ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Stefan S.

Monteer de massa van je radio ook op het massapunt van je versterker, doorgaans is dan je probleem opgelost :)
bartuitlauwe
Contacteer:

De voedingskabel in je motorruimte isoleren wil ook wel eens helpen.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

antistorings filter??
als de motor uit is speelt hij prima
damn :@
Stefan S.

le mouton noir (sandy) schreef:antistorings filter??
als de motor uit is speelt hij prima
damn :@
Absoluut geen storingsfilter, geeft niet het gewenste resultaat en gaat ten koste van je geluidskwaliteit. Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerken :wink:
Marcel B.

Dat ga ik ook es proberen denk...

Wat ook raar is, is dat wanneer ik bijv 1 RCA lostrek, die van de sub of achterspeakers, de storing ook weg is :s
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stefan S.

Riël schreef:Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.
Klopt, maar dat zou ik echt als laatste proberen.
Madmaus

Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
Robke
Car: Lexus IS250

Wat voor versterker is het en hoever staan de gains op de versterker open??
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Riël schreef:Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.
wat bedoel je riel :s ??
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?
en waar hebben jullie die vastgemaakt dan?
Stefan S.

le mouton noir (sandy) schreef:
Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
Ik probeer het nog 1 keer :p

Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerken :wink:
Massapunt gewoon aan "blank" carrosserie leggen en vermijdt je benzinepomp.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Stefan S. schreef:

Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerken :wink:
okay dus vanaf de radio de zwarte draad doortrekken naar m'n massa van de amp :D
Stefan S.

Stefan S. schreef:

okay dus vanaf de radio de zwarte draad doortrekken naar m'n massa van de amp :D
Klopt (Y)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Stefan S. schreef:
Stefan S. schreef:

Klopt (Y)
dankje ikke ben niet zo,n techneut :D
[dat is hem
[img]http://webdisk.planet.nl/rafae011/publi ... 49_JPG.jpg[/img]
vandeweek maar weer eens alles loshalen dan :p
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

robclio16V schreef:Wat voor versterker is het en hoever staan de gains op de versterker open??
:up:
Riël
Über-Spammer

Je hebt bijvoorbeeld bougie b7hp en je hebt b7hpr (even uit de duim). De R staat voor Radio onstoord.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Riël schreef:
Je hebt bijvoorbeeld bougie b7hp en je hebt b7hpr (even uit de duim). De R staat voor Radio onstoord.
thx altijd handig om te weten(Y)
als het echt niet meer lukt andere bougie's
Daniël W.
Car: 5TL-T

tip voor dat blanke stuk corrosserie :wink: ff wat kopervet op gooien...roest het ook niet meer...en je weet t he! dat geleidt ook nog!

wel om denken dat je het niet op je bekleding krijgt, of je moet houden van een metallic bruin interieur. in dat geval :foto: (Y)

:p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Madmaus

En probeer ook bij je versterker je voedingskabel en je RCA kabel bij je versterker zoveel mogelijk van elkaar vandaan de houden. Kruisen mag, niet parallel.

En mij werd geadviseerd om het massapunt in je kofferbak te maken en dan goed kaal schuren dikke bout erin. Maar ik heb heb hem, als je je achterbank loshaalt op het punt waar de gordels vastzitten. En ik heb geen ruis.

Had BTW met me vorige radio (een goedkope aldi-radio) wel heel erg veel ruis. En zonder iets te anders te vervangen, met me nieuwe radio alles helemaal weg.

Groeten,
Maurice
Daniël W.

Madmaus schreef:En probeer ook bij je versterker je voedingskabel en je RCA kabel bij je versterker zoveel mogelijk van elkaar vandaan de houden. Kruisen mag, niet parallel.

En mij werd geadviseerd om het massapunt in je kofferbak te maken en dan goed kaal schuren dikke bout erin. Maar ik heb heb hem, als je je achterbank loshaalt op het punt waar de gordels vastzitten. En ik heb geen ruis.

Had BTW met me vorige radio (een goedkope aldi-radio) wel heel erg veel ruis. En zonder iets te anders te vervangen, met me nieuwe radio alles helemaal weg.

Groeten,
Maurice
kan idd ook aan je versterker zelf liggen...zelfs hele grote verschillen tussen Supertech (kots) en Pyle (duitse degelijkheid). had met de supertech (kotskotskots) ruis dat met de toerental meeging etc...blech. pyle erin hangen en alles was weg...zo kan het ook gaan met radio 8)
jordyp

hallo, ik heb ff een vraagje. Ik wil binnenkort een radio aanschaffen en zit te twijfelen tussen de pioneer DEH-P5600MP en de alpine CDE-9828RB, het scheelt ong. 70 euro en is de alpine die 70 waard of is die pioneer ook goed?

