R5 GT Turbo coupe VS GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

FF een coupe chat topic. Zijn dit nou alle verschillen mbt een normale GTT.

-stuggere dempers
-dikkere stabilisatorstang
-Dikkere torsiestaven

Coupe kenteken (uitgeklede GTT)
coupe velgen
geen mistlampen
vooras standaard
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
stijvere motorsteunen en baksteun

Coupe circuit
voorwielophanging op veerpoten en veren na standaard
DeCarbon veerpoten met kortere hardere veren
DeCarbon schokdempers
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
extra ontstekingsvervroeging
leeggehaald interieur
koude luchtinlaat
koelslangen van mistlampgaten naar remmen
coupe velgen
standaard bak en koppeling
rolkooi
sportstoel met vierpuntsgordel
afstelling 1bar turbodruk
verplicht gat in hitteschild voor actuatorcontrole
gemodificeerde thermostaat
montage hitteschild inlaatspruitstuk en rembekrachtiger
stijvere motorsteunen en baksteun

Of zijn er meer?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT

grtz Jiggy

Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden :(

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... _r5_gt.jpg[/img]

grtz Jiggy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

829 = fase 1
848 = fase 2

Heeft nix met coupe te maken...
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Matijs heeft een coupe op kenteken, dus die heeft ook een hoop plaatjes ervan :D Hij heeft ook nog een plastic ding dat in plaats van de mistlamp komt wat koude lucht naar de remschijf voor geleidt, maar bij gebrek aan een tweede (door een van de vorige eigenaren zoekgemaakt) maar niet gemonteerd.

Een coupe heeft van origine het allerkaalste uitrustings niveau, code 100 ofzo. Er zitten standaard niet eens getinte ruiten in terwijl alle andere GTT's dat wel hebben.
Laatst gewijzigd door Calle op zo 19 sep 2004 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

JiggyMF schreef:Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT

grtz Jiggy

Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden :(

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... _r5_gt.jpg[/img]

grtz Jiggy
Dat is geen echte of hij is verbouwd, want hij is phase 2 als je de skirts bekijkt, coupe's zijn alleen phase 1 op kenteken geleverd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb ik nog wel wat leuks voor jullie:
Het COUPE-boek met het originele reglement.

[img]http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/cover.jpg[/img]



Voor hi-res neem het ZIP-bestandje in die dir.
Voor degene van wie ik dit had (weet het al niet meer), dank je :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Calle schreef:
JiggyMF schreef:Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT

grtz Jiggy

Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden :(

[img]plaatje[/img]

grtz Jiggy
Dat is geen echte of hij is verbouwd, want hij is phase 2 als je de skirts bekijkt, coupe's zijn alleen phase 1 op kenteken geleverd.

Zover ik weet, zijn ze er ook in phase 2 geleverd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Riël schreef:Heb ik nog wel wat leuks voor jullie:
Het COUPE-boek met het originele reglement.

Voor hi-res neem het ZIP-bestandje in die dir.
Voor degene van wie ik dit had (weet het al niet meer), dank je :)
Kijk dit is spijkers met koppen slaan :D thanx!
Heb je m toevallig ook van een gewone gtt phase1 en 2? Altijd handig namelijk!

grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Calle, het schijnt dat de phase2 ook als coupe is geleverd. WhiteArrow heeft er één uit 1988.

En waar haal je die kenteken info vandaan?

Die foto lijkt me inderdaad "gewoon" een aangepaste phase2.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waar zien jullie dat aan dan? :S
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Chris schreef:Calle, het schijnt dat de phase2 ook als coupe is geleverd. WhiteArrow heeft er één uit 1988.

En waar haal je die kenteken info vandaan?

Die foto lijkt me inderdaad "gewoon" een aangepaste phase2.
De foto is 100% een phase2 GT-Turbo coupe.

grtz Jiggy
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Chris schreef:Calle, het schijnt dat de phase2 ook als coupe is geleverd. WhiteArrow heeft er één uit 1988.
Kijk, zo leer ik ook weer wat. :)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Chris schreef:FF een coupe chat topic. Zijn dit nou alle verschillen mbt een normale GTT?
  • COUPE DeCarbon McPherson veerpoten + COUPE veren
    COUPE velgen
    COUPE torsieveerstaven
    COUPE stabilisatorstaven
    COUPE DeCarbon schokdempers
    COUPE motorsteunen
    COUPE versnellingsbak (latere COUPEjaren!)
    Devil rolkooi (staal)
    FIA kuipstoel met meerpuntsgordel


95% van de onderdelen is hetzelfde als bij de Gr.N Renault Sport Rallye versies van de C405...

Dit zijn modificaties die door de eigenaar van het voertuig uitgevoerd dienen te of mochten worden:
  • verplicht gat in hitteschild voor actuatorcontrole
    gemodificeerde thermostaat
    extra ontstekingsvervroeging
    leeggehaald interieur
    Coupe circuit
    koelslangen van mistlampgaten naar remmen
    afstelling 1bar turbodruk
    montage hitteschild inlaatspruitstuk en rembekrachtiger
Die Coupe versies zijn namelijk bepaald niet kant en klaar om te racen. Het is een grote puinhoop qua afwerking, afstelling en detailafwerking.

De fabriek spuugt ze alleen maar uit in ruwe vorm waarna de klant de ruwe kantjes eraf mag "polijsten"...

Dat varieerde van intern gemodificeerde turbo's tot kromgebogen achterassen tot opgelapte carrosseriën die kunstmatig stijver werden gemaakt. Alles om te winnen. Wie dat deden? Pak de winnende teams in die tijd en je weet meteen wie ik bedoel. Sommige van die teams domineren het couperacen nog.

Ervaring telt dubbel en dwars in de cupracerij. Ik durf zelfs te stellen dat cupracerij als makkelijke instapklasse zijn doel compleet is voorbijgeschoten.
Laatst gewijzigd door speedline op ma 20 sep 2004 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Speedline, een coupe kon destijds ook bij de dealer gekocht worden.

Maar dan is er dus ook weer verschil tussen de showroom editie en circuitbak?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Chris schreef:Speedline, een coupe kon destijds ook bij de dealer gekocht worden.
Een uitgeklede versie die Renault heeft geintroduceerd maar niets te maken heeft met de werkelijke COUPE competitie auto.
Chris schreef:Maar dan is er dus ook weer verschil tussen de showroom editie en circuitbak?!
Precies. En kan ook niet anders. Want hij was goedkoper als een normale gt turbo en met alle COUPE spullen erbij zou hij veel duurder moeten zijn.

Hetzelfde geld voor de Coupe Clio.

Niets bijzonders alleen een eigenaar die niet het geld overhad om een fatsoenlijk uitgeruste versie te kopen. El cheapo uitvoering dus; en een goede auto voor de Nederlandse markt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik denk dat een aantal mensen niet weten dat er ook weer weer verschil is tussen een racertje en een consumenten exemplaar.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie