bewerken cilinderkop gtt
freddy cane vraagt 935 euri inclusief btw voor het bewerken van de cilinderkop, dit is dan inclusief: nieuwe kleppen, nieuwe klepseals en nieuwe klepgeleiders. en het bewerken van in en uitlaat kanalen en het matchen van de spruitstuken op de kop.
dit vin ik toch al weer een stuk betaalbaarder dan 1750 euri.
dit vin ik toch al weer een stuk betaalbaarder dan 1750 euri.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
En dit is gedaan op welke FLOWBANK ????paz-maniac schreef:freddy cane vraagt 935 euri inclusief btw voor het bewerken van de cilinderkop, dit is dan inclusief: nieuwe kleppen, nieuwe klepseals en nieuwe klepgeleiders. en het bewerken van in en uitlaat kanalen en het matchen van de spruitstuken op de kop.
dit vin ik toch al weer een stuk betaalbaarder dan 1750 euri.
Zoals ik ooit al eens eerder aangehaald heb, is
het wel goed om een flowbank in te zetten om te
kijken of ieder kanaal dezelfde "flow" heeft...
wat volgens mij NIET gedaan wordt, is de flow
meten PER inlaat"TRAJECT", en al helemaal niet
voor de 4 cilinders TEGELIJK tijdens BEDRIJF...
een dynamische flowmeting dus...
kortom: meer een kwestie van een benadering
doen naar mijn mening...
het enige waarin ik geinteresseerd zou zijn
bij een flowmeting, is de "flow" bij
MINIMALE klepopening en of de kanalen
allemaal hetzelfde resultaat geven...
Bottom line: maak een flowmeter die WERKT op
een LOPENDE motor, dus dat je een DYNAMISCHE
en VOORAL REALISTISCHE meting doet...wijzig
daarna de kop, motor weer opbouwen en
WEER METEN...dat lijkt me een goed plan...
iemand mee eens of oneens???
ik hoor het graag!!!
en zoals meerdere mensen AANGETOOND hebben,
zijn er cilinderkopbewerkingen
die PRESTATIEVERHOGEND zijn, maar die op
de flowbank "verliezen"
dus wat doe je met de flowbank???
initiele klepopeningsflow meten en
gelijkwaardigheid van kanalen...meer niet
naar mijn mening...
(ps: nog iets: er zijn wel mensen die weten
dat de luchtsnelheden in het inlaatkanaal
oplopen tot de geluidssnelheid, kan iemand
me vertellen of er "flowbanken" bestaan die
dit na kunnen bootsen...zo ja, wie heeft
hem staan, dan ga ik daar een keer kijken...
lijkt me leuk om te horen...
)
het wel goed om een flowbank in te zetten om te
kijken of ieder kanaal dezelfde "flow" heeft...
wat volgens mij NIET gedaan wordt, is de flow
meten PER inlaat"TRAJECT", en al helemaal niet
voor de 4 cilinders TEGELIJK tijdens BEDRIJF...
een dynamische flowmeting dus...
kortom: meer een kwestie van een benadering
doen naar mijn mening...
het enige waarin ik geinteresseerd zou zijn
bij een flowmeting, is de "flow" bij
MINIMALE klepopening en of de kanalen
allemaal hetzelfde resultaat geven...
Bottom line: maak een flowmeter die WERKT op
een LOPENDE motor, dus dat je een DYNAMISCHE
en VOORAL REALISTISCHE meting doet...wijzig
daarna de kop, motor weer opbouwen en
WEER METEN...dat lijkt me een goed plan...
iemand mee eens of oneens???
ik hoor het graag!!!
en zoals meerdere mensen AANGETOOND hebben,
zijn er cilinderkopbewerkingen
die PRESTATIEVERHOGEND zijn, maar die op
de flowbank "verliezen"

