ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rémi clio ph3

Weet je wat een leuke ludike actie zou zijn!!
Als we allemaal, maar dan ook echt iedereen!, op dezelfde dag met het openbaar vervoer naar zijn werk of school zou gaan. Dan gaat geheid alles plat!! En dan hebben we in één keer aangetoond dat het verhogen van de brandstof prijzen niet de manier is voor een beter milieu maar alleen zakken vulling.
One clio to rule them all
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Beginnen met niet meer tanken bij de shell. :D (schelp is DUUR)
Ik was gister zelfs verplicht om bij schelp te tanken, de Tango aan de overkant weigerde gewoon super98 uit te geven :@ heb meteen een klacht verstuurd.
Dimitri2.0

Ik hoorde ook dat ze LPG flink duurder willen maken. Jaren geleden werd iedereen aangespoord om LPG te gaan rijden, want dit is "schoner" dan benzine en diesel. Nu gaan ze verkondigen: benzine en diesel zijn zoveel schoner geworden dat het bijna gelijk staat aan vervuiling van LPG dus maken we LPG maar veel duurder????? De logica is ver te zoeken......

Misschien wordt het eens tijd dat er actie wordt ondernomen door ons, om Shell en Den Haag duidelijk dat we het zat zijn.
Dimitri2.0

Madmaus schreef:Een beter milieu begint bij jezelf..
Jaja Bij de overheid kan je er beter van maken.
Ze snappen er zo weinig van daarzo met hun dikke auto's van de zaak. Waarvan alles vergoed wordt.
(N)
en als ze vanaf de 2de kamer naar het ministerie moeten worden ze voor ±400 meter gebracht met de auto???

"een beter milieu begint bij jezelf" uitspraak van de regering maar daar ligt nu zoveel stof op dat ze het zijn vergeten.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik zou eigenlijk wel willen weten welk ministerie met die ideeën komt, verkeer en waterstaat of financiën? En hoe oud is het bericht?

Ook de afschaffing van grijs kenteken, ik lees dingen er over in het nieuws maar op minfin of minvenw staat geen enkel nieuwsbericht daarover...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat vraag ik me ook wel eens af.
WIE verzint nou deze dingen?
en hoe krijgen ze het voor elkaar dat bijna door te drukken? :S
Rémi clio ph3

Joost (DoubleYou) schreef:Ik zou eigenlijk wel willen weten welk ministerie met die ideeën komt, verkeer en waterstaat of financiën? En hoe oud is het bericht?

Ook de afschaffing van grijs kenteken, ik lees dingen er over in het nieuws maar op minfin of minvenw staat geen enkel nieuwsbericht daarover...
Ik heb er een site over!!
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=12
Is trouwens best een grappige site, staan wat leuke berekingen op!! bijvoorbeeld hoeveel procent van de nieuw prijs belasting is, of hoeveel je een auto kost per km op bezine gas of diesel
One clio to rule them all
Riël
Über-Spammer

Die benzine prijs GAAT NIET omlaag. Stomme verhogingen moeten uitblijven. Dat ze geld binnenhalen aan de hand van het aantal liters benzine is voor mij de enige juiste oplossing voor het betalen van je gebruik van je auto. In duitsland gaat het precies zo!

Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaald. Hoe meer je verbruikt, hoe slechter voor het milieu, hoe meer je betaald. Klinkt logisch toch? Dat ze eerst maar eens beginnen met andere achterlijke dingen achterwege te laten.

Ga je minder benzine betalen ben je het altijd op een andere kostenpost weer bij aan het leggen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Riël schreef: Ga je minder benzine betalen ben je het altijd op een andere kostenpost weer bij aan het leggen.
Maar je kan ook overdrijven :( :(
Madmaus

Als ze dan het geld wat we betalen voor benzine enzo ook daadwerkelijk gebruiken voor het verkeer zoals in Duitsland dan is het al minder erg. Want die wegen hier zijn gewoon kl@te. Zag laats iets Discoverie over de Duitse Autobahn, maar als je ziet hoeveel ze daaraan uitgeven om het in orde te houden. Soms kom ik gewoon bijna met 4 wielen van de grond.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Je moet ook niet met 100 over een verkeersheuveltje he :lol:
Riël
Über-Spammer

Mmm nou over het nederlandse wegennet mogen we toch niet klagen.

