Lagerkap

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Roald16v
Contacteer:

De lagerkap van de tweede zuiger klemt een beetje.. hij draait wel nog gwoon rond als ik de krukas rond draai... maar hij heeft aan de zijkanten geen speling zoals de andere 3.

Nu is mijn vraag.. is da ernstig?? En zo ja.. wat kan ik r aan doen?
Zou ik de zijkanten een beetje af kunnen vlakken?? Want hierdoor zou ie wel weer beter kunnen bewegen..
Riël
Über-Spammer

:S

Op zich is het wel prettig als die dingen op hun plek blijven hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roald16v
Contacteer:

Maar... ze moeten juist een beetje van links naar rechts kunne bewegen.. tis nie veel.. maar wel wat..

Maar die ene.. juist niet..
Matijs
Contacteer:

andere volgorde proberen. Beetje blueprinten zeg maar, de goede spelingen bijelkaar zoeken. Ik zou er in ieder geval niet aan gaan schuren ofzo, dat lijkt me erg risicovol.
Steven
Car: M536

Je kunt lagerkappen wel bijschrapen met zo'n lagerschraapding en blauwsel.

Maar tis idd niet aan te raden, zo hebben wij nog eens een set lagers verneukt :D
PtrGte
Contacteer:

ligt voor 99% zeker NIET aan het lager, maar aan de drijfstanglagerkap...

waarschijnlijk is aan de zijkant een braam of deukje in de kap te zien, ff wegvijlen en hij schuift weer netjes over de tap...

lager is niks mis mee...als ie nieuwe is dan he... (Y)

succes! :)
Calle

De lagerkappen en drijfstangen worden bij productie samen in één keer bewerkt, dus de passing van het gat en de zijkanten horen bij elkaar. Ik heb dat eens op de harde manier ondervonden door de verschillende kappen door elkaar te halen, dat past niet lekker en zal er ook voor zorgen dat je lagers niet langer dan een paar 100 km overleven. Het is wel weer bij elkaar te zoeken, de uiteinden met de tabjes van de lagers moet aan dezelfde kant en als de kap op de drijfstang zit moet de zijkant zonder overgang of hobbeltje op elkaar aansluiten. Hij moet met een beetje zijwaartse speling op de krukas kunnen, zeg maar een beetje vrij heen en weer kunnen schuiven op de tab. Succes ermee!
Roald16v
Contacteer:

PtrGte schreef:ligt voor 99% zeker NIET aan het lager, maar aan de drijfstanglagerkap...

waarschijnlijk is aan de zijkant een braam of deukje in de kap te zien, ff wegvijlen en hij schuift weer netjes over de tap...

lager is niks mis mee...als ie nieuwe is dan he... (Y)

succes! :)
Lagers zijn nieuw... en het ligt ook niet aan het lager.. maar precies zoals jij zegt aan de kap..

Ik heb um vanmiddag afgebraamt... en beetje gevlakt..
Straks f proberen :D
Plaats reactie