hallo. Ik heb nu nieuwe voordempers en nieuwe verlagings veren voor. Maar ik vind het te laag en niet comfortabel genoeg. Nu heb ik een PH2 auto met de orginele ph2 veerpoten van Sachs olie dempers.
Maar ik heb in mijn schuurtje PH1 gasdempers liggen en ook nog schotels, maar ik heb nog geen veren.
A) Wie kan mij vertellen of er veel verschil in gasdempers en olie dempers zitten qua comfort?
B) is er verschil in comfort tussen de ph1 en ph2 voorpoot montage??
c) word je auto veel minder comfortabel door hem te verlagen?
d) wat is het beste voor een hoog rij comfort voor de GT? Ik heb hem niet voor racen of sprinten.
EN als laatste ik ga rijden op 15" met 195/50/15.
wie heeft suggesties? en aub niet vallen over de banden maat!! ik weet 45 is beter maar die zaten er niet om.
Comfort GTT
ik vond mijn niet verlaagde GTT met standaard dempers en wielen erg comfortabel, maar toch voldoende communicatief. (goed) Verlagen komt eigenlijk neer op het inleveren van comfort voor een directere respons en een betere wegligging met meestal een kleiner grensgebied. Met die bandenmaat kun je toch al niet te ver naar beneden, dus als je hem weer de tractor-look geeft zoals de normale setup hier ook wel eens genoemd wordt, dan zou je al eens een stuk meer comfort kunnen krijgen.
Niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen is een ph. 2 setup wat rustiger, minder zenuwachtig.
Niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen is een ph. 2 setup wat rustiger, minder zenuwachtig.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoeveel hij verlaagd is. Je zult het altijd wel merken, maar met 35mm verlaging heb je meer comfort dan met 80mm, dan wordt hij spijkerhard.Abel schreef: c) word je auto veel minder comfortabel door hem te verlagen?
EN als laatste ik ga rijden op 15" met 195/50/15.
en aub niet vallen over de banden maat!! ik weet 45 is beter maar die zaten er niet om.
In principe geeft een 50 band iets meer comfort dan een 45 band. En een 55 band dus nog iets meer.
-
- Über-Spammer
Steven schreef:Wie wil een GTT nou voor comfort?

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Ja echt...dit begrijp ik ook niet helemaal...
Een gtt voor het comfort...
comfort <-> wegligging
Als je t mij vraagt is dit een rare compromis in een gtt...
Als je t een verbeterd gaat dat weer ten koste van het ander.
Maar goed. Whatever tickles your pickle...
Ik zou zeggen.
- NIET verlagen (eerder verhogen
)
- standaard wielen/banden (dus geen 15"!!! Hoe meer rubber hoe "beter"...in dit geval...)
- Dikke stoelen uit een of andere luxe cruiser erin leggen. (misschien zelfs verwarmd/masserend?
)
veel comfortabele fun!
Een gtt voor het comfort...

comfort <-> wegligging
Als je t mij vraagt is dit een rare compromis in een gtt...
Als je t een verbeterd gaat dat weer ten koste van het ander.
Maar goed. Whatever tickles your pickle...
Ik zou zeggen.
- NIET verlagen (eerder verhogen

- standaard wielen/banden (dus geen 15"!!! Hoe meer rubber hoe "beter"...in dit geval...)
- Dikke stoelen uit een of andere luxe cruiser erin leggen. (misschien zelfs verwarmd/masserend?

veel comfortabele fun!
Ik wil mijn gt gewoon gt waardig houden.. maar op orginele hoogte weer brengen. Achter is nog orgineel maar voor zitten dus verlagings veren..
Mijn Vraag is dus
is ph1 comfortabeler dan ph2 of niet (motivatie aub)
en
Zijn gasgeveerde dempers comfortabeler dan olie gevulde dempers of niet (motivatie aub)
voor de rest heb ik geen zit in geouwehoer
Mijn Vraag is dus
en
Zijn gasgeveerde dempers comfortabeler dan olie gevulde dempers of niet (motivatie aub)

