Motor Verschillen Clio 16v & R19 16v
Het valt me al op dat mijn auto gewoon langzamer is dan onze clio 16v was met meer km op de klok, zelfs de r19 16v cabrio van me andere broer was sneller onderin. We hebben geen idee hoe dit kan,
Verder valt het me op dat mijn auto niet de 16v achtige roffel maakt die de clio 16v wel had. Ondanks dat ik een openfilter heb.
[img]http://www.sms-world.nl/r1916v/Afbeelding%20093.jpg[/img]
Verder valt het me op dat mijn auto niet de 16v achtige roffel maakt die de clio 16v wel had. Ondanks dat ik een openfilter heb.
[img]http://www.sms-world.nl/r1916v/Afbeelding%20093.jpg[/img]
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Mooie 19 16v 

Renault 5 GT Turbo "EVO"
misschien die openfilter eens eruit kieperen,kan zijn dat hem te veel warmte krijgt,of dat em te klein is.
Hij krijgt gewoon koude lucht aangevoerd,maar met orgineel filter trekt ie net zo!
hijs even snel als de clio (2) 1.6 8v automaat van me ouders dat kan de bedoeling niet zijn!
En ik mis het roffelgeluid dat de clio wel maakt,mijne lijkt meer een standaard zoem autotoon

hijs even snel als de clio (2) 1.6 8v automaat van me ouders dat kan de bedoeling niet zijn!
En ik mis het roffelgeluid dat de clio wel maakt,mijne lijkt meer een standaard zoem autotoon


zet hem eens opeen test bank,bvb in Goes,dan weet je direkt hoeveel ezels(sorry paarden)er nog zijn.TMC16v schreef:Hij krijgt gewoon koude lucht aangevoerd,maar met orgineel filter trekt ie net zo!
hijs even snel als de clio (2) 1.6 8v automaat van me ouders dat kan de bedoeling niet zijn!
En ik mis het roffelgeluid dat de clio wel maakt,mijne lijkt meer een standaard zoem autotoon![]()
Ik zou wel willen, maar heb net de motor gereviseerd en hij is ver van optimaal
http://www.sms-world.nl/r1916v/movie4.mov
http://www.sms-world.nl/r1916v/movie5.mov
http://www.sms-world.nl/r1916v/movie4.mov
http://www.sms-world.nl/r1916v/movie5.mov
Welke rand apparatuur en kan die verschil ervoor zorgen dat een clio 16v standaard al bruter klinkt qua geluid.jeroen.k schreef:Verschillen in de motor zijn iig nihil.
Verschil zit hem in inlaatspruitstuk (van 19 is langer) en de randapparatuur.
in mijn 19 hangt nu ook een clio blok eigenlijk
We hebben de kop eraf gehad gevlakt en afgeperst en weer gemonteerd! Nieuwe pakkingen,Nieuwe thermostaat,Nieuwe pingelsensor,Nieuwe radiateur!
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Wat loopt dat ding hoog stationair.
Hij loopt niet lekker stationair.
Hij schommeld de hele tijd.
Die van mij loopt 800-900rpm.
Wat rookt die auto.
Hij loopt niet lekker stationair.
Hij schommeld de hele tijd.
Die van mij loopt 800-900rpm.
Wat rookt die auto.
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op wo 6 okt 2004 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Das ook 1 van de problemen die we hebben na revisie,RobertR19 schreef:Wat loopt dat ding hoog stationair
Die van mij loopt 800-900rpm.
TPS is losgeweest en we hebben stationair regeling al schoongemaakt zoals op site van fastchip stond!
Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair 
Randapp. kan daar niet voor zorgen. Het zit alleen op een andere plek ivm met meer ruimte in een 19. (bij een clio moesten ze proppen...19 was er immers eerder
)
Motor klinkt tikkend en raar hoog geluidje...komt ook een hoop rook uit je uitlaat voor een warme (aan je oliedruk meter te zien) motor met zo weing toeren (maar dat kan ook nieuwigheid zijn).

