Ik heb onlangs een setje Cobra kuipjes geinstalleerd, ze staan op org. Renault 5 onderstellen, maar dit vind ik toch wat hoog. Hoe bepalend is het voor de 'wegligging' (hoe je kán sturen) om je zitpositie juist te verlagen? Bijvoorbeeld de stoel op een vaste positie op sledes ofzo?
Iemand ervaring mee? Advies?
[R5GTT] Hoogte kuipstoelen
in de auto waar ik nu in rijd heb ik kuipstoelen staan van raceland, ik heb ze lekker laag gezet. gewoon even gekeken wat het beste/lekkerste zat en dat je dan ook nog genoeg zicht hebt.
wel nadeel als je dan in een andere auto stapt lijkt het of de stoelen veel te hoog staan
wel nadeel als je dan in een andere auto stapt lijkt het of de stoelen veel te hoog staan

R5GTT. Drive it like you stole it
in de stoelen zaten bussen met draad, ik heb toen op de sloop een paar stoelframes gehaalt die in mijn auto pasten, die verslepen en verlaagd en op die stoel frames heb ik de kuipstoelen vast gezet. ik vin de lage zit stukken beter rijden dan zo hoog, kuipstoelen vin ik opzich al
lekker veel gevoel met je auto zeker als je jezelf vast snoert met een leuk 4-punts gordeltje

R5GTT. Drive it like you stole it
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Roy schreef:Ik heb mijn stoelen direct op de bodem gemonteerd. Ze zijn alleen niet meer verstelbaar, waardoor kleinere mensen niet echt goed bij de pedalen kunnen.

Ik heb de beugels die bij mn stoelen zaten op aluminium strips gemonteerd. En toen het geheel op de bodem gemonteerd. Ik vind het heerlijk rijden. Het zit erg laag maar ik ben vrij lang (2 m) waardoor ik prima zit
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... l%201@.JPG[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... l%201@.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Erg strak. Ik ben meer van de gemiddelde lengte (1.85 ofzo) maar ik denk wel dat ik ze ga verlagen...moet ik maar ff een btje mee kloten denk ik...thnx 4 the pic!