informatie omtrent processoren in renaults

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
namreh

als laatstejaars student ingenieur electronica/ICT ben ik momenteel mezelf aan het inwerken in motormanagement van renaults.

Heb een eindwerkopdracht omtrent het schrijven van een human interface om de motormanagement doos van de renault laguna (of een andere goedkope doos die in een renault zit) te herprogrammeren.

Ik zit nog in de startfase en ben nu voornamelijk op zoek naar meer informatie omtrent welk type processor in de renault laguna zit.

Kan iemand mij hierbij helpen of me de weg toen naar meer informatie hierover?

Als mijn eindwerk vordert wil ik jullie altijd op de hoogte houden van de vorderingen.

Greetz!

namreh
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Hallo,

Welkom op het forum, stel je even voor in dit topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=183

Namreh zal trouwens ook wel Herman zijn ofnie? :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Car: M536

http://www.fastchip.nl/

Kijk daar eens rond, Henk Dijkstra reprogt die chips. Die kan je vast ook wel wat vertellen.
speedline

namreh schreef:als laatstejaars student ingenieur electronica/ICT ben ik momenteel mezelf aan het inwerken in motormanagement van renaults.

Heb een eindwerkopdracht omtrent het schrijven van een human interface om de motormanagement doos van de renault laguna (of een andere goedkope doos die in een renault zit) te herprogrammeren.

Ik zit nog in de startfase en ben nu voornamelijk op zoek naar meer informatie omtrent welk type processor in de renault laguna zit.

Kan iemand mij hierbij helpen of me de weg toen naar meer informatie hierover?

Als mijn eindwerk vordert wil ik jullie altijd op de hoogte houden van de vorderingen.

Greetz!

namreh
Owk, Herman.

Op een dusdanige opleiding moet je bijdehand genoeg zijn om zelf te kunnen achterhalen wat er in die auto's zit...

Tip: Ga naar een lokale sloper, bepleit je zaak en neem wat oude ECU's of ABS computers mee...

Verder is het ECU type afhankelijk van wat voor motor er gemonteerd zit. De meeste Laguna's I zullen wel Siemens Fenix systemen hebben of troep van Sagem. Laguna's II met L7X motor hebben in sommige typen een Bosch Motronic motormanagement.

Mijn advies zou zijn die te nemen omdat hier alles al voor voorgekauwd is wat je opdracht betreft. Vele bedrijven en hobbyisten die zich hier mee bezig houden.
namreh

thx for the info!

ben echter een studieduurverkorter, die via toegepaste informatica nu bezig is met industrieel ing. electronica/ict. Heb dus vééél bij te leren omtrent deze zaken en ben dat ook aan het doen.
Plaats reactie