Waarde stop expansievat.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
KennyGTT

Kan iemand me wat waardes geven van de verschillende stoppen die op een expansievat van een 5gt turbo passen? Ik heb al ondervonden dat een gele stop vroeger opengaat dan een bruine. Ik moet er eentje hebben die niet te vroeg open gaat. Een blauwe heb ik ook nog, maar nog niet getest.
pierre

dop bedoel je ?
de doppen sluiten slechts af en volgens mij doet dit een metalen veiligheidsventiel ?
bij fase 1 zit deze bovenop het expansievat.
Sander
Contacteer:

KennyGTT schreef:Kan iemand me wat waardes geven van de verschillende stoppen die op een expansievat van een 5gt turbo passen? Ik heb al ondervonden dat een gele stop vroeger opengaat dan een bruine. Ik moet er eentje hebben die niet te vroeg open gaat. Een blauwe heb ik ook nog, maar nog niet getest.
Als je een nieuwe koopt, wat ik heb gedaan, zit er een blauwe op. Dat even ter info.

gr s :D nder
Mrtn
Car: R5GTT

Is dat nodig dan?? veel auto's hebben daar geen eens een overdrukventiel zitten :)

Zo ook mijn Volvomotor, is een gesloten dop :)
Mrtn = Maarten
kevinb
Contacteer:

vis die stop is uit mekaar, en trek die veer een beetje open die er inzit?
KennyGTT

Iemand vertelde me een tijdje geleden dat een blauwe dop de meeste druk aankan. Later open gaat dus. Ik wil hem morgen gaan bestellen bij mr. Reno . Weet iemand waar zo een blauwe dop standaard op zit? (clio 16v.?) Dat maakt het heel wat makkelijker als ik em ga bestellen.
Plaats reactie