[Clio 2 phase 1] 1.2 RTA ... Wat zijn de grenzen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Mauce

Heyz iedereen!

Ik heb voor een prikke een 3rd 1.2rta (Zelf rij ik een Landkruiser 4.2 liter)op de kop getikt met 55000km uit 1998 van een oud mannetje... helaas overleden. Van zijn vrouw gekocht omdat zij zelf niet meer mag rijden.

Nou heb ik al dus ff de filter tussen uit gehaald en tuf lekker in de frisse wind van zuid-frankrijk (daar woon ik nu) zonder filter of wat. Hij schakelt lekker soepeler. Maar harder nee...
Nu komt het.
Ik heb geld zat nu om dit ding hele over de kop te gooien. Dit is dus echt een project met betrekking op bodykits, turbo's etc noem maar op.
Kom niet aan kakke met koop een andere auto. Ik wil namelijk lekker knutselen en bezig zijn en alles in een verslag repoteren voor op internet.
Alleen heb ik totaal geen ervarring met renaults...
Wat voor blok heb ik? en wat valt er evt aan te veranderen om dit een van de snelste 1.2liters in france te maken?
Dit is niet een of andere grap. Ben hier bloedserieus over.

Info over enginesheets of wat dan ook. Mauce4@hotmail.com

PS: ik plaats nog wel ff een keertje een fotoje van dat bakkie
Laatst gewijzigd door Mauce op ma 27 sep 2004 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Een van de snelste? Dan ga maar over een turbokitje denken! Info over die motor heb ik niet voor je, maar die reply's zullen vast komen. Succes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes

Hoort een ander blok erin gooien ook bij het lekker knutselen?? Of wil je persé die 1.2 motor houden?
Riël
Über-Spammer

Hij wil persé die 1.2 houden. De grenzen liggen i.e.g. net zo hoog als je budget reikt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gewoon dat 4.2 blok uit die Landcruiser erin... ;)
Daniël W.
Car: 5TL-T

lijkt me ook een goed plan, die 4.2 liter...hij heeft er blijkbaar toch twee :p :wink:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Mauce

AREXSTYLE schreef:lijkt me ook een goed plan, die 4.2 liter...hij heeft er blijkbaar toch twee :p :wink:
FOUTJE 8)
Nee ik heb er maar een... das al duuur genoeg.
Enne 4.2 diesel in een cliotje..mwhaa niet goed idee denk ik... 280pk en 545nm houd dat framepje niet...

@ de rest
Ik weet het niet zo of ik deze moter wil houden of niet. Wat zijn dan leuke goedkope blokkies om nabij de 120pk tekomen (dan evt turbo op temikke)
Het leukste is deze houden en kijken hoever we kunnen. Maar wat zijn de dingen waar ik alvast een beetje mee kan beginnen. Iets van Basis dingen die goed te doen zijn zonder enige goede info van de moter? (kortekoppeling, luchtfilter wegen alvast verandere, radiator wat vrije maker...)
Ik heb het plek zat in dit ding...

Nog ff wezen zoeken. Ik denk dat ik een D7F moter heb. das dus een 1.2liter 8v... of heb ik nou een 16v.. darn... er zo weinig info over. Ik weet wel dat deze 1.2 moter veel in twingo's voorkomen.

(BTW let niet op mijn brak nederlands...ik ben frans ja :P )
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Een D7F motor is een 1.2 8 klepper.
Wat je ook zou kunnen doen is het blok vervangen door een 1.4 turbo blokje. :D
Cleaned Style
Projecttopic
Tom
Moderator
Car: MB

willi blokje met turbo of RS blok met turbo misschien? Dan ga je over de 200pk heen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Mauce schreef:[(BTW let niet op mijn brak nederlands...ik ben frans ja :P )
Vind het prima Nederlands, tis zelfs nog wel beter dan dat van andere Nederlandse-forumgasten :p
Mauce

Steven schreef:
Mauce schreef:[(BTW let niet op mijn brak nederlands...ik ben frans ja :P )
Vind het prima Nederlands, tis zelfs nog wel beter dan dat van andere Nederlandse-forumgasten :p
LOL :lol: :p

