Willi ??

Post hier al je vragen over de Clio
StyxX

Hi iedereen hier (Y) ,

Ik rijd nu een jaar in een Clio S en kan de druk niet meer aan; de Williams. :worship:
Wat een auto, werkelijk schitterend. >-) Ook voor de Clio 16V ben ik gevallen :D maar de Williams overtreft de 16V naar mijn mening.
Omdat ik een nogal arm persoon ben :( heb ik toch nog mijn vraagtekens bij een aantal zaken.
Zo ben ik erg benieuwd naar wat jullie gemmiddeld per ? zoveel tijd kwijt zijn aan onderhoud voor een Willi/16V. Ik bedoel niet geld aan tuning of iets dergelijks.
En wat vinden jullie van Veban? ik hoor niets anders dan positieve verhalen. Het zou dus wel verstandig zijn daar voor mijn droomauto te gaan kijken denk ik.
En de kilometerstand? Er staat nu een Willi bij Veban uit 93 178 op de teller. Is dit niet veel?
http://www.profinder.nl/occasion/viewau ... 30801&ap=n

Ik hoop niet dat ik jullie overval met al die vragen maar ik wil graag zoveel mogelijk informatie winnen voordat ik er een koop. Ze zijn tenslotte niet de goedkoopste volgens mij :D

Thx!! (Y)
PatrickG

Beste StyxX,

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik heb de volste vertrouwen in veban en ik ga daar denk ook een williams kopen. Ik heb ook voor die auto gekeken. Wat betreft de km-stand vind ik hoge standen ook altijd jammer en heb ik die liever niet. Maar deze auto's zijn echt wel in goede staat, anders begint hij er niet eens aan.

Je krijgt er 6 maanden garantie en hij zegt zelf ook: als je ze goed onderhoud is er nix aan de hand. En het ligt aan je voet op het gaspedaal hoe lang ze meegaan. Rij je ze goed warm en daarna pas gassen, gaan ze tonnen mee. Ga je met koude motor gassen,.... daar zijn ze gevoelig voor.

Ik heb zelf nog geen willie, wel testrit gemaakt in een die in leiderdorp staat. En ze rijden lekker. Maar ik heb er geen een, dus niet bekend met problemen die ze kunnen geven, maar ik vertrouw veban wel heel goed.

Je staat waarschijnlijk voor dezelfde keuze als ik: Een 16v met weinig km of een williams met veel km. Ik ben er ook nog niet uit.

succes!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Face it, een Willi is niet goedkoop en Veban is zeker niet de goedkoopste. :)

Verder hoor ik zowel positieve als negatieve verhalen over Veban. Ik denk dat je het beste je eigen mening kunt gaan vormen, want iedereen heeft een andere indruk bij dit soort dingen.

Als budget geen issue is zou ik overigens direct voor de Williams gaan. No doubt about that. Het rijdt gewoon beter. Op papier scheelt het allemaal niet veel, maar ga maar eens een testritje maken in een Williams en daarna in een 16V. Dat verschil is echt megagroot! (Y)

Helaas is budget wel altijd een issue en dan zou ik er toch eens goed over nadenken. :)
StyxX

Thx voor snelle replies (Y) (Y)

Ik heb tot nu toe alleen goeie verhalen over Veban gehoord en ben erg nieuwsgierig naar slechte ervaringen want die moeten er ook zijn.

Zo hoorde ik ook dat bij alle autos die verkocht worden de distributie set en de kopeling vervangen zijn. ? ?
En die garantie zit bij de aankoop prijs in neem ik aan.?
Merijn
Über-Spammer

Tja... Slechte ervaringen... hmm... let's see... :X
Marcel B.

Gewoon bellen/langsgaan en het vragen zou ik zeggen.

Garantie geeft ie, 6 maanden op alles, zit bij prijs inbegrepen.

Kheb zelf eerst een 16v gehad, daarna overstapt naar een willi en het is echt een wereld van verschil, maar als je echt maar een beperkt budget hebt is een 16v ook een heerlijke auto om in te rijden, absoluut!
Don't walk the grass... smoke it
Jasper16v

En kosten van onderhoud is echt moeilijk in te schatten. Het verschilt zoveel per auto, je weet de exact historie nooit. Met mijne heb ik nog nooit dure reparaties gehad (afkloppen). Enkel wiellagertje en dat soort standaard gedoe. Maar je leest ook verhalen van mensen die na een maand al de bak moeten laten fixen...of de koppakking.

16v met gekietelde 2.0 is ook leuk, willies pesten :p :wink:
StyxX

Opzich is mijn budget op dit moment niet echt beperkt maar het gaat mij meer over de lange termijn. T is natuurlijk nooit in te schatten wat voor auto je koopt en of je er veel ellende mee zult hebben maar ik dacht omdat Willis toch wel 'race'autos zijn dat je er misschien wel meer aan kwijt zou zijn dan een 'gewone' auto.

Hoe denken jullie dan over kilometerstanden?? zoals bij deze?
http://www.profinder.nl/occasion/viewau ... 30801&ap=n

(Y)
Marcel B.

