[Clio 16V] Centrale deurvergrendeling, waar zit wat?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
evo
Contacteer:

Sinds vandaag kan ik m'n auto niet meer op slot doen met afstandsbediening. :s Batterij in afstandsbediening vervangen, maar zonder resultaat.

CV werkt wel gewoon met sleutel.

Toen ik m'n motorkap open wou doen ging opeens het alarm af. Deze kon ik wel gewoon uitschakelen met afstandsb. En toen deed de CV weer gewoon met afstandsb. paar keer, op slot/los gedaan... geen problemen.

5 minuten daarna... kwam ik bij m'n auto en was m'n auto gewoon los. Terwijl ik hem zeker weten op slot had gedaan. (Had ik vanmiddag op m'n werk ook, toen ik bij m'n auto kwam was ie gewoon los) :s Daarna kreeg ik hem ook niet meer op slot met de afstandsb. en niet meer aan praat gekregen.

Iemand idee wat het kan zijn? En waar zitten de componenten, ontvanger e.d.
Bart V

Gebruik je de originele infrarood afstandsbediening?? of een radiografische zender van een alarmsysteem wat achteraf ingebouwd is??? En welk merk alarm heb je?
evo
Contacteer:

Gemini alarm.

Ik weet niet of dat standaard is, zat er al op toen ik hem kocht. Wel een vermoeden dat deze later is ingebouwd, er zit namelijk in dashboard kastje een slotje om het uit te schakelen. Ziet er nogal 'custom' uit.
Tom
Moderator
Car: MB

gemini is niet standaard iig. Super is het ook niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is Gemini wel standaard geleverd vanuit Renault, Tom. Weet ik bijna zeker.
evo
Contacteer:

Er zit ook nog een kastje vlakbij de accu.

Zit de ontvanger daarin?

Wat is trouwens de functie van het printplaatje in het dak? Ook ermee te maken?
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn schreef:Volgens mij is Gemini wel standaard geleverd vanuit Renault, Tom. Weet ik bijna zeker.
owh, dat zou kunnen. Ik ben iig geen fan van gemini
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ik ook niet... :) Ik ben eigenlijk geen fan van alarmen in het algemeen. Alleen maar gezeik mee. :(
Bart V

evo schreef:Er zit ook nog een kastje vlakbij de accu.

Zit de ontvanger daarin?

Wat is trouwens de functie van het printplaatje in het dak? Ook ermee te maken?
Dat is de IR ontvanger voor de originele afstandsbediening in je sleutel voor de CV. Als het goed is gebruik je die niet, omdat je ook een handzender hebt voor je alarm.

Gemini is niet echt een supermerk, en storingen komen wel vaker voor na verloop van tijd. Mischien is er iets niet in orde met de handzender, waardoor de auto vanzelf open kan gaan. Mischien eens proberen om de batterijen te vervangen.....?
mike16v

ik heb ook wat problemen met alarm en eurvergendenling, er zit bij mij een Gemini in en heb 2 afstanbediening van renault (in sleutel).
Bij mijn middenconsole zit rechts onder ook een soort slotje waarmee je hem aan en uit kan doen, zit erg gammel. het alarm doet het af en toe wel en niet, net als de knipperlichten die het af en toe wel en niet doen bij het op slot en van het slot doen. ook de achterklep doet het niet, alles is daar soepel maar hij doet niks, dus die moet ik altijd appart op slot doen.

is het motortje dan gewoon stuk, en heeft er iemand vertsand van die gemini's? ik helemaal niet namelijk.
evo
Contacteer:

mike16v schreef:Bij mijn middenconsole zit rechts onder ook een soort slotje waarmee je hem aan en uit kan doen, zit erg gammel.
Die zit bij mij in het dashboardkastje. Zo'n rondsleuteltje met heel veel 'haakjes', werkt ook niet goed, krijg sleuteltje er amper in.
mike16v

evo schreef:
mike16v schreef:Bij mijn middenconsole zit rechts onder ook een soort slotje waarmee je hem aan en uit kan doen, zit erg gammel.
Die zit bij mij in het dashboardkastje. Zo'n rondsleuteltje met heel veel 'haakjes', werkt ook niet goed, krijg sleuteltje er amper in.
en als ie erin zit, krijg ik hem er amper uit...
Robke
Car: Lexus IS250

Als je zo'n soort noodsleutel hebt, is het al een erg oud alarm. Wat ik dan zou adviseren is de hele boel eruit halen en zo laten zitten of anders een nieuw alarmsysteem in te laten bouwen.

Als je bij een oude Gemini een storing hebt, ben je er mooi klaar mee. Als je bijvoorbeeld 2 nieuwe handzenders nodig hebt, kost het je al gauw €250,- en dan heb je nog zo'n oud alarm erin zitten.
Ook moet dan de alarmunit eruit gehaald worden, omdat in 99% van de gevallen een losse handzender niet bij te programmeren is....

@Merijn: De bterouwbaarheid van een alarm ligt voor het allergrootste gedeelte aan de montage ervan, zoals je zelf mee hebt mogen maken. :wink:
Merijn
Über-Spammer

robclio16V schreef:@Merijn: De bterouwbaarheid van een alarm ligt voor het allergrootste gedeelte aan de montage ervan, zoals je zelf mee hebt mogen maken. :wink:
Ja, misschien heb je gelijk. Ik heb er slechte ervaringen mee. :)
evo
Contacteer:

Heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, tis altijd zo vroeg donker. :@ Maar volgens Clioclub ligt het kastje in de ruimte achter de rechterspeaker in dashboard. Daar lig idd een kastje. Zal vanavond eens kijken of er iets niet goed contact maakt.

M'n accu is trouwens paar keer bijna leeg geweest, ongeveer nog 9V, kan dat invloed hebben op alarm?
-Ray-
Contacteer:

mijn clifford geeft een waarschuwing als de accu op een laag pitje staat. beter zorgen voor een goeie accu, misschien in combi met een voltmeter, ken je alles in de gaten houden. start ook altijd lekker een volle batterij ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
evo
Contacteer:

Ben aan het kijken naar een Yellowtop.

CV/Alarm nog steeds niet aan de praat gekregen... wazige shit. Maar ik zoek verder...
evo
Contacteer:

Heb eindelijk het kastje gevonden... helemaal ver achter het dashboard.

Verder heb ik ontdekt dat er een storing zit bij de noodsleutel, na bewegen aan de kabels daar ging het alarm af en werkte alles weer even. Vanavond slotje loshalen en kabels bekijken zit nogal op een rotplek in dashboardkastje.
MarcoG
Contacteer:

Wat de niet-afsluitbare-kofferbak betreft... had hetzelfde probleem, alles in de olie gezet en gezorgd dat het soepeltjes liep, maar nog sloot hij niet samen af met de cv. Sinds ik 2 weken het cv-motortje in de achterklep heb vervangen door eentje van de sloop gaat'ie weer als een tiet! :wink: Bijrijders portier sloot ook niet af (net nadat ik hem gekocht heb) maar na de auto 1 keer goed gepoetst te hebben functioneerde hij zonder uitzodering elke keer.
Misschien hebben renaultjes een zieltje die soms wat wil zeggen??? :worship:

Zat trouwens ook een Gemini alarm in, maar de krik heeft moeten wijken voor de unit.
Plaats reactie