zoemend geluid bij 70km/u of meer...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hallo mensen..ik heb een probleem denk ik..als ik boven de 70 per uur rij hoor ik een vreemd zoemend geluid (bijna zeurend). Weet iemand misschien wat dit kan zijn?
ik laat morgen nieuwe banden monteren..ze sleten scheef af voor en nu ik mijn nieuwe veren eronder heb moet ik em toch opnieuw laten uitlijnen, hoop dat t helpt in ieder geval..maar misschien dat iemand t al es heeft meegemaakt?
groeten,
Paul
ik laat morgen nieuwe banden monteren..ze sleten scheef af voor en nu ik mijn nieuwe veren eronder heb moet ik em toch opnieuw laten uitlijnen, hoop dat t helpt in ieder geval..maar misschien dat iemand t al es heeft meegemaakt?
groeten,
Paul
-
- Contacteer:
wiellager heb ik al es eerder gehad...dat hoorde je toen als je stuurde..en nu hoor ik t ook bij rechtuit...Steven schreef:Klinkt eerder als een wiellager... dus zou dat eerst maar ff checken voor je em laat uitlijnen. (anders kan dat weer openieuw)
Was het vroeger geen toplager ?PaulRSi schreef:wiellager heb ik al es eerder gehad...dat hoorde je toen als je stuurde..en nu hoor ik t ook bij rechtuit...Steven schreef:Klinkt eerder als een wiellager... dus zou dat eerst maar ff checken voor je em laat uitlijnen. (anders kan dat weer openieuw)
Helaas....aandrijfassen hoor je alleen bij sturen. Wiellagers hoor je altijd.
100% zeker je wiellager. Krik je auto maar eens op en draai aan je wiel. Dan hoor je hem wel. OF voel of er speling opzit. (bij mij nu ong 2 cm speling).
Kan op elk wiel zijn of meerdere...banden gaan niet opeens zoemen boven een bepaalde snelheid.
100% zeker je wiellager. Krik je auto maar eens op en draai aan je wiel. Dan hoor je hem wel. OF voel of er speling opzit. (bij mij nu ong 2 cm speling).
Kan op elk wiel zijn of meerdere...banden gaan niet opeens zoemen boven een bepaalde snelheid.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Toplagers zagen er goed uit bij het verwisselen van de veren gister.H8bal schreef:Was het vroeger geen toplager ?

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
geen idee..man bij garage zei toen dat t wiellager was..toen onder garantie verholpen...H8bal schreef:Was het vroeger geen toplager ?PaulRSi schreef:wiellager heb ik al es eerder gehad...dat hoorde je toen als je stuurde..en nu hoor ik t ook bij rechtuit...Steven schreef:Klinkt eerder als een wiellager... dus zou dat eerst maar ff checken voor je em laat uitlijnen. (anders kan dat weer openieuw)
Daarom vroeg ik ook of het vroeger geen toplager was omdat hij het ervaarde bij het insturen.Steven schreef:een toplager kan je alleen horen bij het sturen op lage snelheid, dus bij inparkeren enzo.
kan verder misschien wat bonken bij hobbeltjes en drempels, maar kan echt niet constant gaan zoemen of zingen
Nu zou ik ook eerder een wiellager verdenken
-
- Contacteer:
aha ok thanx! ik ga t zo es proberen!H8bal schreef:Daarom vroeg ik ook of het vroeger geen toplager was omdat hij het ervaarde bij het insturen.Steven schreef:een toplager kan je alleen horen bij het sturen op lage snelheid, dus bij inparkeren enzo.
kan verder misschien wat bonken bij hobbeltjes en drempels, maar kan echt niet constant gaan zoemen of zingen
Nu zou ik ook eerder een wiellager verdenken
Is het een soort van pulserend geluid? Harder dan weer wat zachter en weer harder?
Dat hoor ik ook als ik boven de 120 ofzo uitkom. En lijkt of het van de achterwielen afkomt.
Dat zou dan ook goed een wiellager kunnen zijn?
Dat hoor ik ook als ik boven de 120 ofzo uitkom. En lijkt of het van de achterwielen afkomt.
-
- Contacteer:
Ja het is bij mij ook een pulserend geluid ja..elke 2 seconden ofzo hard, dan weer zacht..heel irritant..zeker nu mijn radio in de reparatie is...Madmaus schreef:Is het een soort van pulserend geluid? Harder dan weer wat zachter en weer harder?