dus wat doe je met de flowbank???
initiele klepopeningsflow meten en
gelijkwaardigheid van kanalen...meer niet
naar mijn mening...
(ps: nog iets: er zijn wel mensen die weten
dat de luchtsnelheden in het inlaatkanaal
oplopen tot de geluidssnelheid, kan iemand
me vertellen of er "flowbanken" bestaan die
dit na kunnen bootsen...zo ja, wie heeft
hem staan, dan ga ik daar een keer kijken...
lijkt me leuk om te horen...
Jeroen Lubking schreef:En dit is gedaan op welke FLOWBANK ????paz-maniac schreef:freddy cane vraagt 935 euri inclusief btw voor het bewerken van de cilinderkop, dit is dan inclusief: nieuwe kleppen, nieuwe klepseals en nieuwe klepgeleiders. en het bewerken van in en uitlaat kanalen en het matchen van de spruitstuken op de kop.
dit vin ik toch al weer een stuk betaalbaarder dan 1750 euri.
nix dan respect voot jouw cilinderkop,
deze zal ongetwijfelt zeer goed zijn,
maar ierder verandert zijn auto naar
eigen inzicht en budget, en 1750 euro
zal voor veel mensen toch een heel groot
bedrag zijn om te spenderen aan een cilinderkop,
en freddy cane is een gespecialiseerde tuner
dus hij zal echt wel weten waar hij
over praat lijkt mij, en ook hij zei
dat hoe hoger het budget des te hoger
zal het uiteindelijk behaalde vermogen liggen.
het is dus maar net wat je wil en kan uitgeven.
R5GTT. Drive it like you stole it
waarom doen mensen enteren in het postvakkie? je ken toch gewoon doortikken? ik snap dat niet hoor...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
paz-maniac schreef:freddy cane vraagt 935 euri inclusief btw voor het bewerken van de cilinderkop, dit is dan inclusief: nieuwe kleppen, nieuwe klepseals en nieuwe klepgeleiders. en het bewerken van in en uitlaat kanalen en het matchen van de spruitstuken op de kop.
dit vin ik toch al weer een stuk betaalbaarder dan 1750 euri.
Dat klinkt goed



-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Met de bewerking die gedaan word op de flowbank is de daadwerkelijke situatie zo goed mogelijk nagemaakt.
De cilinder kop wordt op een speciaal gemaakte bus geplaatst die exact de boring en slag heeft van de motor.
De meting word met meerdere opstelling gedaan met verschillende luchtsnelheden.
Er wordt gemeten MET inlaat spruitstuk en gasklep en zonder.Ook MET uitlaatspruitstuk en zonder.Hier uit kan blijken of er nog wat te halen valt met veranderingen aan het in en uitlaat traject.
De klepopening wordt getest met verschillende hoeveelheid lift en met of zonder klep.
(hier uit wordt uiteindelijk ook het nokkenas advies van afgeleid)(Hier uit kan ook blijken of er met grotere kleppen nog winst te boeken valt)
Alle poorten worden bewerkt tot alle geheel gelijk zijn.En optimaal "flowen" bij verschillende luchtsnelheden en opstellingen.
Er gaat zeer veel tijd zitten in de bewerking van elk kanaal afzonderlijk.Zeker als deze elk tot het maximale worden bewerkt wat het materiaal toe laat.
De bovenstaande prijs is voor een cilinderkop die volledig uit NIEUWE onderdelen bestaat en tot het maximum is bewerkt.
Als de cilinderkop alleen voor revisie en bewerking van kanalen,kleppen,zittingen,geleiders behandeld moet worden zal de prijs 1000,- inc btw zijn.
Er van uit gaan dat de cilinderkop zelf in goede staat verkeerd en geen scheuren en andere gebreken vertoont.
Ik blijf er wel bij dat als er echt "BEWERKINGEN"
plaatsvinden waardoor de vorm en diameter van de kanalen veranderen in de kop dat er geen andere manier is dan een flowbank te gebruiken "METEN IS WETEN"
Patrick jij moet nog steeds een keer langskomen om de bank en werkplaats te bezichtigen!
Wordt nu wel eens een keer tijd voor een bakkie...
mvg Jeroen Lubking,
De cilinder kop wordt op een speciaal gemaakte bus geplaatst die exact de boring en slag heeft van de motor.
De meting word met meerdere opstelling gedaan met verschillende luchtsnelheden.
Er wordt gemeten MET inlaat spruitstuk en gasklep en zonder.Ook MET uitlaatspruitstuk en zonder.Hier uit kan blijken of er nog wat te halen valt met veranderingen aan het in en uitlaat traject.
De klepopening wordt getest met verschillende hoeveelheid lift en met of zonder klep.
(hier uit wordt uiteindelijk ook het nokkenas advies van afgeleid)(Hier uit kan ook blijken of er met grotere kleppen nog winst te boeken valt)
Alle poorten worden bewerkt tot alle geheel gelijk zijn.En optimaal "flowen" bij verschillende luchtsnelheden en opstellingen.
Er gaat zeer veel tijd zitten in de bewerking van elk kanaal afzonderlijk.Zeker als deze elk tot het maximale worden bewerkt wat het materiaal toe laat.
De bovenstaande prijs is voor een cilinderkop die volledig uit NIEUWE onderdelen bestaat en tot het maximum is bewerkt.
Als de cilinderkop alleen voor revisie en bewerking van kanalen,kleppen,zittingen,geleiders behandeld moet worden zal de prijs 1000,- inc btw zijn.
Er van uit gaan dat de cilinderkop zelf in goede staat verkeerd en geen scheuren en andere gebreken vertoont.
Ik blijf er wel bij dat als er echt "BEWERKINGEN"
plaatsvinden waardoor de vorm en diameter van de kanalen veranderen in de kop dat er geen andere manier is dan een flowbank te gebruiken "METEN IS WETEN"
Patrick jij moet nog steeds een keer langskomen om de bank en werkplaats te bezichtigen!

