probleem met clio 2.0 RS

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
2.0 sport

:D :D Goeden dag mensen.... :D

:( :( Ik heb een probleem met mijn clio 2.0 16v rs uit jan 2001... :( :(

Als ik een flink stuk gereden heb dat hij goed warm is, en dan een keer flink weg wil trekken bij een stoplicht... Dan begint er in zijn 2e versnelling bij de 4,5 a 5000 toeren iets flink te rammelen een soort gerattel iets meganisch... dacht eerst zelf homokeneet koppeling maar dat weet ik niet zeker..
als ik naar zijn 3 schakel is het geluid weer weg...

Iemand misschien enig idee wat het kan zijn....????
Dan hoor ik het graag....

:D :D Alvast bedankt eeeeeee :D :D
StevenK
Contacteer:

2.0 sport schreef::D :D Goeden dag mensen.... :D

:( :( Ik heb een probleem met mijn clio 2.0 16v rs uit jan 2001... :( :(

Als ik een flink stuk gereden heb dat hij goed warm is, en dan een keer flink weg wil trekken bij een stoplicht... Dan begint er in zijn 2e versnelling bij de 4,5 a 5000 toeren iets flink te rammelen een soort gerattel iets meganisch... dacht eerst zelf homokeneet koppeling maar dat weet ik niet zeker..
als ik naar zijn 3 schakel is het geluid weer weg...

Iemand misschien enig idee wat het kan zijn....????
Dan hoor ik het graag....

:D :D Alvast bedankt eeeeeee :D :D
Hitteschild ?
Negotiator
Contacteer:

klinkt inderdaad als een pantserplaat
probleempje.

kheb utzelfde gehad met me 21 TXE
ff onder je auto duiken en kijken of er ergsn bij je uitlaat een stuk metaal bengelt.
Maurits
Contacteer:

Of misschien zit er iets los in een demper van de uitlaat?
De clio is ingeruild!
Rémi clio ph3

Iets dat alleen bij een bepaalde versnelling in resonantie raakt, is dat dan niet ook afhankelijk van die versnelling maw iets aan de versnellingsbak... dat zou wel minder zijn :(
One clio to rule them all
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Bij de phase 2 is een bekend probleem dat de dempingsschotjes in de tussendemper los-raken. Heeft mijn RS ook gehad. Is onder garantie gerepareerd. Ik weet niet of dit bij een phase 1, dat is dit toch?, ook kan gebeuren. Dit geeft een resonantie bij 4000 rpm. Als je tegen de demper sloeg, even laten afkoelen!, kon je boel horen rammelen.
StevenK
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Iets dat alleen bij een bepaalde versnelling in resonantie raakt, is dat dan niet ook afhankelijk van die versnelling maw iets aan de versnellingsbak... dat zou wel minder zijn :(
Nee, ook rammels die alleen in een specifieke versnelling te horen zijn, zijn over het algemeen buiten de bak.

In de bak zit alles in de olie, dus dat rammelt niet zo makkelijk :)
Ceriel

Heb ik ook gehad bij mn phase II !

Is alleen een lease-bak, dus ik kan je niet te zeggen wat het is geweest. Maar nadat alle motorsteunen waren vervangen en het probleem nog steeds niet weg was, hebben ze 'm 'n keer goed onderzocht en het euvel opgelost bij Renault Kerres te Sittard (tel.046-4573664). Als je daar ff naartoe belt, kunnen zij je misschien wel zeggen wat het was...(zilvere ph.II, van sept.'01 (59-HN-TH))

Succes
GijsClioRS

Ik weet niet of het euvel inmiddels verholpen is, maar anders zou ik inderdaad maar eens kijken naar de middendemper. Bij mijn RS (phase 2) was die ook al na 25.000 km naar z'n grootjes. Moet natuurlijk niet kunnen, maar ja... Is trouwens ook onder garantie vervangen.
Maus

Wat zou 't kunnen zijn als je er geen middendemper meer onder hebt zitten? :)
2.0 sport

:D :D He mensen...... :D :D

:p :p Ben er al achter wat het is...
Het was mijn uitlaat die scheef hing en als ik dan flink op trok kantelde mijn blok en die raakte hem dan als ik dan schakelde viel mijn blok terug en dan was het weg, uitlaat recht gehangen probleem opgelost.... :p :p
Plaats reactie