fase 1 voordempers zijn slapper in de veren, omdat de veer langer is.
de rijhoogte is gelijk aan origineel fase 2.
Je kan alles gewoon overzetten, wat je veranderen moet is de bovenste veerschotel, demper en langere originele veer.
Het rubber in de bovenste schotel is gelijk voor fase 1 en 2.
Het comfort zal iets toenemen, het weggedrag zal verder afnemen en het sturen zal zwaarder worden in de bochten.
Het levert je weinig op , wel werk.
Die Sachs demper is een gecombineerde olie en gasdemper naar ik weet.
De lagere veer die je eronder hebt levert een oncomfortabel weggedrag op.
Dus een originele veer fase 2 is aan te raden.
Als je toch perse fase 1 veerpoten wil, neem dan toch een stugge (dure)demper.
Een goedkope of originele fase 1 demper is abominabel voor het weggedrag.
Ik kan het weten, want ik heb alle configuraties al gehad.
Maar een R5gt Turbo zal nooit echt comfortabel worden, noch zal het weggedrag echt fantastisch zijn, wie meer comfort wil zal op weggedrag inboeten.
Je hebt toch ook een Audi, dus ....
de rijhoogte is gelijk aan origineel fase 2.
Je kan alles gewoon overzetten, wat je veranderen moet is de bovenste veerschotel, demper en langere originele veer.
Het rubber in de bovenste schotel is gelijk voor fase 1 en 2.
Het comfort zal iets toenemen, het weggedrag zal verder afnemen en het sturen zal zwaarder worden in de bochten.
Het levert je weinig op , wel werk.
Die Sachs demper is een gecombineerde olie en gasdemper naar ik weet.
De lagere veer die je eronder hebt levert een oncomfortabel weggedrag op.
Dus een originele veer fase 2 is aan te raden.
Als je toch perse fase 1 veerpoten wil, neem dan toch een stugge (dure)demper.
Een goedkope of originele fase 1 demper is abominabel voor het weggedrag.
Ik kan het weten, want ik heb alle configuraties al gehad.
Maar een R5gt Turbo zal nooit echt comfortabel worden, noch zal het weggedrag echt fantastisch zijn, wie meer comfort wil zal op weggedrag inboeten.
Je hebt toch ook een Audi, dus ....

hee abeltje jongen gewoon alles lekker origineel maken en dan lekker die 15" eronder zetten.
zijn de banden na een poosje op dan koop je toch gewoon wel een 45 serie .
goedkope en naar mijn mening comfort verhogende maatregel ook voor je portemonee (verbouwen kost altijd meer als je begroot hebt
) .
ik kan het weten heb al veel verbouwd!!!!!
zijn de banden na een poosje op dan koop je toch gewoon wel een 45 serie .
goedkope en naar mijn mening comfort verhogende maatregel ook voor je portemonee (verbouwen kost altijd meer als je begroot hebt

ik kan het weten heb al veel verbouwd!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
Als je comfort wilt, moet je gewoon je auto orgineel maken. Nog comfortabelere veren ofzo is echt niet nodig en dan gaat de auto ook wel er snel glijden denk ik. 15 of 13 inch maakt niet zo heel veel verschil. Ik denk dat je op de autobaan liever 15 rijdt en binnen de bebouwde kom met de 13ers...
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Abel schreef:Ik wil mijn gt gewoon gt waardig houden.. maar op orginele hoogte weer brengen. Achter is nog orgineel maar voor zitten dus verlagings veren..
Mijn Vraag is dus
en
Zeg dan ook gewoon dat je een standaard gt wil.
Al dat gezever over een comfortabele gt turbo....
Wat betreft je vraag...ik weet het niet.
En ik betwijfel of iemand het ooit heeft getest op comfort...
Meeste mensen zoeken juist de andere kant op met een gt (...comfort <-> wegligging...)
succes!
kijk, 17 jaar geleden reed ik suzuki swift gti en die was hard geveerd, ik stuiterde alle kanten op, op de Amsterdamse grachten, dus ik dacht nu wil ik wel snel rijden maar ook comfort.
Dus... ik koop een renault 5 gt turbo en ja, deze heeft meer comfort als een suzuki destijds.
Dus gewoon een originele veer eronder met de originele demper.
Ik prefereer een wat stuggere demper zoals Monroe sensatrac, een stuggere demper levert mijn inziens een beter resultaat op als een kortere veer.
Zoals reeds voorspelt
Dus... ik koop een renault 5 gt turbo en ja, deze heeft meer comfort als een suzuki destijds.
Dus gewoon een originele veer eronder met de originele demper.
Ik prefereer een wat stuggere demper zoals Monroe sensatrac, een stuggere demper levert mijn inziens een beter resultaat op als een kortere veer.
Zoals reeds voorspelt