Op zich kan je eerder verwachten dat er aan willi's minder mis is, gezien dat nog meer een 'liefhebbersauto' is dat een 16v...
Tri$16v

kilometerstand maakt opzich niet zo heel veel uit, wat ik wel weet is dat die al heeeeel lang tekoop staat.
Merijn
Über-Spammer

Een Williams heeft sowieso meer onderhoud nodig dat een Opeltje Corsa uit 1990, dat weet ik uit eigen ervaring. Maar bij normaal gebruik en niet veel tegenslag valt het allemaal reuze mee. Het ligt eigenlijk voor het grootste gedeelte aan jezelf. Hoe ga je met je auto om... Tuurlijk zijn die auto's ervoor gemaakt om eens goed gas te geven en 'm een bochtje om te smijten, maar er is nu eenmaal verschil tussen raggen en sportief rijden. :)

Kijk goed wat je koopt, ben er zuinig op en je kunt met redelijk wat zekerheid zeggen dat je geen grote problemen tegen gaat komen. Alle auto's van die leeftijd hebben hun dingetjes, zo ook een Williams of 16V. Al zijn de reparaties vaak wel een tikkie duurder dan 'normaal'.
Mrtn
Car: R5GTT

Liever een auto met 2ton snelweg ervaring dan 100000km aan stadsritjes....

de kmstand maakt geen flikker uit, je koopt toch een oudhok en het is zoals altijd te hopen dat de vorige eigenaar er zuinig op is geweest. see 4 yourself
Mrtn = Maarten
Marcel B.

Merijn schreef:Een Williams heeft sowieso meer onderhoud nodig dat een Opeltje Corsa uit 1990, dat weet ik uit eigen ervaring.
Ja? ;)
StyxX

Ik had zelf ook al de indruk dat er met een Willi minder snel iets zal zijn dan met een 16V. Ik weet wel dat als ik de gelukkige eigenaar van eentje wordt dat ik er nog zuiniger op ben dan mn vriendin!! :lol:

Als je er vanuit gaat dat er zuinig mee om is gegaan, hoeveel kilometers moet je dan +/- met een Willi motor kunnen doen?
Ik denk zelf zo'n 250 ofzo???
-jacco-
Über-Spammer

Ik hoop maar dat je hier 250.000 bedoeld :wink: :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Florus

mmmmm, zie ik hier iemand die interesse heeft in een williams (I) :D .

Nog steeds te koop: Clio williams 08-1995 99000km :wink:
PatrickG

Als ik het geld had, had ik hem gekocht floris !
Florus

Basic schreef:Als ik het geld had, had ik hem gekocht floris !
Dat heb ik nou ook,als ik het geld had,dan kon ik met m'n project 5gtt verder :D .
'k koop iedere maand trouw een staatslot,maar 't is iedere keer mis :( .

Ze zeggen wel eens,"geld maakt niet gelukkig",nou 't helpt je wel een eind in de goede richting i.i.g. :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

StyxX schreef:hoeveel kilometers moet je dan +/- met een Willi motor kunnen doen?
Ik denk zelf zo'n 250 ofzo???
Daar kan je NIX over zeggen, dus ook niet speculeren.

Bij goed onderhoud en netjes rijgedrag (werktemp.) gaan ze héél lang mee
Mrtn = Maarten
StyxX

Nog steeds te koop: Clio williams 08-1995 99000km
Daar heb ik denk ik niet t geld voor :evil: Tenzij je ook aan inruil doet :lol:
Florus

StyxX schreef:
Daar heb ik denk ik niet t geld voor :evil: Tenzij je ook aan inruil doet :lol:
Tuurlijk doe 'k ook aan inruil :wink: .
PatrickG

wat geef je voor mn peugeot 106 xsi :) :)

http://www.peugeotgticlub.nl/viewtopic.php?t=1013
StyxX

Ben nu in t bezit van een zwarte Clio S uit 10-'94
Net grote beurt gehad waarbij gehele distributieset en radiateur zijn vervangen. Was een dure grap :(
Heb ook onlangs nog de tussendemper vervangen, had op de vakantie in Eurodisney een gat in mn uitlaat gereden :D
Nu is ie dus weer helemaal op en top en dan besluit ik m te verkopen. >-)
Bij Veban moest ie als ik m in zou ruilen tegen die Williams uit 93 hoogstwaarschijnlijk nog 3000 opleveren.
PatrickG

Op renaults geeft hij goede inruilprijzen, andere merken zijn, zijn gebied niet. Dus inruilen bij veban is voor mij niet rendabel.

Maar 3000 is een goede volgens mij, zou het doen.
frank_williams

hij doet wel iets met korteland auto's (zit op een steenworp afstand) misschien kan 'ie daar iets mee regelen?
PatrickG

Die gaf nou ook niet echt een vette prijs..
Maar zo'n peugeot als ik moet ik ook particulier verkopen.
Florus

Basic schreef:wat geef je voor mn peugeot 106 xsi :) :)

http://www.peugeotgticlub.nl/viewtopic.php?t=1013
Je hebt PM :up:
StyxX

Ben gister bij Veban geweest :) :)
LotuzClioWilliams

En??? 8)
StyxX

Ga binnenkort een keer langs op een zaterdag om te beslissen of t een willi of een 16v gaat worden.
Henk had gister niet erg veel tijd voor me, hij had t erg druk. Heeft wel een goeie indruk op me achtergelaten.
Probleem is; moet de eerst volgende weken op zaterdag werken. :(
Ga maandag gelijk maar eens effe vrij vragen >-)
Merijn
Über-Spammer

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2518

Is dit niks voor je? Dit vind ik absoluut een nette prijs voor deze auto! (Y)
StyxX

Dat vind ik opzich ook wel alleen je hebt geen garantie en ik zit dan nog met mn Clio S. Die kan ik niet inruilen neem ik aan
frank_williams

klopt, ik ben niet op zoek naar een clio s helaas. eventuele inruil met een gtt zou wel kunnen.
Florus

Volgens mij is het in de mode tegenwoordig,dat williams rijders overstappen op een 5gtt :lol: :lol: (Y)
StyxX

aparte avatar merijn :D Ben je t zelf? :D
Plaats reactie