Renault 5 RS 16V

Vertel hier alles over je project.
FrankB
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 3 mei 2004 18:24
Locatie: Almelo

Laatst gewijzigd door FrankB op wo 13 okt 2004 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

extreem >-)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heel vet! :worship:

2.0 16v 190pk in een 5je...NICE!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

:worship: :worship: :kwijl:
Clio 16v.....
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

"Hoezo geluidsARME dagen op Assen...?"

"Wat nou 85 dB?" :lol:

:worship:
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

ZIEK 8)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Nice :worship:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

leuk idee voor een projectje voor iemand? lijkt me toch wel een 'uitdaging'
:worship:
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Erg stoer bak hoor, 190 pk lijkt me bijna eng! Dat je het erin krijgt, ik wist niet dat er zulke grote schoenlepels bestonden... :worship:

Is dat 2 liter blok niet zwaarder dan een 1.4 T, of juist lichter door gebruik van lichtmetaal. Wat heeft dat voor invloed op de balans en wegligging?

Alleen jammer van die doorboorde remmen, ik hoop dat ze heel blijven voor je, die gaten daar heb je in ieder geval niets aan, dat kost je uiteindelijk alleen maar je blokken en de schijven.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

wow erg gaaf! dat geluid van die zwarte :smoke:
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:worship: erg bruud


Alleen volgens mij kan de kap niet mer dicht dat is wel jammer
Mr Bullet (Sietze)
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 10:02
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

zeker geen slecht id! En het klinkt echt lekker! Mis wel de psssssst! :D
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

leuk ook als je er tegen zou hebben geraced op de openbare weg en het kenteken nakijkt:

Soort voertuig: Personenauto
Registratie datum: Januari 1986
Merk: RENAULT
Type: SUPER 5
Motor gegevens: 1.0
Bouwjaar: 10-84 10-88
kW: 30
PK: 41
Cilinderinhoud: 956 cc
Aantal cilinders: 4
Motorcode: C1C 700
ABS: Nee
Soort motor: Ottomotor
Autotype:
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Soort remsysteem:
Remsysteem: hydraulisch
Soortbrandstof: benzine
Soort kat:
Soort set-up: hatchback
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Calle schreef:
Alleen jammer van die doorboorde remmen, ik hoop dat ze heel blijven voor je, die gaten daar heb je in ieder geval niets aan, dat kost je uiteindelijk alleen maar je blokken en de schijven.
Wie heeft je dat wijs gemaakt?

[img]http://www.wilwood.com/BrakeKits/Pages/ ... at_SML.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Calle schreef: Alleen jammer van die doorboorde remmen, ik hoop dat ze heel blijven voor je, die gaten daar heb je in ieder geval niets aan, dat kost je uiteindelijk alleen maar je blokken en de schijven.
En warmte afvoer misschien dat het faden tegengaat ?
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Roy schreef:
Calle schreef:
Alleen jammer van die doorboorde remmen, ik hoop dat ze heel blijven voor je, die gaten daar heb je in ieder geval niets aan, dat kost je uiteindelijk alleen maar je blokken en de schijven.
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
En hap....

Quote uit:

Pulp Friction, A Plain-Talk Primer on Your Car's Braking System

..Crossdrilling your rotors might look neat, but what is it really doing for you? Well, unless your car is using brake pads from the '40s and 50s, not a whole lot. Rotors were first drilled because early brake pad materials gave off gasses when heated to racing temperatures, a process known as "gassing out." These gasses then formed a thin layer between the brake pad face and the rotor, acting as a lubricant and effectively lowering the coefficient of friction. The holes were implemented to give the gasses somewhere to go. It was an effective solution, but today's friction materials do not exhibit the some gassing out phenomenon as the early pads.

For this reason, the holes have carried over more as a design feature than a performance feature. Contrary to popular belief, they don't lower temperatures. (In fact, by removing weight from the rotor, they can actually cause temperatures to increase a little.) These holes create stress risers that allow the rotor to crack sooner, and make a mess of brake pads--sort of like a cheese grater rubbing against them at every stop. Want more evidence? Look at NASCAR or F1. You would think that if drilling holes in the rotor was the hot ticket, these teams would be doing it...

Voor het hele artikel klikt men hier
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

sow, ding loopt goed (Y)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

hier een mooi voorbeeld van het resultaat als het te warm wordt (met dank aan Kimble)


[img]http://www.kimble.org/cgi-bin/pic?kimor ... g,13609863[/img]
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

in een clio-a is het al krap , maar in een 5 (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Porsche monteerd af fabriek geboorde schijven. Ik neem aan dat het dus echt wel werkt :)

[img]http://motortrend.com/features/consumer ... heel_z.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Het blijft moeilijk als de een dit zegt en de ander dat... (en dan bedoel ik de professionals, niet wij forumvervuilers :p ) Wat nou uiteindelijk de waarheid is kan ik niet zeggen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Roy schreef:Porsche monteerd af fabriek geboorde schijven. Ik neem aan dat het dus echt wel werkt :)

[img]http://motortrend.com/features/consumer ... heel_z.jpg[/img]


And so does Ferrari...

Zoals hier in de 575M GTC

[img]http://automobilemag.com/photo_gallery/ ... 75m_04.jpg[/img]

[img]http://www.roadandtrack.com/assets/imag ... 400727.jpg[/img]


Ze boren zelfs gaten in hun peperdure keramische schijven!