Sterker nog...Het is er één!!!!Madmaus schreef:Is het een soort van pulserend geluid? Harder dan weer wat zachter en weer harder?
Ik heb het zelfs zo erg gehad dat de motor niet meer hoorbaar was (kwestie van geen geld/geen tijd).
Gewoon een garage zoeken die ook zonder rekening werkt. Lager is zo vervangen

Als je goed luisterd kun je horen welk wiel het vandaan komt. (Kan soms verwarrend zijn)
Als er meer druk op wiel komt te staan (in bochten) wordt het geluid erger.
60 euro zo'n lager
Als er meer druk op wiel komt te staan (in bochten) wordt het geluid erger.
60 euro zo'n lager

-
- Contacteer:
kent iemand zo'n garage in oss???jeroen.k schreef:Sterker nog...Het is er één!!!!Madmaus schreef:Is het een soort van pulserend geluid? Harder dan weer wat zachter en weer harder?
Ik heb het zelfs zo erg gehad dat de motor niet meer hoorbaar was (kwestie van geen geld/geen tijd).
-
- Contacteer:
Achterwiellager hoor je constant maar kan bij
bijvoorbeeld snelheden boven de 120 ook ineens
weer minder worden. Een voorwiellager zul je
ook altijd wel horen maar die hoor je meer of
minder bij het sturen omdat er meer of minder druk
op komt te staan. Denk dus idd ook aan een wiellager.
bijvoorbeeld snelheden boven de 120 ook ineens
weer minder worden. Een voorwiellager zul je
ook altijd wel horen maar die hoor je meer of
minder bij het sturen omdat er meer of minder druk
op komt te staan. Denk dus idd ook aan een wiellager.
wat je ook even kan proberen is alle wielen 1 voor 1 even los zetten van de grond en dan voelen of er beweging in zit, spelling duit vaak ook op een versleten wiel lager, vaak als je aan de wielen draait hoor je het ook al of er een lager versleten is of niet
R5GTT. Drive it like you stole it
Als het een achterwiellager is,dan hoor je dat vrijwel altijd meteen bij het slingeren aan 1 v/d wielen.Bij een voorwiellager is dat meestal een stuk lastiger,of je lager moet wel heel erg verrot zijn.Als je bijvoorbeeld bij het naar rechts sturen het geluid hoort(dus meer druk op je linker wiel) dan wil dat nog niet zeggen dat je linker wiellager kapot is.Meestal is het dan toch rechts,en omgekeerd.
Je kunt natuurlijk ook helemaal op safe spelen,door beide aandrijfassen even uit het fusee te halen,en dan aan je remschijven te draaien,met een beetje mazzel kun je hem dan horen of voelen.Succes.
Je kunt natuurlijk ook helemaal op safe spelen,door beide aandrijfassen even uit het fusee te halen,en dan aan je remschijven te draaien,met een beetje mazzel kun je hem dan horen of voelen.Succes.
Fijn he die clio'sjeroen.k schreef:Sterker nog...Het is er één!!!!Madmaus schreef:Is het een soort van pulserend geluid? Harder dan weer wat zachter en weer harder?

Binnenkort maar ff kijken of ik dat kan vervangen. Is het trouwens gevaarlijk? Als ik er bijvoorbeeld nog een paar maanden mee door blijf rijden? Want als het gevaarlijk is laat ik het zo snel mogelijk doen, en anders als me financieen weer een beetje op peil zijn (vorige maand was me versnellingsbak aan vervanging toe)
Paar maanden zeker niet doen. Echt binnenkort vervangen, voordat je meer sloopt. Maar je merkt wel dat het na een tijdje echt nodig is, dan maakt dat ding schrikbarend veel kabaal... 