@ rest

Williams blokje? past dat dan in een clio2 ph1? En rs???
help us beetje. wat zijn de specs van die blokkies dan? En wat voor turbo? Merk, type?
Ander blok betekent ook andere remmen etc. En ik weet niet of dit door de franse keuring komt. Ik ga ingeval vragen vandaag bij de renault dealer hier. Moet er toch heen. Ze zijn best streng hier in frankrijk opdat gebiedt. Ze deden ook best moeilijk over mijn landkruiser uit duitsland.
Merijn
Über-Spammer

Kun je niet beter de auto met wat winst verkopen en beginnen met een RS als basis?? Dat zal je heel veel kosten schelen.
Madmaus

Merijn schreef:Kun je niet beter de auto met wat winst verkopen en beginnen met een RS als basis?? Dat zal je heel veel kosten schelen.
Mauce schreef: Kom niet aan kakke met koop een andere auto. Ik wil namelijk lekker knutselen en bezig zijn en alles in een verslag repoteren voor op internet.
:wink:
Merijn
Über-Spammer

Ok... :) Sorry!

Maar ja, als 'ie 'm niet gekeurd krijgt, dan zal je toch iets moeten. Als kosten noch moeite gespaard gaan worden, dan nog zou ik voor een andere basis kiezen. Zo'n 1.2 is er gewoon niet op gemaakt om 200+ PK's te verwerken. Maar goed, succes in ieder geval.
Madmaus

Mijn idee.
Maar hij zegt dat hij de financieën ervoor heeft en zin heeft om te knutselen. Nou dat gaat wel lukken denk ik!!
En als het wel lukt, alleen maar meer respect! :worship:
Mauce

Merijn schreef:Kun je niet beter de auto met wat winst verkopen en beginnen met een RS als basis?? Dat zal je heel veel kosten schelen.
En wat is de RS op basis zoveel anders als de 1.2 die ik nu heb?
(je deuh moter..lol..remmen?...)
Verder vind hier maar eens een goede RS clio2... :@
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Als geld geen rol speelt is nieuw ook een optie :p
Cleaned Style
Projecttopic
mike16v

om vast te beginnne, kan ie toch de clio lekker verlagen, schijven rondom, lekkere uitlaat van voor naar achter (devil), mooie 16 inch velgies, ander luchtfiltertje, misschien een chippie? en dan kijken of er een turbo voor te krijgen is, rs stoelen zien te bemachtigen, dan ben je wel lekker aan het knutselen toch? veel plezier in iedere geval
Mauce

mike16v schreef:om vast te beginnne, kan ie toch de clio lekker verlagen, schijven rondom, lekkere uitlaat van voor naar achter (devil), mooie 16 inch velgies, ander luchtfiltertje, misschien een chippie? en dan kijken of er een turbo voor te krijgen is, rs stoelen zien te bemachtigen, dan ben je wel lekker aan het knutselen toch? veel plezier in iedere geval
Kijk hier heb ik wat aan. Ik knutselde veel aan 4x4 dus hier heb ik nog niet veel verstand van :P!!!
Maar ingeval bedankt. Ik heb al een bodykit gezien. niet te maar nice subtiel.
Velg,Lucht,chip heb ik gevonden maar waar de schijven. Bij sloop heb ik nog niks kunnen vinden. Ja een hele verrote Willi motor.. maar die is echt ten dode opgeschreven. Hele blok verkoolt. Kleppe krom... waarschijnlijk een keer geslipt (de moter dan)
Jammer... hij past namelijk wel.

over 2 week echt beginnen!

(nieuwe is geen optie pipo!!! ik zeg toch dat ik wil bezig gaan)
pierre

? ... ?
Ferdy
Über-Spammer

als je nou 1 motor voorin legt en er nog 1tje achterin...

