ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marko

Erik (Schepjes) schreef:na met sjaak op de baan gebeurd er altijd wel iets! (Y) :D
Ja zien we eindelijk weer eens wat crashes :lol:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Volgens mij zijn er wel andere rijders die dat wat vaker doen, maarja..
EricvH

Matijs schreef:En dat Trulli belazerd is is natuurlijk ook onzin. Renault is in felle strijd om de 2e plaats in het constructeurs kampioenschap, die gaan zichzelf heus niet benadelen door 1 coureur slecht materiaal te geven of wat dan ook.

Zo is dat. 2e worden in het kampioenschap is voor hun het belangrijkst. En Trulli moet zich niet aanstellen. Hij moet zijn hoofd er eens bijhouden in plaats van zitten slapen tijdens het racen. Hoe hij zich voorbij liet rijden door Barichello in de laatste bocht bij de GP van Frankrijk bijvoorbeeld... AARGH!! (N) :(

Nu kijken hoe Villeneuve het er vanaf brengt!
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Doornbos drie races op vrijdag
bron: Formule 1 magazine

Robert Doornbos is de komende drie Grand Prix' (China, Japan en Brazilië) actief als derde coureur van Jordan. De Rotterdammer, die afgelopen seizoen succesvol was in zijn eerste jaar in de Formule 3000, neemt de plaats in van Timo Glock, die op zijn beurt weer de positie overneemt van Giorgio Pantano. Pantano heeft niet aan zijn financiele verplichtingen kunnen voldoen en verliest na elf races zijn plek.

Gisteravond leek het er nog op dat Doornbos in China op vrijdag zou rijden en Christijan Albers in Japan en Brazilie. Woensdagmorgen kreeg het management van Albers een fax van Jordan commercieel directeur Ian Phillips waarin Jordan meedeelde af te zien van Albers' diensten en gekozen te hebben voor Robert Doornbos.

Doornbos heeft zijn promotie onder andere te danken aan een financiele injectie van vastgoedmakelaar Harry Muermans, in het verleden al als sponsor actief van Minardi en Jos Verstappen. Het geld van de Limburger is voor Doornbos genoeg om zich verzekerd te weten van een plaats bij Jordan. Mocht in de komende Grand Prix' een van Jordans reguliere coureurs (de Duitsers Nick Heidfeld en Timo Glock) geblesseerd raken of door andere oorzaak niet in staat te zijn deel te namen aan de race op zondag, is Doornbos invaller.

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Marcel B.

Gaaf, et wordt weer es tijd voor wat fris nederlands talent in de F1 ;)
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

F1 gaat dood... :) Nog even en ze kunnen het hele zooitje opdoeken. Als het coor Ford zelfs niet meer rendabel is om in de F1 te blijven, dan vraag ik me af wie er de komende jaren allemaal volgen. Het kan zo in ieder geval niet langer.

Ik ben benieuwd wat ze nu weer voor onbenullige regels gaan invoeren om de kosten zogenaamd te drukken. (N)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Rik Hamberg schreef:Mocht in de komende Grand Prix' een van Jordans reguliere coureurs (de Duitsers Nick Heidfeld en Timo Glock) geblesseerd raken of door andere oorzaak niet in staat te zijn deel te namen aan de race op zondag, is Doornbos invaller.
En nu iedereen maar hopen dat 1 van de 2 op de vrijdag van de baan vliegt >-)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
EricvH

Vandaag was het Schumacher die van de baan vloog :D :D :lol:

Villeneuve vond ik een beetje tegenvallen. Hopelijk doet ie het morgen beter...
Beire

Leuk, de wereldkampioen staat achteraan ... :D Is eens iets anders.

