[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Wij beginnen om een uur of 9 's ochtends ;)

Heb namelijk vakantie (semi-ambtenaar :D ) Hoor het wel. zou tof zijn :)
Martijn.

Boven langs er uit is ook helemaal niet zo veel werk, heb zelf 2 blokken eruit gehaald en 1 er weer in en gaf helemaal geen problemen !
jeroen.k

Ook niet met het bevestigen van je baksteun?

Jij hebt trouwens ook een versnellingsbak van een blok met stalen carter aan je blok met alu carter gehangen toch?

Dat past gewoon neem ik aan? :)
Arjen

Die bouten van het subframe zitten soms loeivast. Bij mijn vorige 11 waren die dingen dus echt niet los te krijgen. Ook niet met een pijp van een meter op de sleutel. Dus check dat van te voren ff.

Heb je een 19 met ABS? Want dan is het bovenlangs demonteren vam het blok vrij lastig; de ABS pomp zit dan flink in de weg.
jeroen.k

Heb (goddank) geen abs ;)
Bart V

Arjen schreef:Die bouten van het subframe zitten soms loeivast. Bij mijn vorige 11 waren die dingen dus echt niet los te krijgen. Ook niet met een pijp van een meter op de sleutel. Dus check dat van te voren ff.

Heb je een 19 met ABS? Want dan is het bovenlangs demonteren vam het blok vrij lastig; de ABS pomp zit dan flink in de weg.
Tis mij al een paar keer gelukt hoor met abs......dit weekend door omstandigheden nog 1tje gedaan :wink:

Bij een clio is het wel ff prutsen met abs, maar bij een 19 heb je zat ruimte (Y)
Mrtn
Car: R5GTT

Ohwgod, moet er weer een motor uit?? :lol:
Mrtn = Maarten
Arjen

Bart V schreef:
Arjen schreef:Die bouten van het subframe zitten soms loeivast. Bij mijn vorige 11 waren die dingen dus echt niet los te krijgen. Ook niet met een pijp van een meter op de sleutel. Dus check dat van te voren ff.

Tis mij al een paar keer gelukt hoor met abs......dit weekend door omstandigheden nog 1tje gedaan :wink:

Bij een clio is het wel ff prutsen met abs, maar bij een 19 heb je zat ruimte (Y)
Het is mij ook gelukt alleen vond ik het een heel gepriegel om het blok langs een nippel/leiding van de ABS-pomp te krijgen.
jeroen.k

Mrtn schreef:Ohwgod, moet er weer een motor uit?? :lol:
Hahaha, ja ff vernsellingsbak vervangen. Doen we weer bij Arcus, maandag en dinsdag. Als je wil mag je best ff komen kijken :)
jeroen.k

Okey, ff kleine spoedvraag.

M'n auto staat nu bij mn werk wilde ff onderdelen ophalen bij de dealer, maar de auto starte niet.

De startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan. Nu dacht ik in eerste instantie dat de benzine op was, aangezien het lampje net voor ik hem parkeerde ging branden (dan hoor je nog genoeg te hebben, maar je weet het nooit met renault).

Ben dus in de auto van een collega naar de dealer en naar de pomp gegaan en ff 5 liter benzine meegenomen. Benzine erin gegooid. Stuk of wat keer op contact zetten (systeem op druk zetten). En starten, maar nog steeds niks. Startmotor draait dus wel rond, maar motor slaat niet aan (ook niet een klein beetje, gewoon helemaal niet!) Rotor, verdeelkap, bougies en bougiekabels (magnecor) zijn 15000 km oud ongeveer. Lijkt me niet dat die er zo opeens mee kappen. Toen ik hem op mijn werk parkeerde deed alles het. Geen problemen.

Heb geen zin om de auto op m'n werk te moeten laten staan of de ANWB te bellen (binnen woonplaats, dus lastig).

Heeft iemand nog een tip? :)
H8bal

jeroen.k schreef:
Heeft iemand nog een tip? :)
Heb net hetzelfde gehad met mijn gtt. Was slecht contact in de stekker voor de pomp. Hangt die bij een 19 ook onderaan ?
jeroen.k

Nee is een dompelpomp in de tank. Pomp doet het ook gewoon. Je hoort hem het systeem op druk zetten bij contact. Hij zou dan met deze benzine ook in ieder geval 10 seconden moeten kunnen lopen zelfs als hij het niet doet (ervaring mee :P )

Hij slaat nu dus helemaal niet aan.
H8bal

jeroen.k schreef:Nee is een dompelpomp in de tank. Pomp doet het ook gewoon. Je hoort hem het systeem op druk zetten bij contact. Hij zou dan met deze benzine ook in ieder geval 10 seconden moeten kunnen lopen zelfs als hij het niet doet (ervaring mee :P )

Hij slaat nu dus helemaal niet aan.
En toevallig geen brandstoffilter die dicht zit ?
jeroen.k

Ook aan zitten denken. Net 1 opgehaald bij de dealer om volgende week te monteren. Maar die kan toch niet ineens zo dichtslaan dat hij het helemaal niet meer doet? :S
H8bal

jeroen.k schreef:Ook aan zitten denken. Net 1 opgehaald bij de dealer om volgende week te monteren. Maar die kan toch niet ineens zo dichtslaan dat hij het helemaal niet meer doet? :S
Kan in theorie wel dichtslibben. Zeker als je op het laatste van je tank zit, want daar zakt alle drab bijeen.
PtrGte
Contacteer:

hebbie niet weer zo'n kabelboomfik net als vorige keer? :)
jeroen.k

Nee, zou ik wel geroken hebben. En ook met starten rook je helemaal niks bij de motor. Geen benzine niks :S
PtrGte
Contacteer:

de startmotor gaat wel rond, maar hij doet niks, das bij mijn weten geen benzine of geen vonk...

gaat de motor wel gewoon "normaal" rond, niet heel snel ofzo?
sander o

BDP sensor??Rommel eens aan die stekker.
jeroen.k

Okee, benzine is check.

Dus dan ligt het aan de vonk.

Hoe controleer ik ook alweer of er een vonk is? En kunnen ontstekingsdelen zo in ene stuk gaan? (van 1 op andere moment? :s )
jeroen.k

sander o schreef:BDP sensor??Rommel eens aan die stekker.
Die stekker boven op de bak? Is gerommeld ;)
PtrGte
Contacteer:

ik zeg "haal de bobine kabel van je verdeler af, en leg die dichtbij een massapunt, dan starten en kijken of je een vonk ziet trekken, als dat zo is, dan moet je je verdeler/kabels controleren, door bijvoorbeeld je bougies eruit te draaien en die tegen massa aan te leggen, en kijken of er vonkies zijn...
sander o

Ja,dat kan.Onder andere je bdp sensor.
jeroen.k

Dus niet tegen de massa aan, maar erbij? En dan moet de vonk ertussen trekken?
PtrGte
Contacteer:

BDP sensor is inderdaad ook wel een goeie...
jeroen.k

Hoe valt de BDP te controleren? (Heb alles wel liggen thuis, dus kan het zo over zetten...)
sander o

Je kunt ook proberen om je bobinekabel een stukje uit de verderkap te trekken,dan trekt hij een sterkere vonk.Misschien slaat hij dan wel aan.
sander o

Je kunt de weerstand ervan meten,maar ik weet niet precies welke waarde die moet hebben.Ik dacht iets van 250 Ohm,maar hang me er niet aan op.
PtrGte
Contacteer:

ik zou eerst kijken of ie een vonk geeft...

daarna BDP controleren (kijken of dat ding niet los zit ofzo) en dan misschien nog de voeding naar de computer ???
Riël
Über-Spammer

200 bij een gtt in elk geval. Zal wel hetzelfde zijn. Maar dat is ook nog geen zekerheid dan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn

bobinekabel pakken met een tang en iets van de verdelerkap aftrekken, deze hoor je dan tikken, als iemand start :)

Als deze het doet, mag je ervan uitgaan dat je ontstekingsmodule werkt.

Dan heb je de bougies nog, eruit draaien en tegen je blok houden, wederom vastpakken met een tang en iemand laten starten:)

Als dit allemaal goed is, ligt het niet aan de ontsteking, maar mss de aansturing vd injectoren

kmoest gister een eergister werken, dus heb heel je uitnodiging niet gelezen :wink:
Laatst gewijzigd door Mrtn op wo 13 okt 2004 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Alle 4 de bougies en de kabel van de bobine vonken. (okee, er moeten wel nieuwe bougies op zag ik...) Maar nog steeds niet aanslaan.

Voeding naar de computer? Dan zou de startmotor toch ook niet aangestuurd moeten worden lijkt me? Evenals de brandstofpomp?

BDP zit er goed vast op. Stekker ervan zit ook goed (tenminste bdp zit toch bij je bak voor het vliegwiel?)

Nog meer opties als de bdp? Anders rij ik ff in een auto van een collega naar huis en gooi de bdp van mn sloper er ff op.
Mrtn

als de ontsteking het doet, is de BDP ok.

edit: bougies zijn droog zeker??? de ontsteking is ok, dus geen aansturing injectoren wellicht
Mrtn = Maarten
PtrGte
Contacteer:

ik weet niet precies wat er allemaal via de voeding van de ecu zit ... het is die dikke platte stekker, aan de distributiekant van je blok...ik weet het anders ook niet, als ie benzine krijgt (weet je dit zeker????) en een vonk, dan moet ie lopen, tenzij de nokkenas verdraaid is...maar hij ploft ook niet ook niet in de in of uitlaat toch?

dan misschien toch brandstof??? injectiestekkertjes allemaal nog op de injectoren???

ik noem ook maar wat...

misschien toch nieuwe bougies erin gooien...dat ze wel vonken, oke, maar misschien in de cilinder niet goed genoeg...maar das raar dat ze het in één keer alle 4 niet doen...

vreemd... :)
jeroen.k

Nee bougies waren donker van kleur en vochtig juist. Tenminste niet erg droog ofzo.

Bij de cilinder waar ik de bougie af had kwam ook steeds een rookpluimpje uit de cilinder zetten met starten. Is dat normaal?

Geen aansturing injectoren...(heb dat kabelboompje ook nog liggen :P ) Zal zo anders ff naar de stekker daarvan kijken.
Plaats reactie