euro 95 of 98 ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
BOMZ
Berichten: 72
Lid geworden op: do 5 aug 2004 17:41
Locatie: Nederland, Goirle

Ben een vijfje turbo ph2 aan het restaureren...
Tis mijn eerste en ben na de aanschaf meteen begonnen....Heb nog niet getankt en was van plan om euro 95 te gaan tanken.
Nou hoor ik echter steeds vaker dat het voor een 5GTT beter is om op 98 te rijden....

Wie kan me hier iets meer over vertellen ?

Grt Martijn
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Superplus ongelood 98 is het 'beste' voor je 5'je, maar ook het duurste..
Als je '95 gaat tanken moet je er denkek om de zoveel tanken loodvervanger bijdoen.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

euro 98

euro 95 kan pingelen veroorzaken, in ieder geval vermogensverlies, het rijdt minder prettig.
ik heb het wel een tijdje getankt maar ben er weer mee gestopt.
Erik dLC
Berichten: 115
Lid geworden op: di 21 jan 2003 8:38
Contacteer:

Ik ben er ook mee gestopt, op heel af en toe aan het einde van de maand na ;) Op V-power rijdt ik trouwens wel mega zuinig met de GT :smoke:
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

1 op 14-15 ?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zou gewoon diesel tanken.
Rijdt-ie nog stukken zuiniger en is veel goedkoper! (Y)

En mocht je aan mijn advies twijfelen...
Dan zou ik effe de search-functie gebruiken. :wink:

(heb ik het eindelijk ook een keer kunnen zeggen! :lol: )


Succes trouwens met de restauratie van je 5je.
Daar zien we graag reportages van!


Dit verhaal klinkt een beetje als dat je je hoogbejaarde oma met leveraandoening goed wil onderhouden.
Mooi tehuisje, geraniums, the works.
En dan elke dag een fles whiskey te drinken geven...
Zoiets doe je niet.
Toch?

:wink:

[sorry voor t lijpe verhaal...]


groet, krijn.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

euro is verkeerde bezuiniging :( (N) (N)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hoi Martijn,


Zoals je al eerder aan gaf in één van je topics loopt het blokje goed,
ik ree hem eerst goed warm en tankte altijd super+ met loodvervanger.
Aangezien dat nu steeds schaarser wordt voldoet super met octaan gehalte van 98 ook,
je kan de motor iets meer belasten met 98 dan met 95 dit omdat de pingelgrens naar boven wordt verschoven.


Wat wel aardig en interessant is voor de mede forum gebruikers is om 1 topic te maken,
waarin je je voortgang van je project zet, zo is het inzichtelijker en informatiever voor de rest.


ben je project met interesse aan het volgen, hoop hem snel strak en zonder roest eens te mogen bewonderen op een meeting. 8)

Suc6 (Y)


p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport ;)
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

Ik gooi in mn 16V altijd 95, is 98 nodig?
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

jnjansen_r5gtturbo schreef:

p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport ;)
Een bleu sport is wel een fase 2 :p
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bram (vospower) schreef:
jnjansen_r5gtturbo schreef:

p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport ;)
Een bleu sport is wel een fase 2 :p
[mierenneukmode]
Ja technisch wel, maar je moet het beesie wel naar zijn naam noemen, een Blue Sport is nu eenmaal wel wat exclusiever dan een phase 2 en het klinkt gewoon wat beter ;)

Er zijn trouwens wel wat cosmetische verschillen, zie hier
[/mierenneukmode]

p.s. gewoon super 98 tanken ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja sommige denkendat hun BS een fase 3 is, maar helaas dat is BS (BullShit :p ). Tis gewoon een 'speciale' uitvoering (in zoverre je kleur, tellerbak en alle opties standaard speciaal kunt noemen).

Neemt niet weg dat het een mooi kleurtje is :)
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Heerlijk die mierenneukmode :lol: noem je een Copa of een coupe dan ook geen fase 2???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een Copa ken ik alleen als ph.1 :)
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ik ken hem ook als fase2 , of hij was omgebouwd natuurlijk....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Steven schreef:Sja sommige denkendat hun BS een fase 3 is, maar helaas dat is BS (BullShit :p ). Tis gewoon een 'speciale' uitvoering (in zoverre je kleur, tellerbak en alle opties standaard speciaal kunt noemen).

Neemt niet weg dat het een mooi kleurtje is :)
Waarom is dat Bull Shit dan? Heb er namelijk ook wel eens wat van gehoord. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
BOMZ
Berichten: 72
Lid geworden op: do 5 aug 2004 17:41
Locatie: Nederland, Goirle

Lijkt me dus overduidelijk dat ik 98 ga tanken, zat wel een point in het oma-verhaal :)

Er word gevraagt of ik alles niet in 1 topic kan droppen, maar ben nogal een pc-leek en ben al blij dat het zo lukt :smoke:

Ohja, is V-power geen goed alternatief????

ps Voor de freaks onder jullie; alle handelingen aan mijn project worden digitaal vastgelegd, en er staan nu ruim 50 foto's op internet.(zullen nog zat volgen)
Maar omdat ik dus nogal een leek ben op computer gebied, heb ik geen idee hoe ik een site moet maken enzo.
Maar ze staan wel ergens, mail maar ff voor de link...

Ps diesel is geen optie, al zou ik 3ton per jaar rijden, ik peins er niet over :p
Plaats reactie