Hallo mensen,
Ik heb een vraagje over de startmotor van een clio 16 V, ik heb deze ongeveer een jaar geleden laten reviseren en is een tijd goed gegaan iets voor het aflopen van de garantie begon deze weer raar te doen, ik ben dus teruggegaan en volgens hun was er niets mee aan de hand. monteur die hem voor me uithaalde merkte wel op dat deze was uitgedroogd. Dat was ze daar ook opgevallen en heeft deze dus voor mij ingevet, na montage heeft hij het even goed gedaan en nu begint hij weer. Hij slaat als het ware vast en hoort een klik, meestal draai ik de sleutel terug en probeer het opnieuw dan slaat hij wel weer aan maar niet altijd. Kan iemand mij een goede tip geven hoe ik dit kan verhelpen, ik zit zelf te overwegen om maar een nieuwe te kopen.
problemen startmotor
Mischien iets met de stuurstroom, heb ik ook gehad op mijn 5, heb na een tijd ook een reductiestartmoter(geloof ik) gehaald. Je zou even kunnen kijken of de spanning wel hoog/goed is. Succes
Stuurstroom is prima, anders tikt ie niet. Accu kán slecht zijn en ook de + kabel kan een hoge weerstand hebben. Anders is de startmotor slecht (startrelais).
-
- Contacteer:
Normaal gesproken zou ik met je meegaan riël maarRiël schreef:Stuurstroom is prima, anders tikt ie niet. Accu kán slecht zijn en ook de + kabel kan een hoge weerstand hebben. Anders is de startmotor slecht (startrelais).
nu ff het volgende, laatst deed mijn startmotor
ook moeilijk, of hij deed helemaal nix, ook geen tik
dus en af en toe tikte ie maar starte ie niet.
dat probleem kwam dus ergens anders vanaf. Ik heb
een kapote koelslang gehad, deze vervangen en de
boel weer ontlucht. Wat er denk ik is gebeurd is dat
er koelmix of vocht terecht is gekomen op het stekkertje (stuurdraad) van de startmotor waardoor
deze is gaan oxideren. Op die manier kan ik wel
verklaren waarom ie evt wel zou tikken maar toch te
weinig geeft om de startmotor aan te sturen. Als het contact zo geoxideerd is dat ie nog wel contact maakt maar heel slecht zou het kunnen zijn op het moment dat je start de weerstand over de verbinding hoger wordt waardoor het dan net te weinig is.
Mijn startmotor tikte dus wel maar daar bleef het ook
bij dan. Na toch aan het stekkertje te hebben gerommeld starte hij wel normaal en ik heb daarna geen problemen meer gehad.
Misschien toch even het stekkertje checken om het
helemaal uit te sluiten ???
Is maar een idee hoor