Dan ben jij nog niet vaak in duitsland geweest, waar hier op het eerste stuk al ongeveer 10 jaar werkzaamheden zijn. Over waterafvoer op de duitse autosnelweg maar niet te spreken, wordt er bang op (N)

Hoogstens de dikke 4 baans wegen voor 250+km/u, die zien er dan wel netjes uit.
Madmaus

Maik (WOOFER) schreef:Je moet ook niet met 100 over een verkeersheuveltje he :lol:
Nou heb je wellis Zoetermeer Den Haag gereden. Daar zit een hobbel als je die met ± 130 neemt kom je echt van de grond hoor.

@Riel van dat water heb je idd gelijk. Ik reed daar laatst met 200+ een regenbui in. Doodeng maar die gekke Duitsers zij het gewend want die blijven gewoon met 180 door karren.

Maar goed toch vind ik dat de benzineprijzen de pan uit rijzen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Madmaus schreef:
Maik (WOOFER) schreef:Je moet ook niet met 100 over een verkeersheuveltje he :lol:
Nou heb je wellis Zoetermeer Den Haag gereden. Daar zit een hobbel als je die met ± 130 neemt kom je echt van de grond hoor.
Ja dat klopt, moet je helemaal gelijk geven :D
jnjansen_r5gtturbo

Riël schreef: Hoogstens de dikke 4 baans wegen voor 250+km/u, die zien er dan wel netjes uit.
Was onlangs nog een documataire over op Discovery Channel, is het beste wegennetwerk ter wereld(volgens die docmantaire)
Zo is het wegdek 70 cm dik ipv van de gebruikelijke 35 cm en staat het wegdek onder een hoek van 2 graden waardoor
het regenwater beter afgevoerd word via het naast gelegen drainage systeem. Interessante documataire.
Riël
Über-Spammer

ERvaring vs documentaire :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Madmaus schreef:

@Riel van dat water heb je idd gelijk. Ik reed daar laatst met 200+ een regenbui in. Doodeng maar die gekke Duitsers zij het gewend want die blijven gewoon met 180 door karren.

Maar goed toch vind ik dat de benzineprijzen de pan uit rijzen.
a12 tussen gouda en zoetermeer in de regen is ook echt geen pretje.....
Monica

Vandaag maar weer ff in Deutschland getankt:

Benzin, bleifrei 1.149 de liter

Toch wel handig, zo dicht bij de grens wonen :p
pierre

Autowegen in Duitsland zijn hetzelfde als in Nederland, de rijstroken zijn wat breder hier en daar, de kwaliteit van het wegdek niet overal.

Die documentaire van de Deutsche Uber Autobahn is pure discovery channel propaganda, alle wegen lopen scheef af ivm regenwater bv, hier ook.

Ik vind Duitsers prettiger rijden, minder gefrustreerd omdat die belachelijke limiet er niet is.
Hier zie ik mensen inhalen met 5 km per uur, expres en dan als ze weer rechts rijden gaan ze even wat gas bijgeven, maar ik ben er zo voorbij.
Typisch Nederlands gedrag, politieagentje spelen.

Wat dat betreft is de Deutsche Autobahn een verademing.
Riël
Über-Spammer

Dat is wel weer zo, maar dat zegt iets over de Duitsers, niet over de weg :)
Peter @ Malta
Contacteer:

Gisteren maar weer eens getankt (gele lampje in de vorm van een benzinepomp brandde, dus dat is meestal een veeg teken) en er zit plots minder benzine in mijn tank voor 15 lira dan een paar maanden geleden.

Ik hoop echt dat, tegen de tijd dat ik mijn Scénic de deur uit doe, waterstoftechnologie een betaalbaar alternatief is. Met de huidige olieprijzen ("ruwe olie nog nooit zo duur geweest", zeg maar), die waarschijnlijk niet omlaag zullen gaan, zal dat niet eens zo moeilijk worden.

- Peter
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik weet niet wanneer je van plan bent om je Scenic weg te doen, maar een waterstofauto kost op dit moment nog een paar miljoen euro's.

Mijn verwachting is dat auto's rijdend op aardgas meer in trek zullen raken naarmate de olie duurder wordt: er is onlangs een auto gelanceerd die je met aardgas direct uit je huis kan tanken. Dat betekent dus niet zoals de voormalige aardgasauto's met een speciale tankunit (en ik heb het dus niet over LPG want dat is wat anders).

