruno @af
Contacteer:

Hagalious schreef:Steek is 4x100

Passend op veel duitse autoŽs, en op italiaanse auto,s met speciale bouten met ringen
Past op italiaanse wagen MET SPECIALE BOUTEN, springbouten dus, waarbij je tot 2mm meer of minder steek kan gaan, belangrijk is dan wel om een perfecte centreerring te hebben !!!!

Past wel dus
peter5GTTurbo
Contacteer:

Mijn velgen zijn ook 2de hands.
Kwamen ook onder een Alfa vandaan, een 146 ff uit m`n hoofd.
Gast had ook speciale bouten er voor nodig.
Bij mij paste het perfect en rijdt er nog steeds mee.
Het staat me wel bij dat er zwarte ringen bij zaten, maar die had ik niet nodig.
Hagalious

ja jongens nu ben ik eruit! Ec ht bedankt voor alle reacties en de support. Maar je moet het zo zien ik heb 2 linkerhanden en ben zo a-technisch als ik weet nie wat.

De een zegt dat het wel pas en de ander niet. Dus kom ik er helemaal nie uit omdat ik er weinig van begrijp. Passen die velgen nou bij hem wel met ringen omdat alfaŽs idd een steek hebben van 4*98 of zouden ze bij mij passen met ringen.

Waar het mij nu om draait is dat ik ZEKERHEID heb dat ze passen. Dus iemand die het echt ZEKER weet, kan die antwoordden en ook beargumenteren. Wat ik moet doen. Vragen wat de naafdikte is ofzo las ik eerder 60,1 of groter? Zonder aanpassingen liefst maar als het er om gaat dat ik een paar ringetjes of bouten moet kopen maakt dat me niks uit. Ik laat alles doen, jaja zelfs velgen op me auto zetten en uitlijnen sneu ben ik he :lol:

alvast bedankt weer, maar nu iets meer zekerheid ipv ja-nee-ja-nee (Y)

dit is een foto trouwens http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 147894.jpg
Rémi clio ph3

Hoi Hagalious,

Die gaan passen, ik heb ze zelf ook erop :p
ik heb ook 17" 7j 4*100 en het lijkt me niet dat ze één maat velg maken met verschillende naaf diameters, daar krijg je normaal pas ringen voor!
Ik heb wel een andere banden maat 205/40/17, die zijn dus iets breder en hoger en 3% te groot voor mijn clio, bij jou zullen ze dan een procentje of 2 te klein zijn. Kopen dus!!! En wat van de prijs proberen te krijgen want die velgen hoeven geen 1900 euro nieuw te kosten :wink:
Hier een fototje van de toora's onder mijn auto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/RTC_ ... _na_01.JPG[/img]

Voor dat ik het vergeet, als je achter ook schijfremmen hebt, dan moet je een hele dunne spoorverbreder achter monteren, anders passen ze niet over de remklauw (iets van 3 tot 5 mm)
One clio to rule them all
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:als de naafdikte 60.1 mm of groter is past dat ja.

anders zou je die naaf uit moeten laten draaien, maar de vraag is of je dat moet willen :)

Wat ray hier al zegt klopt. Dat is alles.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hagalious

Je kan voor de naaf speciale centreer ringen kopen voor elke auto apart , heb ik ook gedaan kosten bijna niets en heb ook het adres voor je , maar wees wel snel als je ze wilt hebben

gr

martin

dis een reactie van hem.

Remi of iemand anders klopt dit en is dit wat anderen die eerder reageerde bedoelden (met die 60,1mm)? Want dan ga ik zeker kijken zaterdag.

Wil ze graag hebbuh 8)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Hagalious schreef:Remi of iemand anders klopt dit en is dit wat anderen die eerder reageerde bedoelden (met die 60,1mm)? Want dan ga ik zeker kijken zaterdag.

Wil ze graag hebbuh 8)
Ja klopt. Met centreerringen van 60.1 mm zit je goed. en te leveren bij een goeie bandenzaak. nog beter als je via hem al een adres hebt. Ga maar passen :D (Y)

Gr.Frits
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Hagalious schreef:Je kan voor de naaf speciale centreer ringen kopen voor elke auto apart
Is dit ook het geval als je een velg hebt met een naafdiameter van 56.1? De naaf van de R5 is dus dikker dan de velg. Krijg je dan iets met hetzelfde principe als spoorverbreders?
Steven
Car: M536

Nee Joost dat kan niet, je moet dan gewoon de velg uitdraaien.

Misschien passen er wel speciale spoorverbreders voor, maarja zal vast meer kosten dan een paar tientjes voor uitdraaien.
Rémi clio ph3

Kun je idd laten uit draaien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet passen, gewoon gaan kijken dus :p
One clio to rule them all
Plaats reactie