Alonso staat weer vrij goed, en met zijn reputatie als starter beloofd het voor morgen.
Villeneuve had ik ook iets beter verwacht, maar we zien wel ! Als ze maar voor Honda zijn :)
Matijs
Contacteer:

Beire schreef:Als ze maar voor Honda zijn :)
Niet dus :(
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Jammer dat de Renaults niet voor de Honda's geeïndigd zijn. Waarschijnlijk worden ze 3e in het constructeurskampioenschap, tenzij we nog een paar keer zo'n mooie Honda plof krijgen te zien. :wink: :D

Verder vond ik het fragment wat Olav Moll aan het eind van de uitzending uitkoos wel een goede. Hulde aan de hairpin. :worship:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of jullie het al wisten, maar Jaguar is verkocht aan Ecclestone en Red Bull. En Cosworth is gekocht door Renault en de Europeese Unie. :)
Matijs
Contacteer:

Renault Sport Cosworth, ja dat wil ik wel achter op mijn auto hebben staan >-)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

In 2006 komen er 2 nieuwe teams erbij, nl. Midland F1 en Team Dubai F1. (Y) Waarbij Team Dubai F1 met Mercedes motoren zal gaan racen. Ben benieuwd wat deze teams in de loop van de komende jaren gaan presteren. :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd naar GP2, alleen maar Renaults in 1 veld :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Marcel B.

nu.nl schreef:SAO PAULO - Michael Schumacher is zaterdagmiddag op het circuit van Interlagos in Brazilië zwaar gecrasht. De zevenvoudig wereldkampioen raakte in de vrije training voor de Grand Prix van Brazilië in de zesde bocht van de baan en raakte een bandenstapel.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=430561&c=47
Don't walk the grass... smoke it
Wilma
Contacteer:

Wordt weer een spannende race (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

mrbullet schreef:Ik word er een beetje moe van! Laat het maar gewoon begin maart/april 2005 zijn dan zien we dan wel verder!

En schumi mag heeeeel hard crashen! :lol:
Da's dus gebeurd, gelukkig geen letsel!! Dat wensen we niemand toe toch??

PTTM

Of toch......... tis en blijft??
Jeroen
Contacteer:

Formule 1-team Minardi zal morgen om 13.00 uur een persconferentie houden in Amsterdam. Hierbij zal hoogstwaarschijnlijk de Nederlander Christijan Albers worden gepresenteerd als coureur van het team voor 2005. Hij zou een éénjarig contract hebben getekend.

In de afgelopen week werd al door bronnen gemeld dat de 25-jarige Albers zo goed als zeker was van een plaatsje bij Minardi. Het leek er echter op dat zowel Albers als het team met de daadwerkelijke contracten wilden wachten tot de grotere teams de plaatsen zouden hebben ingevuld. Het lijkt er nu op dat Albers en Minardi voor de zekerheid van een contract hebben gekozen. Morgen zal ongetwijfeld uit de persconferentie meer nieuws volgen.
Patrick L.

Op het RTL4 journaal werd ook al gemeld dat Albers gaat rijden voor Minardi komend seizoen, wel top, weer eens een nederlander in de F1 (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wel vet ja een nederlander..maar vraag me wel af of t de goede beslissing is geweest..jammer dat ie geen DTM-titel binnen heeft kunnen halen..hij is er dichtbij geweest..
en maar hopen dat ie wat kan laten zien in de minardi..
Chris@R5

PaulRSi schreef: en maar hopen dat ie wat kan laten zien in de minardi..
mja, ik heb ook nog wel een skelter staan... (S)

Ik wens het beste voor die jongen (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

of hij blij moet zijn met zo'n minardi weet ik niet, denk dat hij genoeg blauwe vlaggen zal zien :)
Project 21 16v
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:
PaulRSi schreef: en maar hopen dat ie wat kan laten zien in de minardi..
mja, ik heb ook nog wel een skelter staan... (S)

Ik wens het beste voor die jongen (Y)
Tis en blijft een Minardi, overigens eerst zien dat hij gaat rijden want volgens mij is verstappen ook al eens gepiepeld door onze italiaanse vrienden! :evil:

HesselPttm
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik vind het nogal een arrogante pipo

Ff een quote uit de Autovisie:
Christijaan Albers schreef: De kans is groot dat ik volgend jaar in het F1-startveld te vinden ben. Misschien in een Jordan, maar we houden alle mogelijkheden open. Ik heb de juiste mensen achter me staan en kan over interessante budgetten beschikken.
tot zover gaat het nog, maar het gaat verder
Werner Budding schreef: Hoewel de Jordnas door de totaal verschillende set-up nauwelijks met elkaar te vergelijken waren, vindt Albers dat hij tijdens de test op jérez heeft laten zien dat hij de beste coureur van Nederland is.
Albers: "Ik kon Nick Heidfeld in de regen moeiteloos rondenlang kon volgen. Hij in de Williams, ik in de Jordan." Er werd in Spanje nog gereden met de Jordan EJ14 Ford-motor. Pas later zal de Toyota-motor worden getest
Hoezo begint het hier te stinken?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Ik vind het nogal een arrogante pipo