Ook de hybride modellen, en wel de (nog te komen) zuinige (want de Toyota Prius mag dan wel hybride zijn maar niet bepaald significant zuiniger) zullen eerder opkomen. Daarnaast denk ik ook dat elektrische auto's toch wel enige toekomst hebben, ook al is dat in het verleden enigszins mislukt. Ik heb hoop voor zonnecellen, mochten de organische zonnecellen het uiteindelijke berekende maximum rendement van 70% halen. We zitten met de huidige zonnecellen ook al redelijk aan het berekende maximum van ik geloof 33%. Ik heb het dan wel over de laboratoriumcellen he, want hoog rendementscellen zijn niet voor de consument betaalbaar.
Riël
Über-Spammer

Zuinig rijden is ook een optie...

Van de BW terug naar huis. Ik heb niet harder gereden dan 110. Beetje tussen 110 en 105 in.

Voordelen:

- je hoeft niet constant in te halen
- je bent minder vermoeid
- ik rij 1:13 (!!)

normaal rij ik 1:10

- er zijn me pakweg 4 á 5 auto's voorbijgekomen
- ik heb apeldoorn-sittard in 2 uur en een kwartier gedaan

Voor mij, met de gas5, 110 is the max 8)
Peter @ Malta
Contacteer:

De reden dat waterstof op dit moment nog erg duur is, komt voornamelijk omdat het allemaal éénmalige modellen zijn. Als het eenmaal in grote aantallen geproduceerd wordt, gaat de prijs ook omlaag.

Denk eens tien jaar terug, toen GSM-telefoons langzaam populair werden. Hoeveel zou een telefoon met een video-camera toen hebben gekost?

Bovendien zie ik de olie- en benzineprijzen niet omlaag gaan; sterker nog, ik denk dat we binnen afzienbare tijd aan de $100 per vat zitten. Ik kan me nog herinneren dat het rond de $20 was, nou zitten we al boven de $50. Zuinige auto's zijn dan eerder uitstel dan een oplossing.

Aardgas heeft voor mij niet zo'n zin, omdat we dat hier niet hebben. :)

Maar die nieuwe Saab - voorlopig alleen in Zweden te koop - die zowel op benzine als methanol kan lopen is ook een interessante ontwikkeling. Ik denk dat we een boel initiatieven gaan zien die een niet al te radicale verandering ten opzichte van de verbrandingsmotor zijn.

Uiteindelijk zal toch waterstof de toekomst hebben, omdat het oneindeig geproduceerd kan worden, mits je voldoende energie hebt.

Alleen heb ik niet het idee dat Renault hier erg mee voorop loopt...

- Peter
Droes

Kreeg ik per mail

Boycot brandstofprijzen !!!

Boycotten die handel. Met z'n allen staan we sterk...

Lees aandachtig, het kost je toch niets.
Tanken aan halve prijs.........zeg het voort

We zijn te weten gekomen van een gemeenschappelijke actie om onze macht uit

te oefenen tegenover de petroleum maatschappijen.

We kunnen de kostprijs van brandstof laten verlagen door de petroleumkolossen, zonder aan de aankoop van benzine te moeten verzaken!!!

Het is een geniaal idee! Men hoort al zeggen dat de benzineprijs nog meer zal toenemen.

We kunnen de prijs doen dalen als we samen bewegen, op een solidaire en intelligente manier.

Kijk maar hoe.

Daar het idee om gedurende één bepaalde dag geen benzine aan te kopen de petroleummaatschappijen enkel aan het lachen bracht (ze weten heel goed dat
het maar uitstel is van tanken, daar we op het einde het toch nog nodig hebben!) is er een systeem waarmee ze groen zullen lachen, als we maar met
velen actie nemen.

Het wachtwoord is: in de geldbeugel van de petroleummaatschappij toeslaan zonder schade aan ons zelf toe te brengen.

De petroleumfabrikanten en de OPEC hebben ons beïnvloed om te geloven dat een prijs die schommelt tussen 0.95 Euro en 1 Euro per liter een goeie prijs
is, maar wij kunnen hun laten zien dat de betere prijs de helft is.

De verbruikers hebben gezien dat ze heel veel invloed kunnen hebben op de

industriële politiek, het is kwestie van te beslissen om deze macht te gebruiken.

Het voorstel is, dat u tussen nu en het einde van het jaar, geen benzine meer aankoopt bij twee van de grootste benzinefabrikanten, SHELL en ESSO,
die dan ook reeds één enkele maatschappij vormen.

Wanneer ze niet méér benzine verkopen, zullen ze verplicht worden om hun prijzen te laten zakken.

Indien deze twee maatschappijen hun prijs doen dalen, zullen de anderen snel moeten volgen.
Om dit te bereiken, moeten we met miljoenen zijn, over heel de wereld.

