Bumper beschadiging wegplamuren

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb een probleempje met mijn bumper ik heb klein paaltje geraakt en nu zit er een klein gat in mijn bumper. Nu wil ik dit gat dus weer repareren.

Kan iemand mij stap voor stap zeggen hoe ik dit kan repareren?

Ik heb namelijk nog nooit geplamuurd of iets dergelijks.

Mocht het achteraf niet gelukt zijn kan ik altijd nog een andere bumper halen maar tot die tijd wil ik het wel PROBEREN te fixen.
Steven
Car: M536

Is het een groot gat?

Ik heb mijn trekooggat (waar normaal dat klepje opzit) als volgt dichtgemaakt:

-Een stukje platgeslagen racegaas aan de achterkant gelijmd.
-Vervolgens heb ik aan de binnenkant een aantal glasvezelmatjes met polyesterhars. Daarna ook aan de andere kant van het gas, zodat de matjes dus door het gaas aan elkaar kleven.
-Als dit droog ik heb ik er glasvezelplamuur ingedaan met een spatel.

Goed nu moet je waarschijnlijk eerst flink schuren omdat dit nogal bobbelig is en buiten het gat komt.
Als je dit goed geschuurt hebt zul je nog wel wat kuilen overhouden die nog gevult moeten worden.
ff schoonmaken en ontvetten en dan:

-Polyesterplamuur, dit zo glad mogelijk strijken en als dit uitgehard is weer flink schuren.

Als je dan nog wat hobbeltjes overhoud moet je nog ene x met de polyesterplamuur aan de gang of fijnplamuur ofzo.

Schuren moet je een beetje met grof papier doen, ik gebruikte een korrel 180.

Al deze shit is van Motip en verkrijgbaar bij de bekende automaterialenzaak waar je als RTC-lid korting krijgt ;)
purple thing

je kan ook achter je bumper(dat gat) een kunstof plaatje leggen en dan vastkitten. dan een plaatje in dat gat leggen zegmaar en deze dan zo goed en zo pas mogelijk maken. dan is het schuren met korrel P180 en dan goed uitschuren zodat je geen rechte randen of voelbare randen heb. dan neem je polyesterplamuur en die strijk je eerst in een dunnen laag erop en als deze hardt is schuur je die van een grove korrel naar een fijnere. (p80:p180: p240) dan plamuur je dat nog eens en probeer je hem deze keer mooi en vlak genoeg te plamuren. en dan schuur je hem nog eens op dezelfde wijze. als je denkt dat die bijna mooi vlak is schuur je met een fijnere korrel omdat er dan minder plamuur in 1 keer afgaat. dus.... en dan spuiten evt. succes!
Steven

Ook een optie idd :)
purple thing

kan maar tips geven. mss lukt het en kost dat geen nieuwe bumper. dus.... heb ik ok gedaan maar niet bij een renault maar bij me eigen auto. foto volgt nog wel samen met paz-maniak a'n auto....
Ad van Haperen
Contacteer:

Het gaat om een klein gaatje op de achterbumper.

Maar deze tips zijn wel erg netjes (Y) had er dus niet aan gedacht om iets achter het gat te maken, maar om alleen met die matjes te werken.

Top ga volgende week er eens aan beginnen als mijn pa plamuur zooi op zijn werk heeft meegenomen

[edit]: dank dus ook voor de tips!
Steven

Maareh Aad, achterbumpers voor een GTT vind je in overvloed, dus je kan ook voor een prikkie een goeie zoeken?
Steven

Vos

heb nog een zwarte achterbumper voor je in perfecte staat!! pm! :wink:
Clio 16v.....
Mrtn
Car: R5GTT

Nog een tip Aad?

Buitenzijde van de bumper zo glad mogelijk schuren, alle stukkies die eruit steken wegschuren dus. De binnenkant van de bumper schuren en ontvetten. Dan breed tape pakken (dunne plastic) en over het gat heenplakken, ruim over het gat, aan de buitenzijde.

Dan hars aan de binnenkant in het gat gieten en overleggen met polyestermatjes. 3 laagjes is genoeg.

