welke schokdempers voor R5 Campus?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
sventunus

Hallo iedereen,

Heb totaal geen technische/tuning kennis, maar zou graag even wat informatie krijgen.

Ik heb een oude R5 Campus die niet zo heel goed meer remt. De auto maakt ook een vreemd geluid als ik een bocht naar links neem, er klinkt zo'n rollend/krakend geluid dat van m'n rechtervoorwiel komt dan denk ik.
Raar geluid, maar heb de auto nog nooit vreemd weten bewegen ofzo, en hoor dit ook enkel als ik naar links draai.
Kunnen dit de lagers zijn?

Hij helt ook heel erg over als ik bochten neem.

Nou had ik graag geweten welke schokdempers er op zo'n auto passen en welke kosten ik minstens zal moeten maken.
Dus voor schokdempers, remblokken + evt lagers, hoeveel geld ben ik daarvoor kwijt?

Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten,
Sventunus
Riël
Über-Spammer

Het kraken kan ook je homokineet zijn, een andere aandrijfas is dan een optie (2e hands aanschaffen). Schokdempers krijg je overal, bij de automaterialenzaak kun je dit wel krijgen, ze kosten rond de 60 euro per stuk. Aandrijfas een eurotje of 40 op de sloop. Remschijven 60 per stuk, 20 euro voor een set blokjes. Geschatte prijzen :) LAgers moet je laten persen, kosten 30 per stuk schat ik, ex. het persen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
sventunus

Great, bedankt voor de info! :)

Groeten,
Sven
Plaats reactie