Ben een vijfje turbo ph2 aan het restaureren...
Tis mijn eerste en ben na de aanschaf meteen begonnen....Heb nog niet getankt en was van plan om euro 95 te gaan tanken.
Nou hoor ik echter steeds vaker dat het voor een 5GTT beter is om op 98 te rijden....
Wie kan me hier iets meer over vertellen ?
Grt Martijn
euro 95 of 98 ?
Ik ben er ook mee gestopt, op heel af en toe aan het einde van de maand na
Op V-power rijdt ik trouwens wel mega zuinig met de GT 


-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zou gewoon diesel tanken.
Rijdt-ie nog stukken zuiniger en is veel goedkoper!
En mocht je aan mijn advies twijfelen...
Dan zou ik effe de search-functie gebruiken.
(heb ik het eindelijk ook een keer kunnen zeggen!
)
Succes trouwens met de restauratie van je 5je.
Daar zien we graag reportages van!
Dit verhaal klinkt een beetje als dat je je hoogbejaarde oma met leveraandoening goed wil onderhouden.
Mooi tehuisje, geraniums, the works.
En dan elke dag een fles whiskey te drinken geven...
Zoiets doe je niet.
Toch?
[sorry voor t lijpe verhaal...]
groet, krijn.
Rijdt-ie nog stukken zuiniger en is veel goedkoper!

En mocht je aan mijn advies twijfelen...
Dan zou ik effe de search-functie gebruiken.
(heb ik het eindelijk ook een keer kunnen zeggen!

Succes trouwens met de restauratie van je 5je.
Daar zien we graag reportages van!
Dit verhaal klinkt een beetje als dat je je hoogbejaarde oma met leveraandoening goed wil onderhouden.
Mooi tehuisje, geraniums, the works.
En dan elke dag een fles whiskey te drinken geven...
Zoiets doe je niet.
Toch?
[sorry voor t lijpe verhaal...]
groet, krijn.
euro is verkeerde bezuiniging




lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
Hoi Martijn,
Zoals je al eerder aan gaf in één van je topics loopt het blokje goed,
ik ree hem eerst goed warm en tankte altijd super+ met loodvervanger.
Aangezien dat nu steeds schaarser wordt voldoet super met octaan gehalte van 98 ook,
je kan de motor iets meer belasten met 98 dan met 95 dit omdat de pingelgrens naar boven wordt verschoven.
Wat wel aardig en interessant is voor de mede forum gebruikers is om 1 topic te maken,
waarin je je voortgang van je project zet, zo is het inzichtelijker en informatiever voor de rest.
ben je project met interesse aan het volgen, hoop hem snel strak en zonder roest eens te mogen bewonderen op een meeting.
Suc6
p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport
Zoals je al eerder aan gaf in één van je topics loopt het blokje goed,
ik ree hem eerst goed warm en tankte altijd super+ met loodvervanger.
Aangezien dat nu steeds schaarser wordt voldoet super met octaan gehalte van 98 ook,
je kan de motor iets meer belasten met 98 dan met 95 dit omdat de pingelgrens naar boven wordt verschoven.
Wat wel aardig en interessant is voor de mede forum gebruikers is om 1 topic te maken,
waarin je je voortgang van je project zet, zo is het inzichtelijker en informatiever voor de rest.
ben je project met interesse aan het volgen, hoop hem snel strak en zonder roest eens te mogen bewonderen op een meeting.

Suc6

p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Een bleu sport is wel een fase 2jnjansen_r5gtturbo schreef:
p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport

-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam
[mierenneukmode]Bram (vospower) schreef:Een bleu sport is wel een fase 2jnjansen_r5gtturbo schreef:
p.s. Het is geen phase 2 maar een Blue Sport
Ja technisch wel, maar je moet het beesie wel naar zijn naam noemen, een Blue Sport is nu eenmaal wel wat exclusiever dan een phase 2 en het klinkt gewoon wat beter

Er zijn trouwens wel wat cosmetische verschillen, zie hier
[/mierenneukmode]
p.s. gewoon super 98 tanken

Sja sommige denkendat hun BS een fase 3 is, maar helaas dat is BS (BullShit
). Tis gewoon een 'speciale' uitvoering (in zoverre je kleur, tellerbak en alle opties standaard speciaal kunt noemen).
Neemt niet weg dat het een mooi kleurtje is

Neemt niet weg dat het een mooi kleurtje is

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Heerlijk die mierenneukmode
noem je een Copa of een coupe dan ook geen fase 2???

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Ik ken hem ook als fase2 , of hij was omgebouwd natuurlijk....
Waarom is dat Bull Shit dan? Heb er namelijk ook wel eens wat van gehoord.Steven schreef:Sja sommige denkendat hun BS een fase 3 is, maar helaas dat is BS (BullShit). Tis gewoon een 'speciale' uitvoering (in zoverre je kleur, tellerbak en alle opties standaard speciaal kunt noemen).
Neemt niet weg dat het een mooi kleurtje is

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lijkt me dus overduidelijk dat ik 98 ga tanken, zat wel een point in het oma-verhaal
Er word gevraagt of ik alles niet in 1 topic kan droppen, maar ben nogal een pc-leek en ben al blij dat het zo lukt
Ohja, is V-power geen goed alternatief????
ps Voor de freaks onder jullie; alle handelingen aan mijn project worden digitaal vastgelegd, en er staan nu ruim 50 foto's op internet.(zullen nog zat volgen)
Maar omdat ik dus nogal een leek ben op computer gebied, heb ik geen idee hoe ik een site moet maken enzo.
Maar ze staan wel ergens, mail maar ff voor de link...
Ps diesel is geen optie, al zou ik 3ton per jaar rijden, ik peins er niet over

Er word gevraagt of ik alles niet in 1 topic kan droppen, maar ben nogal een pc-leek en ben al blij dat het zo lukt

Ohja, is V-power geen goed alternatief????
ps Voor de freaks onder jullie; alle handelingen aan mijn project worden digitaal vastgelegd, en er staan nu ruim 50 foto's op internet.(zullen nog zat volgen)
Maar omdat ik dus nogal een leek ben op computer gebied, heb ik geen idee hoe ik een site moet maken enzo.
Maar ze staan wel ergens, mail maar ff voor de link...
Ps diesel is geen optie, al zou ik 3ton per jaar rijden, ik peins er niet over