:p
Rémi clio ph3

Drie letters: NOS :bang: :D :p :lol:
One clio to rule them all
Mauce

Rémi clio ph3 schreef:Drie letters: NOS :bang: :D :p :lol:
Volgens mij heb jij nog nooit een 1.2 blokkie gezien :P... Als ik daar NOS in ram. Smelt spontaan me dash weg!!! heb je die kleine radiator gezien :P :lol:

Vandaag helaas niet mee bezig geweest. Ben wat tekening aan het maken over het uiterlijk. Verder zoek nog veel techniche data..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Drie letters: N.O.S. :bang: :D :p :lol:
Wat heeft het nieuws hier nu weer mee te maken???? :p
Rémi clio ph3

Frits schreef:
Rémi clio ph3 schreef:Drie letters: N.O.S. :bang: :D :p :lol:
Wat heeft het nieuws hier nu weer mee te maken???? :p
Jah vooral het huidige NOS, bordevol H6 :D :lol: :D :lol: :D
Rémi clio ph3

Mauce schreef:Ik heb geld zat nu om dit ding hele over de kop te gooien.
Een extra radiatortje moet er dan wel vanaf kunnen :wink: of een climacompressor en die aansluiten op het koelwater ipv het interieur.
Er bestaat één of ander ford pickup (lightning) waar je de intercooler tijdelijk extra kunt koelen met de airco :p
Mauce

Rémi clio ph3 schreef:
Mauce schreef:Ik heb geld zat nu om dit ding hele over de kop te gooien.
Een extra radiatortje moet er dan wel vanaf kunnen :wink: of een climacompressor en die aansluiten op het koelwater ipv het interieur.
Er bestaat één of ander ford pickup (lightning) waar je de intercooler tijdelijk extra kunt koelen met de airco :p
Die rad komt wel goed hoor ;) Heb een mooi rad op het oog uit een patrol gr. Past perfect net +- 4cm spelling aan alle kanten om goed te kunnen plaatsen. (als mijn rekenkunsten nie in de steek laten)

dat idee van die copmressor... denk nie dat ie daar vrolijk van wordt... maar what the hack valt te proberen... ook genoteerd.
Van die ford...ziek.. :P
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Aan een nieuwe kun je toch ook lekker knutselen? Ik zie het verschil niet.
Maar goed: begin es met de montage van schijfremmen op je achteras!
Kijk es of je iets van een RS onderstel kunt vinden zodat de remmen iig al goed zijn.
Opvoeren is 1 ding, maar je moet ook weer snel stil kunnen staan. Dat vind ik belangrijker dan een "chippie".
Dan kun je gaan denken aan de optimalisatie van de luchtinlaat en het zo goed mogelijk afvoeren van je uitlaatgassen.
Maar toch blijf ik erbij dat je voor meer vermogen aan een ander blok moet denken.
Succes iig.
Cleaned Style
Projecttopic
jeroen.k

Ik zou als basis een 2.0 16v of 1.6 16v blokje nemen. Misschien is een 1.6 16v blok dan een betere optie.

Kijk dan op deze site eens bij sponsors en dan bij JLtuning die is voor dit 1.6 16v blokje een turbo-ombouw aan het ontwikkelen. Dan heb je toch ook al een lekker vermogen lijkt me (150 pk?)
Mauce

Ja idd.. ik begin steeds meer mijn hoop op de 1.2 te verliezen. Ik vind maar bar weining over dit ding. Ik ga zeker ff op zoek naar schijven voor achter plus evt onderstel delen van een RS.
Verder ga ik nu zeker weten kijken naar een nieuw blokkie ik laat die optie nu niet weg. btw ik koop geen andere auto met grotere moter in... dan is het idee eraf. Deze heeft een punt gaaf carroserie en is fel rood :P. Alles heeft weinig slijtage etc.
(nederlands winkels zijn bijna geen optie ik woon in frankrijk, maar ingeval bedankt voor de info :) )
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Met een turbo op de 1.6 16v motor kom je tussen de 170 en 200 pk :p
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Met een turbo op de 1.6 16v motor kom je tussen de 170 en 200 pk :p
HEBBUHH ! ! ! :D :p :worship:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Wacht maar totdat je de prijs weet... :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

ik zeg ook maar wat :D
Maar ik zou het toch wel graag willen hebben :p