5ie

De 19 liep echt goed, hij was gewoon echt snel, heel soepel. Maar idd, op een gegeven moment zoop die zoveel olie dat in scherpe bocht pomp keer geen olie aan kon zuigen (stalen carter zonder slingerschotten), met als gevolg dat drijfstanglagers al schade hadden waarschijnlijk. Na olie bijvullen ging dit ging nog 6 ronden goed, en toen kwam het einde, steeds meer lawaai, toen niet meer onder de 2000 toeren uit zichzelf blijven lopen, en toen die fatale keer gasgeven na een bocht. Knal, grote rookpluim en hij was dood.Patrick L. schreef: de 1916v ook zien rijden, liep ook niet slecht volgens mij, totdat de olie op was tenminste.
zo...de tussenstand:PtrGte schreef:Aangezien er bij ons bij Biggelaar Motors nogal wat interesse was voor circuitrijden, hebben we een teampie opgezet...
de volgende auto's zijn daarbij opgenomen...
Clio 2.0 16v
Toyota AE86
Kadett 2.0 8v GSI "aan het gas"![]()
Golf 1 G60 (![]()
)
BMW Alpine 535 "ook aan het gas, maar dan dat van de pomp"![]()
kortom: van alle markten thuis zo'n beetje![]()
tot vrijdag
de clio 2.0 16v ging weer lekker op het rechte stuk, als vanouds, motorisch super dus...qua remmen: de Ferodo DS3000 blokken zijn SUPER, de standaard nieuwe schijven zijn ook gewoon goed, maar blijkbaar is nieuwe vloeistof wel een vereiste, en dan zeker van een goed type, 5.1 bijvoorbeeld, helaas dus binnen 3 rondjes Zolder de remmen over de zeik...
wel een foto, maar wat veraf....Turbo Tinus schreef:heeft er nog iemand fotos gemaakt van de daf 66 van me broer??![]()
Die zou ie nog wel graag willen hebben
Patrick L. schreef:wel een foto, maar wat veraf....Turbo Tinus schreef:heeft er nog iemand fotos gemaakt van de daf 66 van me broer??![]()
Die zou ie nog wel graag willen hebben
ik zat steeds te denken dat ie elk moment uit de bocht zou vliegen ,maar bleef toch op 4 wielen..
we hebben het er dit weekend niet om gelaten...Marcel B. schreef:En wilde Marlies?
Mooie is dat het einde gebeurde. En zowel Bart als ik konden er niet mee zitten, vond het wel keer leuke ervaring. En ik was niet enige die dat vond, of niet MennoPtrGte schreef:mooie schades zijn het man!!!
wel klote natuurlijk...![]()
maar ik zeg altijd maar zo:
"Als ie ploft, dan liever met GEWELD!!!"![]()
succes met de wederopbouw
Zou het inderdaad niet meer dan rëeel vindenBart V schreef:tja eigenlijk wil ik ook mn geld terugArjen schreef:Er zijn meer foto's van deze 19 in omloop met zo'n gat in het blok. In het vorige blok zat net zo'n gat.
Gewoon verstand op nul, en gasgeven. Setje slicks, wat vermogen, GOEDE remmen, en een goed onderstel zijn wel aan te raden als je een beetje mee wilt komenjeroen.k schreef:Ziet er allemaal gaaf uit!
Heb je nou ook nog speciale training nodig voor zo'n dag? Of is het gewoon blazen en onderwijl leren?
En gebeuren er dan ook wel ongelukken met auto's onderling?