
[DoubleYou] Express GT Turbo
... zodat die vlak staat als je erin zit. Het blijven lichtgewichtjes, een persoon meer of minder erin maakt een hoop uit.Marcel (mlg) schreef:De auto staat standaard links altijd al iets hoger dan rechts 1/2cm tot 1cm .
Je camera was wel stuk zag ik hiervoor, maar

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Marcel, dank voor de info. Hoef ik niet meer te corrigeren.
Helaas, nog steeds geen nieuwe en de garantie moet ik helemaal naar Belgie... Anders had ik wel meer laten zien. De gespoten laadbak bijvoorbeeld.Calle schreef:Je camera was wel stuk zag ik hiervoor, maar?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die torsie staaf zit in de draag armen
als je die dus uit de draag arm tikt kan de de draag arm aan de ene kant een stukje hoger of lager doen tov de andere kant en dan de torsie staaf weer terug tikken
ga je verlagen doe je inprincipe het zelfde de stan lostikken en de stand veranderen van de draag arm
als je die dus uit de draag arm tikt kan de de draag arm aan de ene kant een stukje hoger of lager doen tov de andere kant en dan de torsie staaf weer terug tikken
ga je verlagen doe je inprincipe het zelfde de stan lostikken en de stand veranderen van de draag arm
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
De auto is dus verlaagd, maar ik hoor erg onprettige geluiden. Het geluid lijkt van de bestuurderskant te komen (achter), maar te zien aan de band en velg en in de wielkap schuurt de band (en velg bij hard optrekken of drempel hard nemen) aan de bijrijderskant tegen het metaal van de carosserie aan. Ik heb vandaag daar geprobeerd een maatregel te nemen: metalen randje met de slijptol bewerken, en deuken met de hamer terugtimmeren.
Het geluid is er nog steeds, ik denk dat ik meer moet slijpen van het metalen randje. Maar ook de deuken zijn best ernstig dat die niet helemaal terug kunnen. Dus of het nou het metalen randje is of de deuken, daar moet ik later achter komen als ik het randje verder heb afgeslepen.
Maar nu waarom ik een lasser zoek: bij het uitdeuken (timmeren) was een raar relief te zien in de wielkap. Ik zag daar schaafschade, dus timmerde het uit. Om het uiteindelijke resultaat te bekijken zag ik in de laadbak allemaal zand. Dat hoort niet... oftewel, een gat. Het is geen roest, maar een vroeger opgevuld roestgat. En net zoals het onder de pedalen was opgevuld met kit, was dit ook kit, te zien en voelen aan de rare vorm. De bekleding van de laadbak moet dus nu even wachten: er moet gelast worden!
Dus, weet iemand een lasser die een beetje bedreven is met wat plaatjes metaal, het hoeft geen compleet nieuwe wielkap te worden want dat is toch onmogelijk. Hoe het er uitgeslepen uit ziet weet ik niet, maar wie weet moet er ook een stukje van de laadbakbodem gelast worden. Zit namelijk precies op een hoekje. Kan iemand me redden?
Ik hoor het graag.
Het geluid is er nog steeds, ik denk dat ik meer moet slijpen van het metalen randje. Maar ook de deuken zijn best ernstig dat die niet helemaal terug kunnen. Dus of het nou het metalen randje is of de deuken, daar moet ik later achter komen als ik het randje verder heb afgeslepen.
Maar nu waarom ik een lasser zoek: bij het uitdeuken (timmeren) was een raar relief te zien in de wielkap. Ik zag daar schaafschade, dus timmerde het uit. Om het uiteindelijke resultaat te bekijken zag ik in de laadbak allemaal zand. Dat hoort niet... oftewel, een gat. Het is geen roest, maar een vroeger opgevuld roestgat. En net zoals het onder de pedalen was opgevuld met kit, was dit ook kit, te zien en voelen aan de rare vorm. De bekleding van de laadbak moet dus nu even wachten: er moet gelast worden!
Dus, weet iemand een lasser die een beetje bedreven is met wat plaatjes metaal, het hoeft geen compleet nieuwe wielkap te worden want dat is toch onmogelijk. Hoe het er uitgeslepen uit ziet weet ik niet, maar wie weet moet er ook een stukje van de laadbakbodem gelast worden. Zit namelijk precies op een hoekje. Kan iemand me redden?

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Beetje late reactie, maargoed. Een lasser heb ik al gevonden en hij is vandaag bezig, vanmiddag ophalen. Helaas nog steeds geen fototoestel...
@douwe: apeldoorn valt best mee, indien de prijs er naar was.
@bart v: er zitten al spacers van 15 mm op. Aanlopen aan de carosserie bedoelde ik.
@vos: jep i know maar zijn prijs is redelijk hoog
@tino: misschien heb ik dat geweten maar dan was ik het vergeten, want nu wist ik het niet.
Ik heb trouwens het plan om de auto na de toertocht te schorsen en te stallen. Ik ben op het moment al in het bezit van een andere auto, een leuke R5, maar die moet binnenkort wel even door de apk. Maar hij rijdt goed, geen overmatige roest en ik zie geen bekende problemen, dus dat zal wel meevallen. Hooguit de remmen. Maar er zit ook een klein (en voornamelijk goedkoop) project aan vast, maar dat is voorbestemd om weergegeven te worden bij ClubCinq.
@douwe: apeldoorn valt best mee, indien de prijs er naar was.
@bart v: er zitten al spacers van 15 mm op. Aanlopen aan de carosserie bedoelde ik.
@vos: jep i know maar zijn prijs is redelijk hoog

@tino: misschien heb ik dat geweten maar dan was ik het vergeten, want nu wist ik het niet.
Ik heb trouwens het plan om de auto na de toertocht te schorsen en te stallen. Ik ben op het moment al in het bezit van een andere auto, een leuke R5, maar die moet binnenkort wel even door de apk. Maar hij rijdt goed, geen overmatige roest en ik zie geen bekende problemen, dus dat zal wel meevallen. Hooguit de remmen. Maar er zit ook een klein (en voornamelijk goedkoop) project aan vast, maar dat is voorbestemd om weergegeven te worden bij ClubCinq.
Wat is de prijs dan?Vos schreef:prijs is niet hoog dat is een normale prijs maar jij wil alles voor nix..Joost (DoubleYou) schreef:@vos: jep i know maar zijn prijs is redelijk hoog
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Goed ik heb nu een lasser die de complete wielkast inclusief een stukje bodemplaat last voor 60 euro.
Edit: heb er uiteindelijk maar 40 voor hoeven te betalen, hij heeft de deuken kunnen uitdeuken ipv nieuwe plaat. Ik dacht dat het ging scheuren, bleek niet zo. Gelukkig maar!
Edit: heb er uiteindelijk maar 40 voor hoeven te betalen, hij heeft de deuken kunnen uitdeuken ipv nieuwe plaat. Ik dacht dat het ging scheuren, bleek niet zo. Gelukkig maar!
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op di 7 sep 2004 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ik proef enige agitatie...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Laat je smaakpapillen nakijken joh-Ray- schreef:ik proef enige agitatie...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Er is niks makkelijker dan bodem lassen. Kun je snel geld verdienen ja. 0,0 materiaal en 3 uur werk = bijna 50 euro per uur. Kan ik ook rijk worden.Vos schreef:...
...
En hou hier allemaal op met zeuren, iedereen weet dat een auto opknappen geld kost.
Laatst gewijzigd door Riël op di 7 sep 2004 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
De auto is nu gelast, ziet er goed uit, nu moet nog even de lasnaden bewerkt worden met spul en nog gespoten worden en de laadbak kan bekleed worden.
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
joost, moet je de volgende keer eens vragen of ze met een rvs toevoeging kunnen lassen.
dan roest het ook niet meer!
btw.
laat die mensen maar lullen, je maakt tenminste wel van "niets" "ïets".
en er zijn maar weinig binnen de club die met z'n technische achtergrond dat avontuur aandurven
dan roest het ook niet meer!
btw.
laat die mensen maar lullen, je maakt tenminste wel van "niets" "ïets".
en er zijn maar weinig binnen de club die met z'n technische achtergrond dat avontuur aandurven
Met rvs lasdraad is goed mogelijk,Žk heb ook pas een co2 laskar gekocht en ook een rol rvs draad erbij kun je gewoon zonder problemen mee lassen.michel 16v schreef:joost, moet je de volgende keer eens vragen of ze met een rvs toevoeging kunnen lassen.
dan roest het ook niet meer!
btw.
laat die mensen maar lullen, je maakt tenminste wel van "niets" "ïets".
en er zijn maar weinig binnen de club die met z'n technische achtergrond dat avontuur aandurven
Enigste is dat je voor een rol gewoon lasdraad 20 euro betaald,en voor een rol rvs zoŽn 77 euro,maar daŽs dan wel 5kg waar je wel ffies mee vooruit kan
Let wel op dat je niet te lang last, je wordt er doodziek van (giftige gassen bij rvs lassen).
op scholen mag daarom al geen RVS meer gelast worden!