Beginnersvraagje

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Trunx

Kan iemand mij helpen?
Ik wil men R5 GTT hard laten gaan, maar heb niet zo geweldig veel verstand wat ik dan allemaal zou kunnen vervangen.

Kan iemand mij een paar tips geven om eraan te doen zonder dat dat veel te veel geld kost en waardoor hij toch heel wat harder gaat lopen?

Grtz Gijs :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zou dit nummer eens bellen..

06-29571950
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Calle

Chris schreef:Ik zou dit nummer eens bellen..

06-29571950
Volgens mij staat er "...zonder dat dat veel te veel geld kost..." dus dan denk ik dat het bovenstaande telnr. al wat moeilijker wordt.

Het is eigenlijk zowieso niet mogelijk dat het goedkoop gebeurd, want of je draait nu je turbo op en deze en/of je blok geeft binnenkort de geest, wat een hoop geld gaat kosten, of je doet het direct goed...

GTT en 'niet teveel geld kosten' gaan misschien alleen maar samen bij aanschaf, daarna blijft het geld kosten, hoe meer je eruit wil halen, hoe meer er in zal moeten.
Droes

gaat i dan al niet hard genoeg je turbo?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Meest simpele is natuurlijk een bleedvalve er op zetten en de turbodruk iets verhogen (dus van 0.6 naar 0.9). Dat gaat nog wel zonder problemen, geloof ik.

Verdere tuning is altijd verbonden aan meer kosten.
Leon
Contacteer:

Meest simpele is natuurlijk een bleedvalve er op zetten en de turbodruk iets verhogen (dus van 0.6 naar 0.9). Dat gaat nog wel zonder problemen, geloof ik.

Verdere tuning is altijd verbonden aan meer kosten.

het is wel goedkoop, maar uiteindelijk ga je weer voor kosten staan, de standaard koppakking is er niet opgemaakt voor 0.9 bar, hij kan het wel aan, maar leeft minder lang, en zo zijn er nog een paar dingen in en om je motor, dus om op 0.9 bar te rijden, kan je het beste een meerdere dingen aanpassen, of om de zoveel 1000 km weer die dingen vervangen.

maar dat is mijn mening
Heerlijk weer een franse auto
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Calle schreef:
Chris schreef:Ik zou dit nummer eens bellen..

06-29571950
Volgens mij staat er "...zonder dat dat veel te veel geld kost..." dus dan denk ik dat het bovenstaande telnr. al wat moeilijker wordt.
Hij noemde geen bedrag en ik kan niet in zijn portomonee kijken..;)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Trunx

Thx, ik ga da met die bleedvalve toch eens proberen, k zal wel zien wat er van komt...

Iemand heeft me verteld er een andere intercooler in te steken...zou dit veel uitmaken als ik dit doe? en welke IC zou ik dan gebruiken? van een ander, sterker model van renault ofzo...?

Grtz Gijs
Florus

Je kan niet ff een bleedvalve erop knallen,en schroeven maar,je zult
er toch ook een fatsoenlijke drukmeter op moeten zetten,zodat je kunt zien wat je doet.

Ga je zomaar in het wildeweg aan je turbodruk draaien,dan denk
ik dat het allemaal wat meer gaat kosten op den duur.
Calle

Florus schreef: Ga je zomaar in het wildeweg aan je turbodruk draaien,dan denk
ik dat het allemaal wat meer gaat kosten op den duur.
Niet eens op den duur, ik heb de lagers er al eens uit horen gaan met één sprintje waar er iets te hard aan getrokken werd en de oliepomp niet fit genoeg meer was.

Dus binnenkort staat er waarschijnlijk weer een GTT met forse motorschade te koop of op de sloop. :(
Douwe

Origineel gaat het toch allemaal hard genoeg...niet dan moet je centjes pompen clear and simple :D
Florus

Douwe schreef:Origineel gaat het toch allemaal hard genoeg...niet dan moet je centjes pompen clear and simple :D

Niet dus..............pompen met die handel :lol:
Riël
Über-Spammer

Allemaal zo gevoelig :)

Druk naar 0,9 bar, een ander sproeiertje, koelsysteem goed in orde hebben. Een andere intercooler is ten alle tijde beter. Als je verder normaal doet met je auto en hem niet koud afjakkert verwacht ik niet meer problemen dan normaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Riël schreef:Allemaal zo gevoelig :)

Druk naar 0,9 bar, een ander sproeiertje, koelsysteem goed in orde hebben. Een andere intercooler is ten alle tijde beter. Als je verder normaal doet met je auto en hem niet koud afjakkert verwacht ik niet meer problemen dan normaal.
D'accord maar hij heeft het over heel veel harder dus dan denk ik aan over de 1 bar heen en dan kom je er volgens mij niet zonder wat centjes uit te geven.

Zelf ben ik ook 0,9 van plan zodra de auto goed in orde is maar voorlopig gaat die me nu hard zat :worship:
Steven
Car: M536

Hard voor weinig is op den duur nog veel pijnlijker voor je portomonee :p (als het stukgaat dus).
Marcel B.

Douwe schreef:Zelf ben ik ook 0,9 van plan zodra de auto goed in orde is maar voorlopig gaat die me nu hard zat :worship:
Trust me, het went (veel te) snel
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

Dat is zeker waar :) maar op 0.9 is al heel wat harder als origineel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool

wat doen jullie allemaal moeilyk.
je pakt gewoon de 21 q van je broer of een andere snelle auto doet er een dikke sleepkabel aan die je aan je gtt verbind
gaat vol gas weg en je bent veel sneller dan een standaard gtt en hy is nog zuinig ook
sorry hoor vond t zelf wel leuk bedacht
marcel
Calle

oldskool schreef:wat doen jullie allemaal moeilyk.
je pakt gewoon de 21 q van je broer of een andere snelle auto doet er een dikke sleepkabel aan die je aan je gtt verbind
gaat vol gas weg en je bent veel sneller dan een standaard gtt en hy is nog zuinig ook
sorry hoor vond t zelf wel leuk bedacht
marcel
Ik denk dat die 21q, die dan opeens een dikke 2000 kg weegt, een hoop minder vlot blijkt... :D

Maar je kunt natuurlijk ook een leuk steil bergweggetje zoeken dat rechtdoor gaat en daar eens kijken hoe hard het naar beneden gaat, ik hoop dat je dan snel genoeg kan schakelen...
Plaats reactie