FF een coupe chat topic. Zijn dit nou alle verschillen mbt een normale GTT.
-stuggere dempers
-dikkere stabilisatorstang
-Dikkere torsiestaven
Coupe kenteken (uitgeklede GTT)
coupe velgen
geen mistlampen
vooras standaard
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
stijvere motorsteunen en baksteun
Coupe circuit
voorwielophanging op veerpoten en veren na standaard
DeCarbon veerpoten met kortere hardere veren
DeCarbon schokdempers
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
extra ontstekingsvervroeging
leeggehaald interieur
koude luchtinlaat
koelslangen van mistlampgaten naar remmen
coupe velgen
standaard bak en koppeling
rolkooi
sportstoel met vierpuntsgordel
afstelling 1bar turbodruk
verplicht gat in hitteschild voor actuatorcontrole
gemodificeerde thermostaat
montage hitteschild inlaatspruitstuk en rembekrachtiger
stijvere motorsteunen en baksteun
Of zijn er meer?
R5 GT Turbo coupe VS GT Turbo.
Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT
grtz Jiggy
Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... _r5_gt.jpg[/img]
grtz Jiggy
grtz Jiggy
Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... _r5_gt.jpg[/img]
grtz Jiggy
Matijs heeft een coupe op kenteken, dus die heeft ook een hoop plaatjes ervan
Hij heeft ook nog een plastic ding dat in plaats van de mistlamp komt wat koude lucht naar de remschijf voor geleidt, maar bij gebrek aan een tweede (door een van de vorige eigenaren zoekgemaakt) maar niet gemonteerd.
Een coupe heeft van origine het allerkaalste uitrustings niveau, code 100 ofzo. Er zitten standaard niet eens getinte ruiten in terwijl alle andere GTT's dat wel hebben.

Een coupe heeft van origine het allerkaalste uitrustings niveau, code 100 ofzo. Er zitten standaard niet eens getinte ruiten in terwijl alle andere GTT's dat wel hebben.
Laatst gewijzigd door Calle op zo 19 sep 2004 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is geen echte of hij is verbouwd, want hij is phase 2 als je de skirts bekijkt, coupe's zijn alleen phase 1 op kenteken geleverd.JiggyMF schreef:Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT
grtz Jiggy
Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... _r5_gt.jpg[/img]
grtz Jiggy
Heb ik nog wel wat leuks voor jullie:
Het COUPE-boek met het originele reglement.
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/cover.jpg[/img]
Voor hi-res neem het ZIP-bestandje in die dir.
Voor degene van wie ik dit had (weet het al niet meer), dank je
Het COUPE-boek met het originele reglement.
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/cover.jpg[/img]
Voor hi-res neem het ZIP-bestandje in die dir.
Voor degene van wie ik dit had (weet het al niet meer), dank je

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Calle schreef:Dat is geen echte of hij is verbouwd, want hij is phase 2 als je de skirts bekijkt, coupe's zijn alleen phase 1 op kenteken geleverd.JiggyMF schreef:Ik geloof dat ook het gewicht op kenteken 829 is ipv 840 van een normale GTT
grtz Jiggy
Dit is het enige plaatje van een echte die ik heb kunnen vinden
[img]plaatje[/img]
grtz Jiggy
Zover ik weet, zijn ze er ook in phase 2 geleverd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Kijk dit is spijkers met koppen slaanRiël schreef:Heb ik nog wel wat leuks voor jullie:
Het COUPE-boek met het originele reglement.
Voor hi-res neem het ZIP-bestandje in die dir.
Voor degene van wie ik dit had (weet het al niet meer), dank je

Heb je m toevallig ook van een gewone gtt phase1 en 2? Altijd handig namelijk!
grtz Jiggy
Calle, het schijnt dat de phase2 ook als coupe is geleverd. WhiteArrow heeft er één uit 1988.
En waar haal je die kenteken info vandaan?
Die foto lijkt me inderdaad "gewoon" een aangepaste phase2.
En waar haal je die kenteken info vandaan?
Die foto lijkt me inderdaad "gewoon" een aangepaste phase2.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
De foto is 100% een phase2 GT-Turbo coupe.Chris schreef:Calle, het schijnt dat de phase2 ook als coupe is geleverd. WhiteArrow heeft er één uit 1988.
En waar haal je die kenteken info vandaan?
Die foto lijkt me inderdaad "gewoon" een aangepaste phase2.
grtz Jiggy
Chris schreef:FF een coupe chat topic. Zijn dit nou alle verschillen mbt een normale GTT?
- COUPE DeCarbon McPherson veerpoten + COUPE veren
COUPE velgen
COUPE torsieveerstaven
COUPE stabilisatorstaven
COUPE DeCarbon schokdempers
COUPE motorsteunen
COUPE versnellingsbak (latere COUPEjaren!)
Devil rolkooi (staal)
FIA kuipstoel met meerpuntsgordel
95% van de onderdelen is hetzelfde als bij de Gr.N Renault Sport Rallye versies van de C405...
Dit zijn modificaties die door de eigenaar van het voertuig uitgevoerd dienen te of mochten worden:
- verplicht gat in hitteschild voor actuatorcontrole
gemodificeerde thermostaat
extra ontstekingsvervroeging
leeggehaald interieur
Coupe circuit
koelslangen van mistlampgaten naar remmen
afstelling 1bar turbodruk
montage hitteschild inlaatspruitstuk en rembekrachtiger
De fabriek spuugt ze alleen maar uit in ruwe vorm waarna de klant de ruwe kantjes eraf mag "polijsten"...
Dat varieerde van intern gemodificeerde turbo's tot kromgebogen achterassen tot opgelapte carrosseriën die kunstmatig stijver werden gemaakt. Alles om te winnen. Wie dat deden? Pak de winnende teams in die tijd en je weet meteen wie ik bedoel. Sommige van die teams domineren het couperacen nog.
Ervaring telt dubbel en dwars in de cupracerij. Ik durf zelfs te stellen dat cupracerij als makkelijke instapklasse zijn doel compleet is voorbijgeschoten.
Laatst gewijzigd door speedline op ma 20 sep 2004 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een uitgeklede versie die Renault heeft geintroduceerd maar niets te maken heeft met de werkelijke COUPE competitie auto.Chris schreef:Speedline, een coupe kon destijds ook bij de dealer gekocht worden.
Precies. En kan ook niet anders. Want hij was goedkoper als een normale gt turbo en met alle COUPE spullen erbij zou hij veel duurder moeten zijn.Chris schreef:Maar dan is er dus ook weer verschil tussen de showroom editie en circuitbak?!
Hetzelfde geld voor de Coupe Clio.
Niets bijzonders alleen een eigenaar die niet het geld overhad om een fatsoenlijk uitgeruste versie te kopen. El cheapo uitvoering dus; en een goede auto voor de Nederlandse markt.