hey, ik had ff een vraagie.. ik heb dus een Renault 5 GTE uit 1989, is het nou verplicht om die klote katalysator eronder te houden?!? of moet je ook kijken naar het invoers jaar(van waneer hij geimporeert is naar Nederland) dit wil ik namelijk ff weten, want ik denk dat mijn kat leeg is
Michel RSi schreef:
Mijn Clio RSi is uit 1996 en er staat bij mij ook geen U9 op het kentekenbewijs.
Maar bij de dealer zeiden ze dat hij er wel onder moest zitten
red_Turbo schreef:staat er U9 op je kenteken dan moet ie eronder zitten.
die van jouw is van 89 dus dan hoeft ie er niet onder te zitten met de keuring
Mijn Clio RSi is uit 1996 en er staat bij mij ook geen U9 op het kentekenbewijs.
Maar bij de dealer zeiden ze dat hij er wel onder moest zitten
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
Een auto na '93 is verplicht om een werkende en gekeurde katalystator onder de auto te hebben tijdens de keuring. Ongeacht of het op je kentekenbewijs staat ja of nee.
Je kan het natuurlijk net zoals mij altijd proberen om hem te laten keuren met kat-vervanger (zonder mag zeker niet) maar dan moet je niet bij de dealer zijn
auto,s onder het jaar 1991 hoeven volgnes mij geen werkende kat te hebben. En zo wel steek die vent een veer in zijn reet zodat hij je matst maar mijn maatje hoefde met zijn R5 GTT geen kat te hebben en die is ook ingevoerd in het jaar 92
R(ay)Si schreef:Maar door de U9 aanduiding is hij toch wel degelijk verplicht??
Anders kom je toch nooit door je keuring
Of praat ik nu poep
@Rene 19; Verander ff je avatar, deze wordt al gebruikt, erg verwarrend .
heb nog nooit problemen gehad, en heb al diverse auto,s laten keuren bij verschillende keurmeesters, altijd zonder kat.
zolang je auto op kenteken staat tot 31-12-1993 moet je alleen de co test doen, en deze moet onder de norm van 3.5 blijven.