Paar kleine vraagjes

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
marcoclio

Middag,

De volgende vragen zijn ongetwijfeld al eens gesteld hier, maar ik kom net kijken hier en de zoekfunctie geeft teveel antwoorden om allemaal door te lezen :lol: .
De volgende vragen hebben betrekking op mijn clio II fase I 1.6 16V uit '99.

Mijn auto is zwart metallic. Nu ben ik van plan van die Lexus look achterlichten aan te schaffen, alleen welke kleur vinden jullie nu het beste passen bij zwart metallic: de chrome of de zwarte uitvoering...iemand eventueel foto's.

Ik heb op dit forum gelezen dat Devil de uitlaat is voor Renault. Nu ben ik op zoek naar zo een uitlaat, het liefst eentje met een enkelvoudige uitgang van een cm of 10. Zelf kom ik uit Krommenie, Zaanstad, Noord-Holland. Iemand enig idee waar ik Devil leverancier kan vinden hier in de buurt. Iemand anders nog een leuk idee voor een model uitlaat, eventueel met foto's????.

Als laatste zag ik in het Autostyle boek een open luchtfilter systeem van Sparco. Dit systeem vervangt het luchtfilter. Op dit moment zit er nog het orginele luchtfilter op welke 'afgeschermde' koude lucht aanzuigt vanaf het gedeelte rechtsonder bij de motor, gezien in de kijkrichting als je voor de auto staat en kijkt in de richting van de achterklep. Nu weet ik dat een openluchtfilter het best werkt als deze 'afgeschermd' is van warme lucht, zoals het nu eigenlijk al is. Mijn vraag is dus nu of het nieuwe openluchtfilter in dit afgeschermde orginele gebied zit of komt hij meer open te hangen in de buurt van de motor en dan de kans loopt warme lucht aan te zuigen. Iemand enig idee, of andere oplossigen eventueel met foto's????.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en een prettig weekend verder.

Marco
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Persoonlijk zou ik bij een zwarte Clio ook die zwarte achterlichten doen. tis natuurlijk smaak, maar dat chrome is zo ontzettend cheap op een zwarte.

En ook de Devil is puur persoonlijk, tis idd wel frans maar zelf zou ik nooit een Devil doen, vind het geluid gewoon te schel. Hou meer van een Sebring, die zit er wat tussen in en geeft ook wat meer die donkere brom.

Maar ook dat is weer helemaal je eigen smaak natuurlijk.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rémi clio ph3

Ik heb zelf ook een clio met 1.6 16v en heb er de K&N filter opgebouwd, en ben er erugh tevreden mee!!! :worship: Het geluid is veel vetter dan K&N's op andere auto's >-) . Het warme lucht probleem: ik heb er geen last van als ik rij, alleen als je met een warme motor voor het stoplicht staat, dan heeft hij even een slok lucht nodig. Dat is simpel op te lossen door even gas te geven voor dat je weg rijdt. (alleen bij warm weer)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/K&N57i_RTC_pic04.JPG[/img]
One clio to rule them all
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

In een RS nog minder ruimte, maar zoals deze gast het filter heeft vervangen krijg je wel een goede koele luchtstroom denk ik.

Afbeelding

(EDIT: Thanks Droes)

Elmo
Laatst gewijzigd door elmotheelk (Eric) op di 14 sep 2004 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Droes

[img=600,400]
Plaats reactie