hoi,
Ik heb een renault 5 automaat uit '87.
Als ik probeer te starten gebeurt er niks. Startmoter draait niet. Ik vermoed dat het aan het start relais ligt. Volgens mij zit dat ding op de start moter. en die zit achter het blokop een onmogelijke plaats. Hoe makkelijk is die los te halen en zit het relais wel op de startmoter of zit ie stiekem ergens anders?
start relais
Die zit idd bovenop de startmotor.
Maar 't is een automaat zeg je, heeft die niet nog allerlei voorwaarden om te starten? Poot op de rem, bak in P enzo, zou ook kunnen dat daar iets elektrisch de mist in gaat.
Maar 't is een automaat zeg je, heeft die niet nog allerlei voorwaarden om te starten? Poot op de rem, bak in P enzo, zou ook kunnen dat daar iets elektrisch de mist in gaat.
rev it like a rental
-
Nog nooit iets van gemerkt, het gebeurde ook erg plotseling, de startmoter draaide, de motor sloeg niet aan, toen ik het daarna nog een keer probeerde reageerde de startmotor niet meer, De start schakelaar krijgt wel stroom. Dus daarom denk ik aan het relais.
kee op de startmotor, maar die zit ver weg achter het blok, hoe krijg je die eruit, en is het makkelijk of moet de hele motor uitelkaar?
kee op de startmotor, maar die zit ver weg achter het blok, hoe krijg je die eruit, en is het makkelijk of moet de hele motor uitelkaar?
Simpel. De drie bouten losdraaien op de automaatbak (kom je van de linkerkant bij). Dan rechtervoorwiel ervanaf, dan kun je door de wielkast de startmotor zien zitten. Wellicht vanuit daar nog een beugel en de kabels demonteren (accupolen los). En dan daar eruit nemen.
-
dat is wel gemakkelijk, bern er nu via de onderkant gekomen, moest alleen wel de aandrijfas lostrekken.