Renault Twingo Easy koppeling problemen

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
blazer480

Het volgende probleem doet zich voor. Stilstaand voertuig, lopende motor, is probleemloos in alle versnellingen te schakelen, wegrijden gaat ook goed, dan echter haakt de eerste versnelling enigzins bij het opschakelen, wanneer in de tweede gereden wordt hoor ik een aantal pieptonen.
Het voertuig is dan bijna niet meer uit de versnelling te krijgen en slaat dan ook af bij een volledige stop. De koppeling komt dus niet vrij. Wanneer de motor opnieuw gestart wordt is hij weer probleemloos te schakelen. Bij het voordoen van het probleem worden 9 piepjes geteld, dit betekend naar de dealer voor reparatie, diverse dealers geraadpleegd, deze kunnen er echter ook niets mee! Het probleem doet zich trouwens ook voor in z'n achteruit en soms in z'n twee.

Probleem zit denk ik toch in dat de pomp voor het bedienen van de koppeling stuk is. Ik heb meerdere keren op het web gezien, dat er mensen zijn die hun Renault Twingo Easy hebben omgebouwd van automaat tot manueel. Dit is veel goedkoper dan het repareren van de pomp en je hebt nooit meer problemen met de koppeling.

Wie heeft dat gedaan of weet welke garage dat zou kunnen doen. De Renault garage geeft mij advies om een nieuwe Renault te kopen en ze hebben geen ervaring met het ombouwen.

Help :s !!

Groet,
Asif.
pierre

importeur of technische dienst het probleem voorleggen.
t'is natuurlijk niet acceptabel dat een renault garage niet kan repareren en maar nieuw adviseert.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

blazer480 schreef:Wie heeft dat gedaan of weet welke garage dat zou kunnen doen.
Een kennis van me heeft dit ook gehad. En die Twingo is nu omgebouwd naar een handmatige koppeling. Schijnt inderdaad de efficiëntste reparatiemethode te zijn.

Mocht je het telefoonnummer van die kennis willen hebben, stuur me dan maar een PM. Het is trouwens een garagebedrijf/schadehersteller. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
H8bal

pierre schreef:importeur of technische dienst het probleem voorleggen.
t'is natuurlijk niet acceptabel dat een renault garage niet kan repareren en maar nieuw adviseert.
Geen ouwe koeien uit de gracht halen pierre, zijn wagen is al geruime tijd omgebouwd naar een manuele geschakelde.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
blazer480 schreef:Wie heeft dat gedaan of weet welke garage dat zou kunnen doen.
Een kennis van me heeft dit ook gehad. En die Twingo is nu omgebouwd naar een handmatige koppeling. Schijnt inderdaad de efficiëntste reparatiemethode te zijn.

Mocht je het telefoonnummer van die kennis willen hebben, stuur me dan maar een PM. Het is trouwens een garagebedrijf/schadehersteller. :)
Ik heb ook koppelingsproblemen, wat kost vervanging ongeveer?
* Stefan T-SPORT *
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb geen idee wat het kostte. Het was zijn eigen auto. En vanwege de problemen hem ze hem toen omgebouwd. Maar hoe, andere bak/andere koppeling, dat weet ik niet. Kan hem weleens vragen? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie