Hi, een twingo 1,2 van 96' die onregelmatig stationair draait en heel moeilijk gestart kan worden. Eenmaal hij draait en je geeft gas dan moet je dit langzaam doen, want anders heb je veel kans dat hij stil valt.Bougies zien er niet zo goed meer uit, maar heb ze getest met telkens eentje af te koppelen en de motor blijft draaien(bougie kabel zijn ok).Zit de lambda sonde er misschien iets voor tussen? waar vind ik die en hoe meet ik die eventueel zelf uit?(heb geen service boek). Zijn er nog gekende rariteiten bij de Twingo?(natte benzine en droge benzine..(gelezen in forum)
Een andere opmerking;
Er zit wel veel black sludge in de wagen, iemand ervaring met dit eenvoudig te verwijderen? Ik zou proberen dit te doen met een additief van Marly die je moet toevoegen voordat je de olie gaat vervangen(die moet dan een tijdje eerst draaien en dan direct de olie veranderen). Daarna bij de olie het additief voor smering bvb SX van marly toevoegen.(ik doe dit bij men eigen wagen al sinds de eerste kilometer en heb niks van black sludge).Ik heb gelezen dat black sludge,en in dit geval bij deze twingo is het wel redelijk erg. Kan het zijn dat er kleppen problemen hebben en dit slecht stationair draaien/aanlopen?
Laat jullie reacties maar horen of ervaringen. Groeten alvast en thanks!!!!!
Twingo draait onregelmatig en loopt moeilijk op in toerental
gewoon de olie vervangen en eens en langer stuk gaan rijden danmoet de sludge weg zijn.
slecht starten en onregelmatige motorloop kan diverse oorzaken hebben.
vervang de bougies en bougiekabels.
stel stationair af bij een garage.
kijk dan verder als het niog niet goed is.
slecht starten en onregelmatige motorloop kan diverse oorzaken hebben.
vervang de bougies en bougiekabels.
stel stationair af bij een garage.
kijk dan verder als het niog niet goed is.