Ff een quote uit de Autovisie:
Christijaan Albers schreef: De kans is groot dat ik volgend jaar in het F1-startveld te vinden ben. Misschien in een Jordan, maar we houden alle mogelijkheden open. Ik heb de juiste mensen achter me staan en kan over interessante budgetten beschikken.
tot zover gaat het nog, maar het gaat verder
Werner Budding schreef: Hoewel de Jordnas door de totaal verschillende set-up nauwelijks met elkaar te vergelijken waren, vindt Albers dat hij tijdens de test op jérez heeft laten zien dat hij de beste coureur van Nederland is.
Albers: "Ik kon Nick Heidfeld in de regen moeiteloos rondenlang kon volgen. Hij in de Williams, ik in de Jordan." Er werd in Spanje nog gereden met de Jordan EJ14 Ford-motor. Pas later zal de Toyota-motor worden getest
Hoezo begint het hier te stinken?
Behoorlijk (N)

Hesselpttm
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Chris@R5

het is ook zeker niet mijn type coureur.
Beetje een balletje...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

op deze manier hebben we geen last van C.A. in de studio met z'n 'wijsheden' :)
Project 21 16v
Rémi clio ph3

Gabri schreef:op deze manier hebben we geen last van C.A. in de studio met z'n 'wijsheden' :)
Ja wel, want na 2 races krijgt hij waarschijnlijk de financie toch niet rond :p en rest hem alleen nog wijsheden in de studio :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:op deze manier hebben we geen last van C.A. in de studio met z'n 'wijsheden' :)
nee, krijgen we Lammers er nog vaker te zien :s :(
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ferry

hoezo stinkt het hier, die jongen is tenminste zelfverzekerd, en nee minardi ofzo is geen topteam maar je rijd wel wekelijks voor het oog van de grotere teams, die halen vervolgens hun rijders op basis van hun potentieel, hij heeft zich toch goed laten zien afgelopen seizoenen, als je gelijk al aan de kop mee kan laat je gewoon zien dat je een flink potje kan sturen. Ik zeg niet dat hij potten gaat breken maar voor zijn carriere is dit gewoon een hele verstandige zet, daar komt bij dat het gewoon een jongensdroom is om F1 te rijden, als het niet slaagt kan hij altijd terug toch?

Verstappen is onderhand wel aan vervanging toe :)

Ik ben benieuwd.....
Jasper16v

Wees blij dat er een Nederlander mee doet. En er zijn meer coureurs bij Minardi begonnen....
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Ik ben erg blij dat er eindelijk een einde komt aan het Jos Verstappen tijdperk! Christiaan Albers gaat zeker de beste rijder worden van Minardi en zich dit jaar in de kijker rijden.

Neem nou Alonso, Webber enzovoort die zijn ook allemaal bij Minardi begonnen. Ik weet zeker dat er nog een top team Christiaan Albers gaat bellen na het seizoen 2005.
André ter Velde

Hoorde ik net op de radio.

Interview met Albers.

Vanavond teampresentatie in Amsterdam.

Ze gaan met een F1 wagen rijden in hartje amsterdam van de Utrechtseweg(of baan) naar de ???breestraat???

Weet iemand er meer van?
antoine
Car: Renault Clio III RS

www.f1racing.nl schreef:Het feest van Albers en Minardi zal door het leven gaan als een 'pre-launch party'. De nieuwe bolide voor komend seizoen zal nog niet officieel gepresenteerd worden, maar de kleurstelling daarvan al wel. Daarnaast zullen enkele nieuwe Nederlandse sponsors van Albers aan de samengekomen media voorgesteld worden.

Uiteraard zal F1Racing.nl u morgen volledig op de hoogte houden van de ontwikkelingen in Amsterdam. Vanaf het begin van de avond kunt u de eerste foto's en nieuwsberichten over het Minardi-feest verwachten.
Gesloten