[R5GTT]Koppelingsplaat of bestelnr sachs powerclutch

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
H8bal

Ik heb nu half mijn wagen gedemonteerd om de koppeling te vervangen. Was ik net op het punt gekomen dat ik de nieuwe wou plaatsen, merk ik ineens op dat het raakvlak van de koppelingsplaat aanzienlijk smaller is dan de bestaande.

De nieuwe koppelingsplaat heeft een cirkel met een diameter van ongeveer 3.5 centimeter en de oude +- 4.5.

De nieuwe koppeling is er één van het mer "Luk".

Ik heb nu wat schrik om die nieuwe te steken, want misschien kan ik dan binnenkort opnieuw beginnen.

Iemand ervaring met die Luk-koppelingsset, of iemand die de diameter even kan opmeten van een originele renault plaat ?

Edit: of als er iemand de nr van een sachs powerclutch kan doorgeven? Dus geen interne nr van een Brezan ofzo, maar van sachs zelf.

Winnaar krijgt --> :beer:
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb zelf ook de power clutch van sachs erin zitten maar die heb ik gewoon bestelt via men werk bij onze onderdelen leverancier, die konden hem zo leveren, geen enkel probleem. zal eens kijken voor je of ik dat bestel nr nog kan vinden in de computer.
die moeten ze bij brezan of een andere leverancier toch ook wel zo kunnen bestellen zonder dat je speciaal het nr moet hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
H8bal

gevonden:

883083 999626

Moest iemand ze nodig hebben :)
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

En wat kost die Sachs powerclutch nou eigenlijk?
Riël
Über-Spammer

Om even door te gaan, welke renault-motor heeft een iets grotere diameter vliegwiel welke op de krukas past, icm met grotere diameter koppeling? Ik denk aan een diesel. Dan hoef je niet zo te hoddelen met die harde powerclutch.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
H8bal

Riël schreef:Om even door te gaan, welke renault-motor heeft een iets grotere diameter vliegwiel welke op de krukas past, icm met grotere diameter koppeling? Ik denk aan een diesel. Dan hoef je niet zo te hoddelen met die harde powerclutch.
De 2.1 Turbo Diesel zoals in een espace,fuego heeft een vliegwiel met koppelingsplaatraakvlak (7dubbele woordscore :) ) van 215 mm.

Ook veel van de traffic's (de 2.0 2.4D en 2.5D ...)Traffic zitten op 215mm blijkbaar
Riël
Über-Spammer

Passen die krengen op de krukas van de gtt? Best kans dat die bouten overeenkomen. In het koppelingshuis maak ik wel plek :)
H8bal

Riël schreef:Passen die krengen op de krukas van de gtt? Best kans dat die bouten overeenkomen. In het koppelingshuis maak ik wel plek :)
geen flauw idee, maar aangezien er bij zijn van ongeveer dezelfde tijd, zou ik gokken van wel.
Riël
Über-Spammer

Is wel boeiend, ik denk dat als je zoeen vliegwiel monteerd met een nieuwe koppelingsset, dat je de voorlopige nm's wel kwijt kan.
H8bal

Matthijs Bleu Sport schreef:En wat kost die Sachs powerclutch nou eigenlijk?
Afhankelijk van kortingen moet je ze tussen de 150 en 230 € toch altijd kunnen aanschaffen.

(ik veronderstel toch dat de powerclutch hetzelfde is als de performance clutch? )
H8bal

Riël schreef:Is wel boeiend, ik denk dat als je zoeen vliegwiel monteerd met een nieuwe koppelingsset, dat je de voorlopige nm's wel kwijt kan.
Ik denk dat je al beter voor een sinterplaat gaat, want die voor de 215mm modellen is bijna dubbel zo duur volgens hun eigen prijslijst (400 €)
Riël
Über-Spammer

rgl artikelnr/omschrijving aantal netto bruto kenmerk info naleveren
002 Geeft trefwoord of art.nr:

001 (622 0797 00 ) LUK SET RNLT R21/TRAF-2.5
118.25 215.00

Renault 21 dus ook. 118 euro voor een set van luc. Moet ik alleen een vliegwiel bijtoveren, maar op de sloop zal dat geen probleem zijn.
Steven
Car: M536

Riël schreef:Dan hoef je niet zo te hoddelen met die harde powerclutch.
De powerclutch die ik erin heb zitten koppelt net als mijn ouwe valeo koppeling, hijs ietsje stugger onderin, maja die ouwe valeo was ook al een stuk ouder.

Ik vind het prima te doen :)
H8bal

Riël schreef:rgl artikelnr/omschrijving aantal netto bruto kenmerk info naleveren
002 Geeft trefwoord of art.nr:

001 (622 0797 00 ) LUK SET RNLT R21/TRAF-2.5
118.25 215.00

Renault 21 dus ook. 118 euro voor een set van luc. Moet ik alleen een vliegwiel bijtoveren, maar op de sloop zal dat geen probleem zijn.
Ik heb hier ook een setje van Luk liggen, maar ik vertrouw de kwaliteit er toch geen 100% van. Is natuurlijk wel goedkoop. 80 € voor een gtt koppeling enzo.
Riël
Über-Spammer

Heb nooit wat anders gebruikt, LuK is een van de beste aftermarkets. Professioneel, ik heb eens het bedrijf op school gehad ter promotie.
H8bal

Riël schreef:Heb nooit wat anders gebruikt, LuK is een van de beste aftermarkets. Professioneel, ik heb eens het bedrijf op school gehad ter promotie.
Kan natuurlijk ook gewoon een foutieve doos zijn dat ik meegekregen heb. De koppelingsplaat is namelijk smaller dan het raakvlak op het vliegwiel en dat kan normaal toch niet hé.
Riël
Über-Spammer

Op zich wel, 1 of 2 mm kan er wel eens inzitten.
KennyGTT

Wat is de drukkracht(kg) btw van zo een Sachs Powerclutch-drukgroep?
H8bal

KennyGTT schreef:Wat is de drukkracht(kg) btw van zo een Sachs Powerclutch-drukgroep?
Kweenie, mocht da morgen op de doos staan , daan hoorde het wel, goe ? :p
Steven
Car: M536

Staat niet op de doos :p
Daniël W.
Car: 5TL-T

Riël schreef:Is wel boeiend, ik denk dat als je zoeen vliegwiel monteerd met een nieuwe koppelingsset, dat je de voorlopige nm's wel kwijt kan.
heb je dan niet een vies zware vliegwiel? je kan em altijd laten afdraaien natuurlijk...zal vast goedkoper zijn dan e.o.a. tilton >-)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer

Precies, dat dacht ik dus ook al.
Plaats reactie