Wordt nu wel eens een keer tijd voor een bakkie...

mvg Jeroen Lubking,
Sja Jeroen ik begrijp het heel goed, maarja een GTT is een relatief goedkoop autootje en wordt ook vaak zo gereden.
En dan heb je tunen en tunen in extreme vormen, als je 10.000+ euro's aan alleen motortuning gaat uitgeven voor de motor van een GTT vind ik dat het wel erg extreem wordt.
Dan kun je beter gewoon een auto kopen die standaard al meer potentieel heeft en daar met simpele aanpassingen nog veel sneller mee kan zijn. (neem een S14 bijv.
).
Een GTT is voor velen gewoon een auto die aan een bepaald budget hangt. Kijk als je naar die gasten met S2000's kijkt met Vortech SC's etc. en alle dikke japanshit dan kan ik me daar veel beter in vinden. Dan heb je al een vele dikkere auto die er meer voor geschikt is dan een opgedirkt 5 met karteigenschappen waar je een dik vermogen mee wilt neerzetten.
Naja beetje lastig uit te leggen
En dan heb je tunen en tunen in extreme vormen, als je 10.000+ euro's aan alleen motortuning gaat uitgeven voor de motor van een GTT vind ik dat het wel erg extreem wordt.
Dan kun je beter gewoon een auto kopen die standaard al meer potentieel heeft en daar met simpele aanpassingen nog veel sneller mee kan zijn. (neem een S14 bijv.

Een GTT is voor velen gewoon een auto die aan een bepaald budget hangt. Kijk als je naar die gasten met S2000's kijkt met Vortech SC's etc. en alle dikke japanshit dan kan ik me daar veel beter in vinden. Dan heb je al een vele dikkere auto die er meer voor geschikt is dan een opgedirkt 5 met karteigenschappen waar je een dik vermogen mee wilt neerzetten.
Naja beetje lastig uit te leggen

mvg, Steven Elffers


Immer wieder die verdammte Holländer
je mag best liegen als het verhaal maar leuk is, maar in dit geval is het teveel 

Immer wieder die verdammte Holländer
waar ging het eigelijk over?
Immer wieder die verdammte Holländer
????Steven schreef:Die dikke neus van Jeroen.... eh die cilinderkop dus
Immer wieder die verdammte Holländer
Prima plan ja, ik zei het al tegen Speedzzz...maar zit echt tot VER OVER de oren in het werk en daar komt school sindskort ook weer bij...Jeroen Lubking schreef: Patrick jij moet nog steeds een keer langskomen om de bank en werkplaats te bezichtigen!![]()
Wordt nu wel eens een keer tijd voor een bakkie...![]()
mvg Jeroen Lubking,
maar dat bakkie, dat lijkt me een goede plan, kan ik dan gelijk twee koppen op die flowbank testen...?! (ff kijken wat het verschil is?)

groeten uit Made

-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:05
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ik onthou alles he..Steven schreef:Ach beetje overdrijven, doet JP ook altijd
Back ontopic?

see you soon @ proline!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Tja als je wat wil dan moet je wat he 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ja precies, testen + meten is weten, maar als je ze allemaal wil nagaan is het een dure aangelegenheidRoy schreef:Je moet wat idd. Maar wat opvalt is dat er nogal grote prijsverschillen tussen zitten. En allemaal beweren ze het beste product te verkopen.