Laten drogen en de tape eraf trekken. Als je het netjes hebt gedaan is het al bijna egaal en glad. Schuren met 240 of 320 op de machine of 500 met de hand (waterproof in geval met de hand schuren). Laagjes polyesterplamuur netjes smeren en telkens schuren met 240/320 auto. of 500hand en afwerken met 800.

Good luck (Y)
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Nog een tip Aad?

Buitenzijde van de bumper zo glad mogelijk schuren, alle stukkies die eruit steken wegschuren dus. De binnenkant van de bumper schuren en ontvetten. Dan breed tape pakken (dunne plastic) en over het gat heenplakken, ruim over het gat, aan de buitenzijde.

Dan hars aan de binnenkant in het gat gieten en overleggen met polyestermatjes. 3 laagjes is genoeg.

Laten drogen en de tape eraf trekken. Als je het netjes hebt gedaan is het al bijna egaal en glad. Schuren met 240 of 320 op de machine of 500 met de hand (waterproof in geval met de hand schuren). Laagjes polyesterplamuur netjes smeren en telkens schuren met 240/320 auto. of 500hand en afwerken met 800.

Good luck (Y)
Het is ad maar toch bedankt (y)

Ik ben (nouja mijn vriendin is) al aan heel de bumper aan het schuren want er zaten nog van die standaard puntjes op en ik wil hem gelijk helemaal glad hebben en ook de strip eruit.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik weet dat het Ad is :D

Maar je hebt de keuze hoe je het gaat aanpakken, maar mijn manier lijkt me het makkelijkst en snelst werkend voor resultaat :)

Maarjah... dat zegt iedereen over 'zijn' manier :lol:

succes Ad (Y)
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Ik weet dat het Ad is :D

Maar je hebt de keuze hoe je het gaat aanpakken, maar mijn manier lijkt me het makkelijkst en snelst werkend voor resultaat :)

Maarjah... dat zegt iedereen over 'zijn' manier :lol:

succes Ad (Y)
Ik ga gewoon lekker wat aanklooien en zie wel wat het resultaat word.

Mzzl AAD :wink:
Steven

Anale Aad :p
Ad van Haperen
Contacteer:

Steven schreef:Anale Aad :p
wa is er ernie?
purple thing

je kan evt ook die structuur uit die bumper schuren en dan een dikke primer erop zetten. zodat je de puntjes wegspuit. heb ik bij paz-maniak zijn bumpers en verbreders enzo gedaan en da ging perfect. spuit dan wel eens een kunstofhechtprimer.
Ad van Haperen
Contacteer:

Kheb een goeie vriendin en een schuurmachine dus dat komt wel goed :lol:

Ze is pas 2 dagen aan het schuren :worship:
Steven

purple thing schreef:je kan evt ook die structuur uit die bumper schuren en dan een dikke primer erop zetten. zodat je de puntjes wegspuit. heb ik bij paz-maniak zijn bumpers en verbreders enzo gedaan en da ging perfect. spuit dan wel eens een kunstofhechtprimer.
Die puntjes wegschuren ben ik nu ook mee bezig

wordt je aardig %&!$*&& van ;)

Gelukkig ist bijna af.
purple thing

dan is het ok goed. laat die vrouwen dan maar bitje doorschuren :lol: :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

van het weekend gaat ze weer verder denk.

Mijn pa heeft op zijn werk een of ander professioneel spul meegenomen om te plamuren.

Werkt zonder matjes en schijnbaar toch sterker.

Het zal mij benieuwen maar het was gratis dus is te proberen :D

(ze hadden trouwens een beetje op een afgebroken stuk gedaan en dat zit echt perfect vast is met geen mogelijkheid eraf te krijgen of te breken.)
purple thing

mss een soort lijm ofzo dat hebben wij op het werk ok en daar kun je gewoon bumpers enzo mee vastplakken is beresterk.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ja zoiets is een twee componenten zooi veel wit grijs spul (reukloos) en een beetje zwart spul (stink echt ENORM) en dan word het eindresultaat pik zwart en KEI hard en sterk
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Hee ad,

hoe staat het met de reparatie???

Greetz hessel
ps.
binnenkort nieuwe ontwikkelingen in het "bmw rijder slaat mijn ruit in!!!!" verhaal.
Plaats reactie