Kachel wilt niet uitgaan/aangaan

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Foeke

Tom schreef:
Pr0f schreef:Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
precies, die stroomdraadjes in weilanden kan wel 10.000 volt opstaan (anders zou het nooit zo'n afstand overbruggen met die verliezen) en daar ga je ook niet dood van omdat er een belachelijk klein amperage over heen staat. Volt zegt dus niets!!
HEHE een man met kennis (Y)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Riël
Über-Spammer

Ga jij maar lekker met je tong aan het stroomcircuit van de auto hangen. De accustroom is dodelijk, zou het door je heen geen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

:D ik verkoop nog begrafenisverzekeringen, iemand eentje nodig ?

je kan jezelf heel erg verbranden, als je de draden in beide oren steekt zou het wel eens verkeerd kunnen aflopen ja, maar wie doet dat ?
bij de psychiater noemen ze het electroschocktherapie
Foeke

Maar wat Tom zegt heeft ie ook wel gelijk in.
Maar een accu is net even anders.
Leg maar eens de aarding van een boot niet goed, dan zit je in een grote accubak hoor.

je kan met je polen van de accu aardig lassen :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
pierre

rasit.. schreef:De auto stond 1 dag stil en vandaag zou ik even kijken wat er precies mis is met de kachel.

Nu werkt ie ineens weer :s :s
het is een los draadje.
rasit..

En dat pleuris ding doet het weer niet. Dit keer springt ie niet meer aan en blijft ie uit.. Dat andere was eigenlijk wel beter want het vriest nu in de auto.
rasit..

en ja hoor, nu staat ie aan en springt ie niet meer uit :lol:

Ik ga nu ff wat relaisjes eruit trekken..
rasit..

Ik heb dus het relais gevonden waarmee de kachel werkt.

De kachel stond aan en toen ik het relaisje eruit trok ging ie uit.. ---> logisch ???

Dat ding zag er voor de rest normaal uit, en helaas kon ik niet effe een andere goed werkende relais erin stoppen omdat die allemaal een andere ampere hadden.

Maar goed, relais eruit getrokken en de kachel stopt met blazen.. Wat moet ik hieruit concluderen ?? Dit is toch gewoon de stekker uit het stopcontact trekken waarna er logisch niets meer gebeurd ? ?
Roy
Moderator

Je moet eigenlijk een relais opzoeken waarvan je weet dat ie goed is en die dan ff proberen :)
5 GT Turbo '88 GT5
rasit..

Zijn die dingen standaard of moet ik daar speciaal voor naar renault ???

edit: Ik ga wel naar renault
pierre

een relais is een elektronische schakelaar, dus ja.

meestal hebben ze vijf aansluitingen, ik heb er hier wel een paar liggen mixo 76723, maar die is voor 5gt.
( 7700804117)
Steven
Car: M536

die ouwe koektrommels gebruiken ze vast niet meer in de nieuwe clio... althans dat mag ik hopen :p
rasit..

Nou, heb een relais gehaald bij renault, fokking 20 euro zonder terugruilgarantie :s blijkt dat het probleem niet te zijn gvd.

Maak ik een afspraak, kan ik pas in de week van 8 november terecht. Zit ik 1 maand zonder kachel in me auto. Lekker geregeld weer zoals altijd door renault (Y)

Maar goed, Te koop een relais 12v 40 A in origineel renault doosje :P met aankoopbon.. Nieuwprijs 20 euro, nu of nooit 18 euro.
P_alla_B

Hè het ligt 100% aan je kachelweerstand zonder twijfel (werk n.l. elke dag met renault`s)en zit onder je paravan an de passagierskant...
rasit..

P_alla_B schreef:Hè het ligt 100% aan je kachelweerstand zonder twijfel (werk n.l. elke dag met renault`s)en zit onder je paravan an de passagierskant...
Is zoiets makkelijk zelf te repareren ??? Ik heb namelijk geen zin om 1 maand met een kapotte kachel te rijden.

Hou er rekening mee dat ik alleen schroefjes kan losdraaien en voor de rest heb ik nergens verstand van :D
pierre

garage in een of ander dorp is meestal binnen een week.

ik ga morgen naar een dorpsgarage om een simpel stekkerje te laten vervangen, afspraak was 2 dagen.
heb geen zin meer in vuile handen, kan er niet goed bij.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 15 okt 2004 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
rasit..

Ik wil eerlijk gezegd zelf eraan sleutelen
R(ay)Si

Gewoon proberen :) doen ik zelf ook elke keer, als ik er niet uitkom gaan ik wel bellen :P

Ga je vanzelf een hoop leren (Y) :)
Alleen nog maar VW!
rasit..

P_alla_B schreef:Denk dat je kachelweerstand naar z`n grootje is als ik zo je klacht lees.Je kan het uitsluiten om onder de motorkap en dan aan de passagiers kant de paravankap los halen en een grote stekker losnemen (rode schuif opzij schuiven) ken nie missen..

Ok, ik heb het gevonden en eruit getrokken. Wat moet ik nu precies doen dan ?

De kachel werkt op dit moment helemaal niet, ook voordat ik de stekker eruit trok trouwens.

Whats next :) ?
rasit..

P_alla_B, weet jij misschien ook hoe duur het is om dat systeem te vervangen ?
P_alla_B

Zal ut morgen ff nakijken moet alleen ff weten
wat voor chassisnr je hebt of kenteken wat je zelf wil.Kweetnie welke regio je vandaan komt met eventuele montage ervan..
rasit..

Ik heb je een PM (Personal Message) gestuurd.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
antoine schreef:
Pr0f schreef:Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
Vandaar dat je vaak hoort dat je geen ringen ed om moet doen als je aan een auto gaat sleutelen. :s :)
Of een stalen horloge. Heb dat zelf eens gehad met de inbouw van een radio.

Vorige eigenaar van een auto had alle kabels losgetrokken en klant snapte het niet meer. Ik dus met mijn hand in het din-slot, kwamen de plus en min draad tegen mijn armband. Gevolg laat zich raden. Maar aangezien ik mijn hand niet zo snel vrij had uit die din-slot, had ik toch een redelijke brandplek op mijn arm. Heb alleen nog maar leren horlogebandjes om :p
AAAAAUWWWWWWWWWWWWWWWW!!

komt me bekend voor!, de pijn voelen en je hand terug willen trekken en dan is dat !@##$%$ dinslot veel te @#$%$%^ klein damn achteraf wel gelachen met de jongens die eromheen stonden

PTTM
pierre

pierre schreef:garage in een of ander dorp is meestal binnen een week.

ik ga morgen naar een dorpsgarage om een simpel stekkerje te laten vervangen, afspraak was 2 dagen.
heb geen zin meer in vuile handen, kan er niet goed bij.
stekker zit weer op de oliedrukmeter, half uur werk, gratis, geen rekening, uitstekende service. :)
rasit..

Vandaag in Leiden, dankzij P_alla_B, eigenaar geworden van een nieuwe kachelweerstandstekkertjeding :D

Na prachtig monteerwerk van dezelfde meneer werkte mijn kachel weer zoals het hoort :p (Y)
pierre

prima, nu de winter er weer aan komt.
Plaats reactie