Dumpvalve vraagje

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Giovanni

Mijne heren,

Net als op iedere GTT heb ik dus ook en dumpvalve geplaatst :D
Wel vind ik die niet sow klinken als andere "dumpgevallen?" :-(
Nu, ja klinkt meer als een koppeling die los is gekomen van een persluchtdarm :evil: ...
Iemand enig idee wat voor een dumpvalve meer het "fluitende" geluidje maakt zoals in de film The fast and the furious?

Alvast bedankt!
Douwe

Lijkt me handig als je eerst verteld wat voor een dumpvalve je erop hebt gezet :wink:
oldskool

en met hoeveel druk je rydt maakt veel uit kwa geluid.
hoe meer druk hoe harder het geluid.
marcel
Giovanni

Welk merk?
Sjit, zou 'k niet wete.
misschien dat iemand deze zou herkennen?
http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... pvalve.jpg
in ieder geval, klinkt niet echt mooi. 'k rij op zo een 900gr, nog niet zwaar genoeg? :beer:
De pssst is er maar niet zoals ik gehoord heb in 1van de motortalk topics, waar iemand een geluidsbestand van z'n dumpvalve had ge upload.
Weet de topic naam niet meer, maar hij had een probleem met wanneer de motor belast werd dat hij een "koe" te horen kreeg onder de kap :-)

Nogmaals bedankt!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Giovanni schreef:Welk merk?
Sjit, zou 'k niet wete.
misschien dat iemand deze zou herkennen?
http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... pvalve.jpg
in ieder geval, klinkt niet echt mooi. 'k rij op zo een 900gr, nog niet zwaar genoeg? :beer:
De pssst is er maar niet zoals ik gehoord heb in 1van de motortalk topics, waar iemand een geluidsbestand van z'n dumpvalve had ge upload.
Weet de topic naam niet meer, maar hij had een probleem met wanneer de motor belast werd dat hij een "koe" te horen kreeg onder de kap :-)

Nogmaals bedankt!

FF de search functie gebruiken.

kreeg het al bij het 5e result.

nou vooruit :

http://www.euro-people.com/gtturbo.mp3
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
KennyGTT

De dumpvalve die Giovanni heeft steken is er een van een italiaanse firma.(naam weet ik niet meer) Ik heb ze vrijdag nog zien liggen op de automechanica beurs in Frankfurt.
GerryTT

Bij mij loopt die turbo slang toch wat anders dan bij jou :D Wat is daar de reden van? Heb je een andere IC?
Giovanni

Neje Kenny geeeen andere IC, gewoon vlug even een pic. genomen terwijl ik m'n kleppen aan het stellen was vandaar die ongelukkige positie van de slang :lol:

Bedankt voor de P.M. (Y)
Plaats reactie