Niet direct gevaarlijk, maar je lager kan bijvoorbeeld vastslaan. Dan heb je zeker meer schade. Ook kan je door de speling schade aan andere onderdelen toebrengen. In ieder geval aan je banden!
Heb ook wel eens gehoord dat je een wiel kan verliezen hierdoor, maar dat lijkt me nogal sterk...
Heb ook wel eens gehoord dat je een wiel kan verliezen hierdoor, maar dat lijkt me nogal sterk...
Volgens mij rijd ik al heel wat km hiermee. Ik heb er nooit zoveel aandacht aanbesteed tot ik dit topic zag en dacht he dat komt mij bekend voor.
Geluid is naar mijn weten niet harder geworden.
Maare een wiel verliezen? Daar heb ik weinig trek in hahaha. Toch maar zo snel mogelijk verwisselen dan he
Groeten,
maurice
Geluid is naar mijn weten niet harder geworden.
Maare een wiel verliezen? Daar heb ik weinig trek in hahaha. Toch maar zo snel mogelijk verwisselen dan he
Groeten,
maurice
Een wiel verliezen,nee daar hoef je echt niet bang voor te zijn.Of je hele fusee met aandrijas moet onder de auto vandaan komen.
Maar als je er nu niet zeker van bent welk lager het is,kun je misschien juist wel even doorrijden,want dan wordt het lager meer hoorbaar en is het makkelijker om erachter te komen welk lager je kapot hebt.

Maar als je er nu niet zeker van bent welk lager het is,kun je misschien juist wel even doorrijden,want dan wordt het lager meer hoorbaar en is het makkelijker om erachter te komen welk lager je kapot hebt.
Kijk toch ook ff al je banden na. Wanneer die fout afslijten dan gaat dat net zo'n geluid maken als een kapot wiellager. Gewoon ff met je hand over het profiel van je band gaan (tegen de draairichting in). Dan voel je wel of het profiel verkeerd is afgesleten (door de scherpe randen die je dan voelt).
Ik had het voor wel, toen was ik hem vergeten uit te lijnenArjen schreef:Kijk toch ook ff al je banden na. Wanneer die fout afslijten dan gaat dat net zo'n geluid maken als een kapot wiellager. Gewoon ff met je hand over het profiel van je band gaan (tegen de draairichting in). Dan voel je wel of het profiel verkeerd is afgesleten (door de scherpe randen die je dan voelt).

Maar achter kunnen ze toch niet fout/schuin afslijten? En wanneer ze dit wel doen is er toch niets te stellen??
Met mijn oude wielen is het net of ik 2 stukke wiellagers heb + een verrote drijfstang lagerArjen schreef:Kijk toch ook ff al je banden na. Wanneer die fout afslijten dan gaat dat net zo'n geluid maken als een kapot wiellager. Gewoon ff met je hand over het profiel van je band gaan (tegen de draairichting in). Dan voel je wel of het profiel verkeerd is afgesleten (door de scherpe randen die je dan voelt).

nieuwe wielen (banden+velg) auto is nu helemaal stil. Schrok er haast van van die stilte

Jawel hoor...je achterwielen lijnen ze ook uit. kost een paar tientjes, maar zeker aan te radenMadmaus schreef:Ik had het voor wel, toen was ik hem vergeten uit te lijnenArjen schreef:Kijk toch ook ff al je banden na. Wanneer die fout afslijten dan gaat dat net zo'n geluid maken als een kapot wiellager. Gewoon ff met je hand over het profiel van je band gaan (tegen de draairichting in). Dan voel je wel of het profiel verkeerd is afgesleten (door de scherpe randen die je dan voelt).En toen waren allebei me banden voor helemaal schuin tot op het kanvas afgesleten.
Maar achter kunnen ze toch niet fout/schuin afslijten? En wanneer ze dit wel doen is er toch niets te stellen??

-
- Contacteer:
ok mensen vandaag mn nieuwe voorbandjes erop laten leggen plus de auto uit laten lijnen..ik weet niet wat ik meemaak als ik rij man! stuurt bijna alsof er stuurbekrachtiging op zit, en de herrie is zo goed als verdwenen! 

Ik had bij mijn twingo ook een zoemend geluid als ik zo rond de 70 a 80 reed. Bleek dus mijn wiellager te zijn
Ik zou als je last ervan blijft houden er wel ff naar kijken als je namelijk te lang door blijft rijden kan je de hele zooi in elkaar draaien en ben je verder van huis!

Ik zou als je last ervan blijft houden er wel ff naar kijken als je namelijk te lang door blijft rijden kan je de hele zooi in elkaar draaien en ben je verder van huis!
Be TuNeD Be TwInGo