alvast beankt voor jullie reacties :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Alpine doen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

le mouton noir (sandy) schreef:nou alles zit erin
(nieuwe radio,sub,versterker en composet)
maar nu hoor ik motorgeluid over de boxen
(als de motor draait) wat kan ik hier aan doen :s
Goeie RCA-kabels wil ook wel eens helpen. In m'n vorige Clio bleek 1 van m'n RCA-kabels onderweg nog een storing op te pakken.
Overigens een HU met hoogvoltage-uitgangen (4.5 / 6 volt) doet ook wonderen; hoef je je amp minder ver open te draaien.
Madmaus

Precies die goedkope RCA-kabels zijn niet beschermd tegen de magnetische storingen die van je carroserie afkomen. De wat duurdere hebben een soort van alluminium folie omhulsel.
Ze kosten iets van 40 euro geloof ik.
Maus

Maar dat wil ook nog niet zeggen dat de storing weg is...
Madmaus

Nee maar alles kan helpen..
Ik weet hoe vervelend het is om de hele tijd zo'n irritante ruis te horen.
Maar als alles goed is aangelegd, RCA en spanningskabels van elkaar verwijderd, de massa goed is aangesloten. En als je ook goeie RCA kabels hebt, moag je in principe geen ruis hebben. Of het moet ergens anders aan liggen. Dan je versterker of je radio.
Stefan S.

Madmaus schreef:Nee maar alles kan helpen..
Ik weet hoe vervelend het is om de hele tijd zo'n irritante ruis te horen.
Maar als alles goed is aangelegd, RCA en spanningskabels van elkaar verwijderd, de massa goed is aangesloten. En als je ook goeie RCA kabels hebt, moag je in principe geen ruis hebben. Of het moet ergens anders aan liggen. Dan je versterker of je radio.
Je hebt nog zoveel oorzaken, zoals bijv. je kabels langs een relais loopt of bij de benzinepomp motortje. Maar je moet gewoon stapgewijs te werk gaan en bij de goedkope componenten beginnen. Leg bijv. eerst de kabels door je auto heen ipv gelijk weg te werken, massa van je radio onder het massapunt van je versterker monteren, blank massapunt van je carrosserie checken en invetten met kopervet..enz..enz..
Tri$16v

Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp :worship: .
http://www.vibeaudio.co.uk/index.asp?pa ... spl-h.html

Nu nog een zaak vinden die deze kan leveren , iemand misschien een idee? want het merk vibe wordt volgens mij echt nergens verkocht in nederland???
Daniël W.

Tri$16v schreef:Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp :worship: .

Nu nog een zaak vinden die deze kan leveren , iemand misschien een idee? want het merk vibe wordt volgens mij echt nergens verkocht in nederland???
Wat voor amp heb je dan?
En idd Vibe is wel aardig bekend in GB, mss dat je em daar vandaan kan halen? Zal ook vast wel goedkoper dan NL zijn...
Tri$16v

AREXSTYLE schreef:
Tri$16v schreef:Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp :worship: .

Wat voor amp heb je dan?
En idd Vibe is wel aardig bekend in GB, mss dat je em daar vandaan kan halen? Zal ook vast wel goedkoper dan NL zijn...
Hifonics hercules industria monoblock
Erix
Contacteer:

» Tri$16v: Schijnbaar heb je lang gezocht naar een speakertje voor je versterker. Mag ik vragen waarom je juist voor deze speaker/kist combi hebt gekozen?! Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor... :wink:
Tri$16v

Erix schreef:» Tri$16v: Schijnbaar heb je lang gezocht naar een speakertje voor je versterker. Mag ik vragen waarom je juist voor deze speaker/kist combi hebt gekozen?! Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor... :wink:
ten eerste veel rms aan 2 Ohm , ten tweede omdat deze speaker snel is , en ten derde omdat het oog ook wat wil en deze enclosure ziet er naar mijn mening erg strak uit , zelf heb ik erg weinig tijd om er 1 in elkaar te knutselen :wink:
En natuurlijk omdat deze erg hard beukt >-) .
Maar misschien verkoop ik het hele zooitje weer wat ik laatst gekocht heb omdat ik waarschijnlijk (als alles goed gaat) een hele mooie hifonics install van iemand over neem! :) check RTC markt maar! 8)
Tri$16v

@ Erix , wat wordt dit voor site?

http://www.zx-audio.nl/
Erix
Contacteer:

» Tri$16v: Die site wordt voorlopig nix meer.

De site is een tijdje online geweest als soort van webwinkel voor custom PA luidspreker systemen (vooral hoorn systemen) en als visite kaartje voor DriveIn. Veel aanvragen gehad voor de luidspreker systemen en ook veel gebouwd. Alleen na wat enkele enorme zeikerds te hebben gehad en wat vrienden te hebben verloren omdat geen tijd meer had heb besloten om ermee te gaan stoppen. Audio gedeelte van DriveIn is zo goed als helemaal verkocht. Lichten heeft me maatje destijds voor gezorgd en hij is ook verder gegaan hierin en verdiend er nu z'n brood zelfs mee.
Plaats reactie