Dit bericht, afkomstig vanuit Frankrijk en Italië, is naar een dertigtal mensen verzonden; als ieder van hun het op hun beurt doorstuurt naar, laat
ons zeggen.... tien mensen, zitten we aan driehonderd.
Als zij evenzo doen, zitten we aan 3000, en zo voort.

Met Vriendelijke groeten,

Alain Somerlinck
alain@motortourisme.com
http://www.MotorTourisme.com
Riël
Über-Spammer

1) Onzin
2) Prijs gaat NIET omlaag, wen er maar aan
3) Waar heeft die leren tellen?
Droes

Ik post maar wa ik krijg zenne :)
Riël
Über-Spammer

haha
Die stap 3 moet je wegdenken, dat tellen klopte wel :)
André ter Velde

** zucht **

En ondertussen blijven we gewoon betalen en betalen. En dat kwartje van Kok is inmiddels 1,5 Pleuro geworden. Kutzootje !
pierre

als Nederlanders zijn we geprivilegeerd om dit nog te kunnen betalen, in Nigeria kunnen de mensen het niet meer betalen hoorde ik.

Het is een voorbode van afschaffing van benzines want de Chinese vraag wordt te groot.
Overschakelen op alternatieven gaat interessant worden.
Peter @ Malta
Contacteer:

Vooral ook omdat BMW al met een 12 cylinder, 6 liter testauto met waterstofverbranding (dus geen brandstofcel of zo) al over de 300 heeft gereden. :D

Maar je hebt echt een joekel van een tank nodig...

- Peter
Riël
Über-Spammer

Toch zijn ze al best ver met de onwikkeling van een opslagmethode.
Riël
Über-Spammer

Saab presenteert een technisch hoogstandje. De Zweedse autofabrikant heeft een 2,0-liter turbomotor ontwikkeld die behalve op benzine tevens op de milieuvriendelijke brandstof ethanol (E85) kan lopen. De krachtbron debuteert in de Saab 9-5 FFV (Flex Fuel Engine), die in de loop van volgend jaar op de markt komt.

Het gebruik van ethanol is interessant, omdat deze brandstof wordt gewonnen uit graan en daardoor zogeheten CO2-neutraal is. Het graan neemt immers tijdens de groei kooldioxide uit de lucht weg en zet die om in zuurstof. Saab verwacht dat in sommige landen voor auto's op ethanol belastingvoordelen kunnen gaan gelden in de toekomst. De Saab 9-5 FFV is klaar voor productie met een motor die ethanol en benzine in elke mix kan verwerken.

Behalve mogelijke fiscale voordelen biedt de 9-5 FFV een gunstiger brandstofverbruik in het midden en hoge toerenbereik, dus als er flinke prestaties moeten worden geleverd. Het gemiddelde verbruik, zoals dat wordt gemeten volgens de Europese cycli, zal nauwelijks lager uitpakken. Bij hogere snelheden tekent zich echter een vermindering van zo'n 15 procent af. Het is namelijk niet nodig het E85-brandstofmengsel te verrijken voor extra koeling van de motor.

Bij toepassing in combinatie met een turbo biedt het hoge octaangetal van RON 104 bij E85 een mix van ethanol/benzine zoals die al in enkele landen is te tanken forse winst in motorvermogen. Bij de 2.0 light pressure turbomotor stijgt dat van 150 naar 180 pk.

Het Saab Trionic-motormanagement past de timing van de ontsteking aan bij het rijden op ethanol. De brandstof maakte het tevens nodig een andere brandstoftank, leidingen en verbindingen te monteren. Het motormanagement zorgt er automatisch voor dat de motorafstelling correct is voor de getankte brandstof.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Las gisteren in de Autoweek dat Shell V-Power helemaal geen RON 95 is maar RON 97! Dat maakt het wel een heel stuk aantrekkelijker. En nu we door Diesel V-Power egen 98 meer kunnen tanken de beste optie aan de Shell pomp...
Marcel B.

elmotheelk (Eric) schreef:Las gisteren in de Autoweek dat Shell V-Power helemaal geen RON 95 is maar RON 97! Dat maakt het wel een heel stuk aantrekkelijker. En nu we door Diesel V-Power egen 98 meer kunnen tanken de beste optie aan de Shell pomp...
Dit was op zich al bekend.

En aangezien vpower goedkoper is dan 98 zullen er toch veel mensen overstappen denk.
Don't walk the grass... smoke it
Plaats reactie