ACT: F.A.Q. ICE
-
- Contacteer:
De voedingskabel in je motorruimte isoleren wil ook wel eens helpen.
-
- Contacteer:
antistorings filter??
als de motor uit is speelt hij prima
damn
damn

Absoluut geen storingsfilter, geeft niet het gewenste resultaat en gaat ten koste van je geluidskwaliteit. Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerkenle mouton noir (sandy) schreef:antistorings filter??
damn
Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.
-
- Contacteer:
wat bedoel je rielRiël schreef:Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.

-
- Contacteer:
dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
en waar hebben jullie die vastgemaakt dan?
Ik probeer het nog 1 keerle mouton noir (sandy) schreef:dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
en waar hebben jullie die vastgemaakt dan?

Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerken
Massapunt gewoon aan "blank" carrosserie leggen en vermijdt je benzinepomp.
-
- Contacteer:
okay dus vanaf de radio de zwarte draad doortrekken naar m'n massa van de ampStefan S. schreef:Ik probeer het nog 1 keerle mouton noir (sandy) schreef:dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.
en waar hebben jullie die vastgemaakt dan?![]()
Probeer nu gewoon eens een 1.5mm2 draad vanaf je radio naar je massapunt van de versterker te leggen. Gewoon eerst effe dwars door je auto. Is het probleem dan verholpen, dan kun je de draad netjes wegwerken

Kloptle mouton noir (sandy) schreef:okay dus vanaf de radio de zwarte draad doortrekken naar m'n massa van de ampStefan S. schreef:Ik probeer het nog 1 keerle mouton noir (sandy) schreef:dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.

-
- Contacteer:
dankje ikke ben niet zo,n techneutStefan S. schreef:Kloptle mouton noir (sandy) schreef:okay dus vanaf de radio de zwarte draad doortrekken naar m'n massa van de ampStefan S. schreef:Ik probeer het nog 1 keerle mouton noir (sandy) schreef:dus het kan ook aan de massa van de versterker liggen?Madmaus schreef:Zorgen dat je je massa heel goed hebt! Meestal is het echt een massa probleem. En niet aan die ontstoorders beginnen. das zooi.

[dat is hem
[img]http://webdisk.planet.nl/rafae011/publi ... 49_JPG.jpg[/img]
vandeweek maar weer eens alles loshalen dan

-
- Contacteer:
robclio16V schreef:Wat voor versterker is het en hoever staan de gains op de versterker open??

Je hebt bijvoorbeeld bougie b7hp en je hebt b7hpr (even uit de duim). De R staat voor Radio onstoord.le mouton noir (sandy) schreef:wat bedoel je rielRiël schreef:Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.??
-
- Contacteer:
thx altijd handig om te weten(Y)Riël schreef:Je hebt bijvoorbeeld bougie b7hp en je hebt b7hpr (even uit de duim). De R staat voor Radio onstoord.le mouton noir (sandy) schreef:wat bedoel je rielRiël schreef:Bougies met een R erin monteren. In een gek geval helpt dat nog es.??
als het echt niet meer lukt andere bougie's
tip voor dat blanke stuk corrosserie
ff wat kopervet op gooien...roest het ook niet meer...en je weet t he! dat geleidt ook nog!
wel om denken dat je het niet op je bekleding krijgt, of je moet houden van een metallic bruin interieur. in dat geval

wel om denken dat je het niet op je bekleding krijgt, of je moet houden van een metallic bruin interieur. in dat geval

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
En probeer ook bij je versterker je voedingskabel en je RCA kabel bij je versterker zoveel mogelijk van elkaar vandaan de houden. Kruisen mag, niet parallel.
En mij werd geadviseerd om het massapunt in je kofferbak te maken en dan goed kaal schuren dikke bout erin. Maar ik heb heb hem, als je je achterbank loshaalt op het punt waar de gordels vastzitten. En ik heb geen ruis.
Had BTW met me vorige radio (een goedkope aldi-radio) wel heel erg veel ruis. En zonder iets te anders te vervangen, met me nieuwe radio alles helemaal weg.
Groeten,
Maurice
En mij werd geadviseerd om het massapunt in je kofferbak te maken en dan goed kaal schuren dikke bout erin. Maar ik heb heb hem, als je je achterbank loshaalt op het punt waar de gordels vastzitten. En ik heb geen ruis.
Had BTW met me vorige radio (een goedkope aldi-radio) wel heel erg veel ruis. En zonder iets te anders te vervangen, met me nieuwe radio alles helemaal weg.
Groeten,
Maurice
kan idd ook aan je versterker zelf liggen...zelfs hele grote verschillen tussen Supertech (kots) en Pyle (duitse degelijkheid). had met de supertech (kotskotskots) ruis dat met de toerental meeging etc...blech. pyle erin hangen en alles was weg...zo kan het ook gaan met radioMadmaus schreef:En probeer ook bij je versterker je voedingskabel en je RCA kabel bij je versterker zoveel mogelijk van elkaar vandaan de houden. Kruisen mag, niet parallel.
Groeten,
Maurice

hallo, ik heb ff een vraagje. Ik wil binnenkort een radio aanschaffen en zit te twijfelen tussen de pioneer DEH-P5600MP en de alpine CDE-9828RB, het scheelt ong. 70 euro en is de alpine die 70 waard of is die pioneer ook goed?
alvast beankt voor jullie reacties
alvast beankt voor jullie reacties

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Alpine doen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Goeie RCA-kabels wil ook wel eens helpen. In m'n vorige Clio bleek 1 van m'n RCA-kabels onderweg nog een storing op te pakken.le mouton noir (sandy) schreef:nou alles zit erin
(nieuwe radio,sub,versterker en composet)
maar nu hoor ik motorgeluid over de boxen
(als de motor draait) wat kan ik hier aan doen
Overigens een HU met hoogvoltage-uitgangen (4.5 / 6 volt) doet ook wonderen; hoef je je amp minder ver open te draaien.
Precies die goedkope RCA-kabels zijn niet beschermd tegen de magnetische storingen die van je carroserie afkomen. De wat duurdere hebben een soort van alluminium folie omhulsel.
Ze kosten iets van 40 euro geloof ik.
Ze kosten iets van 40 euro geloof ik.
Nee maar alles kan helpen..
Ik weet hoe vervelend het is om de hele tijd zo'n irritante ruis te horen.
Maar als alles goed is aangelegd, RCA en spanningskabels van elkaar verwijderd, de massa goed is aangesloten. En als je ook goeie RCA kabels hebt, moag je in principe geen ruis hebben. Of het moet ergens anders aan liggen. Dan je versterker of je radio.
Maar als alles goed is aangelegd, RCA en spanningskabels van elkaar verwijderd, de massa goed is aangesloten. En als je ook goeie RCA kabels hebt, moag je in principe geen ruis hebben. Of het moet ergens anders aan liggen. Dan je versterker of je radio.
Je hebt nog zoveel oorzaken, zoals bijv. je kabels langs een relais loopt of bij de benzinepomp motortje. Maar je moet gewoon stapgewijs te werk gaan en bij de goedkope componenten beginnen. Leg bijv. eerst de kabels door je auto heen ipv gelijk weg te werken, massa van je radio onder het massapunt van je versterker monteren, blank massapunt van je carrosserie checken en invetten met kopervet..enz..enz..Madmaus schreef:Nee maar alles kan helpen..
Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp
.
http://www.vibeaudio.co.uk/index.asp?pa ... spl-h.html
Nu nog een zaak vinden die deze kan leveren , iemand misschien een idee? want het merk vibe wordt volgens mij echt nergens verkocht in nederland???

Nu nog een zaak vinden die deze kan leveren , iemand misschien een idee? want het merk vibe wordt volgens mij echt nergens verkocht in nederland???
Wat voor amp heb je dan?Tri$16v schreef:Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp.
En idd Vibe is wel aardig bekend in GB, mss dat je em daar vandaan kan halen? Zal ook vast wel goedkoper dan NL zijn...
Hifonics hercules industria monoblockAREXSTYLE schreef:Wat voor amp heb je dan?Tri$16v schreef:Eindelijk heb ik de perfecte subwoofer gevonden voor mijn amp.
En idd Vibe is wel aardig bekend in GB, mss dat je em daar vandaan kan halen? Zal ook vast wel goedkoper dan NL zijn...
» Tri$16v: Schijnbaar heb je lang gezocht naar een speakertje voor je versterker. Mag ik vragen waarom je juist voor deze speaker/kist combi hebt gekozen?! Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor... 
ten eerste veel rms aan 2 Ohm , ten tweede omdat deze speaker snel is , en ten derde omdat het oog ook wat wil en deze enclosure ziet er naar mijn mening erg strak uit , zelf heb ik erg weinig tijd om er 1 in elkaar te knutselenErix schreef:» Tri$16v: Schijnbaar heb je lang gezocht naar een speakertje voor je versterker. Mag ik vragen waarom je juist voor deze speaker/kist combi hebt gekozen?! Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...
En natuurlijk omdat deze erg hard beukt

Maar misschien verkoop ik het hele zooitje weer wat ik laatst gekocht heb omdat ik waarschijnlijk (als alles goed gaat) een hele mooie hifonics install van iemand over neem!

» Tri$16v: Die site wordt voorlopig nix meer.
De site is een tijdje online geweest als soort van webwinkel voor custom PA luidspreker systemen (vooral hoorn systemen) en als visite kaartje voor DriveIn. Veel aanvragen gehad voor de luidspreker systemen en ook veel gebouwd. Alleen na wat enkele enorme zeikerds te hebben gehad en wat vrienden te hebben verloren omdat geen tijd meer had heb besloten om ermee te gaan stoppen. Audio gedeelte van DriveIn is zo goed als helemaal verkocht. Lichten heeft me maatje destijds voor gezorgd en hij is ook verder gegaan hierin en verdiend er nu z'n brood zelfs mee.
De site is een tijdje online geweest als soort van webwinkel voor custom PA luidspreker systemen (vooral hoorn systemen) en als visite kaartje voor DriveIn. Veel aanvragen gehad voor de luidspreker systemen en ook veel gebouwd. Alleen na wat enkele enorme zeikerds te hebben gehad en wat vrienden te hebben verloren omdat geen tijd meer had heb besloten om ermee te gaan stoppen. Audio gedeelte van DriveIn is zo goed als helemaal verkocht. Lichten heeft me maatje destijds voor gezorgd en hij is ook verder gegaan hierin en verdiend er nu z'n brood zelfs mee.