Randapp. kan daar niet voor zorgen. Het zit alleen op een andere plek ivm met meer ruimte in een 19. (bij een clio moesten ze proppen...19 was er immers eerder

Motor klinkt tikkend en raar hoog geluidje...komt ook een hoop rook uit je uitlaat voor een warme (aan je oliedruk meter te zien) motor met zo weing toeren (maar dat kan ook nieuwigheid zijn).
jeroen.k schreef:Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair
Randapp. kan daar niet voor zorgen. Het zit alleen op een andere plek ivm met meer ruimte in een 19. (bij een clio moesten ze proppen...19 was er immers eerder)
Motor klinkt tikkend en raar hoog geluidje...komt ook een hoop rook uit je uitlaat voor een warme (aan je oliedruk meter te zien) motor met zo weing toeren (maar dat kan ook nieuwigheid zijn).
Motor was net gestart op de 1e movie en steenkoud!
Als de motor warm is, is het tikken en roken weg, maar hij blijft hard en onregelmatig lopen!
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
oh, geen verstand van.jeroen.k schreef:Is eigenlijk ook niet goed. 1000 rpm is beterRobertR19 schreef:Wat loopt dat ding hoog stationair
Die van mij loopt 800-900rpm.
Hij loopt mooi rustig stationair.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Die lange was toen ie net gestart was, vandaar de waterdamp en evt montage olie wat de fik ingaat!jeroen.k schreef:Op die lange film? Op die kleine staat je oliedruk toch vrij laag voor 1500 rpm (of de mijne vrij hoog)
De korte was nadat ie een 10min a 15min stationair gelopen had!
Ja al mee gereden hij trekt beter als voorheen (lekke kop) maar onze clio 16v met 235dkm op de klok trok beter en mijn motor heeft maar 122dkm gelopenTom schreef:die van jouw kan wel wat hoog zijn met een nieuw blokkie, maar dit valt toch nog wel mee (druk dan). Verder loopt ie wel beroerd ja.
Rijd je er al mee?

Voor revisie,Abel schreef:hoe zit heb met eventueel olie verbruik?? en hoe zit het met benzine verbruik?
Benzine verbruik gemiddeld 1 op 5 bij rustig rijden!
En 1 liter olie op 5000 km
Na revisie geen idee te weinig nog mee gereden!
Maar dat rare stationair lopen krijgen we erook niet uit, Stationair regeling alschoon gemaakt, Tps opnieuw gesteld zoals op fastchip stond zeer vreemd!
Verbruik is idd gezakt, nu met nieuwe pakkingen.jeroen.k schreef:Klopt van geen kant. Ik heb een behoorlijk opgefkokte 2 liter en als ik daar flink mee blaas red ik de 1 op 5 nog niet eens (1 op 7 bij continu toeren draaien zeg maar.) Rustig rijden rij ik 1 op 10!
geen idee hoeveel maar wel gezakt. Voorheen liep ie op 3 soms 2 cilinders zo verrot was de pakking en ecu draaide op noodloop
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
[
ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair
ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Dan zou hij toch extra herrie onder de motor ruimte moeten maken?Patrick L. schreef:[Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair
ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Mischien je onstekings module,die niet meer goed is? aangezien hij ook zo bizar zuipt.
wat heb je dan gereviseerd?TMC16v schreef:We hebben de motor er niet uit gehadJohan schreef:nieuwe koppeling er op gezet, toen je de motor weer ging inbouwen??
,Dit dus
....We hebben de kop eraf gehad gevlakt en afgeperst en weer gemonteerd! Nieuwe pakkingen,Nieuwe thermostaat,Nieuwe pingelsensor,Nieuwe radiateur!

klopt en uiteraard de handleiding van renault gevolgt. En zijn nog wat kleinere dingen vervangen zoals als nokken-as keeringen enzo.
We gaan er morgen de compressie meter inhangen,
hoeveel moet ie per cilinder hebben?
En we hebben het gasklephuis gedemonteerd zat olie tussen de pakking dus zal wel niet mooi dicht zijn geweest verder neemt me broer de statio regeling mee naar zijn werk om die ook ff schoon te maken bij renoo.
We gaan er morgen de compressie meter inhangen,
hoeveel moet ie per cilinder hebben?
En we hebben het gasklephuis gedemonteerd zat olie tussen de pakking dus zal wel niet mooi dicht zijn geweest verder neemt me broer de statio regeling mee naar zijn werk om die ook ff schoon te maken bij renoo.