[img]http://www.channel4.com/4car/media/F/fe ... -brake.jpg[/img]

Lijkt me dan toch zonde als het niet werkt en de schijf zelfs breekbaarder maakt...

Maar goed...
KAn weer een leuke discussie opleveren... :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Misschien iets voor in het "grote remmen topic" :wink:

Erg vet trouwens die 5 RS. Vooral dat geluid :worship:
5 GT Turbo '88 GT5
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Super die cinque!

die zwarte, dat was een GTE, 1721cc , die loopt nu wel beter jah na die harttransplantatie (Y)
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Ze boren zelfs gaten in hun peperdure keramische schijven!

[img]http://www.channel4.com/4car/media/F/fe ... -brake.jpg[/img]

Lijkt me dan toch zonde als het niet werkt en de schijf zelfs breekbaarder maakt...

Maar goed...
KAn weer een leuke discussie opleveren... :D
Misschien omdat de keramische schijf andere materiaaleigenschappen heeft? Is natuurlijk ook niet te vergelijken met een gtt schijfje.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mijn god, dat past echt maar net... niet.
Ze hebben zelfs de veerpoten anders moeten monteren... en de motorkap is aan de binnenkant al behoorlijk op dieet geweest, en dan kan hij nog lang niet dicht.
Maar errug vet :worship: Of zoals de raamband zegt: Sweeeet!
Alleen jammer van die tankdop (N) :(
FrankB
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 3 mei 2004 18:24
Locatie: Almelo

De motorkap kan wel dicht, maar is om koelingsredenen op een kiertje gezet.

Geloof me dat wat die remmen betreft het niet veel beter kan! De eigenaar van de auto is een pietje precies en heeft alles haarfijn uitgezocht. Zo'n zelfde set kun je overigens bij hem bestellen (uitsluitend inclusief montage om te voorkomen dat prutsers de boel verkloten).
Wanneer je niet geboorde schijven gebruikt dan trekken de schijven erg snel krom door de extreme warmte. Met de gaten er in nog geen last van gehad.
Toen het "gewone" GTE blok er nog in zat heb ik ben hem in de auto gezeten op Assen en ik was zwaar onder de indruk! Wat een remvermogen.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Erg gaaf, dat 5je. (ik hou wel van een beetje circuitwaardige zwarte 5jes 2.0 16v ;) ) Mooi bouwwerk!!

Over die foto van geboorde gescheurde schijf: zulke scheuren krijg je ook wel in een niet geboorde schijf.
rev it like a rental
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Calle schreef:
Roy schreef:
Calle schreef:
Alleen jammer van die doorboorde remmen, ik hoop dat ze heel blijven voor je, die gaten daar heb je in ieder geval niets aan, dat kost je uiteindelijk alleen maar je blokken en de schijven.
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
En hap....

Quote uit:

Pulp Friction, A Plain-Talk Primer on Your Car's Braking System

..Crossdrilling your rotors might look neat, but what is it really doing for you? Well, unless your car is using brake pads from the '40s and 50s, not a whole lot. Rotors were first drilled because early brake pad materials gave off gasses when heated to racing temperatures, a process known as "gassing out." These gasses then formed a thin layer between the brake pad face and the rotor, acting as a lubricant and effectively lowering the coefficient of friction. The holes were implemented to give the gasses somewhere to go. It was an effective solution, but today's friction materials do not exhibit the some gassing out phenomenon as the early pads.

For this reason, the holes have carried over more as a design feature than a performance feature. Contrary to popular belief, they don't lower temperatures. (In fact, by removing weight from the rotor, they can actually cause temperatures to increase a little.) These holes create stress risers that allow the rotor to crack sooner, and make a mess of brake pads--sort of like a cheese grater rubbing against them at every stop. Want more evidence? Look at NASCAR or F1. You would think that if drilling holes in the rotor was the hot ticket, these teams would be doing it...

Voor het hele artikel klikt men hier
Ligt helemaal aan de schijf die je monteert :) Zal geen standaard schijfje zijn dit hoor ;) Neem niet aan dat je dat op een foto kan zien.

Rij zelf ook met geboorde schijven, remt prima! :D

Maar goed, mooi puntje voor in remmen topic.

Die 5 RS is echt gaaaaaaaaf! :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Te gek dit, zit ook al tijden te denken aan een 5je met clio blok, just 4 fun ;)
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Die bus met R5 op trailer kwam ik vorige week tegen op snelweg t.h.v. Zwolle. :)
Emiel
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 7 feb 2003 7:57
Locatie: Twello

Wat een gaaf ding zeg! Mooi project!

Ben erg benieuwd wie dit project gedaan heeft, aangezien de bus die voor de trailer zit bij mij uit dorp komt, misschien dus wel iemand uit de buurt.

Mensen die het toevallig weten?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heel erg gaaf! :worship:

Volgens mij komt de eigenaar uit de regio Harderwijk en heeft hij ook een aantal Alpines.

Er zat toch al een "appart" blok in?

Maar nogmaals: (Y) :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
FrankB
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 3 mei 2004 18:24
Locatie: Almelo

Het is een kennis van mij. Hij komt inderdaad uit Harderwijk en heeft naast zijn 5 diverse andere Renaults waaronder een A110 en A310.

Hij is bezig een garage bedrijf op te zetten waar je o.a. voor dergelijke (extreme) projecten terecht kan. Wellicht dat ik hierover in een later stadium meer kan zeggen.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Super project moet dat geweest zijn :worship: Mooi zeg :D
Alleen nog maar VW!
Plaats reactie