nieuwprijs turbo 2
Ben op zoek naar de nieuwprijs van de Renault 5 Turbo 2 uit februari 1983. Heb al kontact gehad met Renault Nederland en de plaatselijk dealer, maar die kunnen mij niet verder helpen. Wil graag de prijs weten ivm BPM aangifte.
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Dat moeten ze zo weten bij de RDW, want anders zo je ze voor kunnen liegen.
Heb zelf mijn GTT in gevoerd uit Italy en heb toen ook moei zitten doen om daar achter te komen en toen wisten zij het zo me te vertellen.
Suc6 met je mooie wagen,
gr sander
Heb zelf mijn GTT in gevoerd uit Italy en heb toen ook moei zitten doen om daar achter te komen en toen wisten zij het zo me te vertellen.
Suc6 met je mooie wagen,
gr sander
Eigenlijk een beetje vreemd dat Renault Nederland die info niet kan geven 

Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Dat was toen bij mij ook. Was daar bij de RDW en ik had niets in gevuld. Moeilijk moeilijk, nou naar veel bellen met Renault dealers en de importeur had ik een bedrag. Ik in gevuld zaak ingeleverd aan die balie en maar wachten. Vervolgens komen ze kijken naar de auto of er extra's op zitten en zo en zegt die vent tegen mij dat dat bedrag niet goed was maar dat hij het zelf maar op had gezocht. Doe dan niet moeilijk en vul het dan de eerste instantie gewoon zelf in, dookoo'sTURBODJ schreef:Eigenlijk een beetje vreemd dat Renault Nederland die info niet kan geven

gr S

Heb even gekeken een GTT is catalogusprijs: 35570.00 en netto 22783.45 en er zat 6904.11 BPM op en 5553.12 omzetbelasting. Deze bedragen zijn in guldens! Je hebt er niets aan maar het is maar voor het idee, kun je schatting doen.
gr sander
gr sander
Ik weet dat de Turbo 1 destijds FL63000 moest kosten, dus de prijs van de Turbo 2 ligt daar in ieder geval onder
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
nou ik heb eens ff gekeken wat die turbo 2 moest kosten in me 5 turbo boekie.Tis wel een frans boekie dus een franse prijsopgave
.Een turbo 2 uit 1983 koste toen 102.000F,en er zijn er in 1983 1349 van gemaakt < mischien ook wel leuk om te weten
>.De 5 turbo 1 is daarentegen duurder dan de phase 2ff schemaatje neerzetten is mischien wel leuk
Turbo 1
1980 802 exemplaren
1981 536 exemplaren prijs 115,000F
1982 352 exemplaren prijs 115,000F
Turbo 2
1983 1349 exemplaren prijs 102,000F
1984 1497 exemplaren prijs 111,000F
1985 192 exemplaren prijs 120,000F
1986 142 exemplaren
maybe leuk voor mensen om te weten
greetz marco


Turbo 1
1980 802 exemplaren
1981 536 exemplaren prijs 115,000F
1982 352 exemplaren prijs 115,000F
Turbo 2
1983 1349 exemplaren prijs 102,000F
1984 1497 exemplaren prijs 111,000F
1985 192 exemplaren prijs 120,000F
1986 142 exemplaren
maybe leuk voor mensen om te weten

greetz marco
Laatst gewijzigd door marco op za 4 sep 2004 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
He Marco, Harstikke mooi. Heb ik in iedergeval een indicatie. Als iemand de Nederlandse prijzen nog ergens in een boek heeft staan....graag
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Blijkt dat de Turbo 2 officieel niet werd geleverd door Renault in Nederland. Betrof alleen geimporteerde auto's.
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
je zou me heel gelukkig maken



Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Volgens mij heb ik die ook nog, ik zal morgen eens kijken.
Ik heb hier voor me Autotest 1983.
Er staat niet specifiek vermeld Turbo 1 of 2.
Maar de nieuw prijs van de 5 Turbo uit 83 is FL. 67.350,00
Een 5 Alpine Turbo koste toen FL. 26.330,00
Ik hoop je hier verder mee geholpen te hebben.
Er staat niet specifiek vermeld Turbo 1 of 2.
Maar de nieuw prijs van de 5 Turbo uit 83 is FL. 67.350,00
Een 5 Alpine Turbo koste toen FL. 26.330,00
Ik hoop je hier verder mee geholpen te hebben.
Harstikke bedankt! Vraag is inderdaad of het van een Turbo 1 of 2 is.
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Ken je deze site al:
http://home.hetnet.nl/~rob.captijn/Page424.htm
Hier staat o.a. in:
De Renault 5 Turbo krijgt geen hoofdprijs voor aërodynamica met cw van 0,45 blijft hij net onder de normen. De 160 pk zorgen voor 0 tot 100 in 6,9 sec en een top van 200 km/h dit alles voor een prijs van 85000 gulden in 1981. Er zin totaal 1690 Renault 5 Turbo's van de band gerold in Dieppe in een tijd bestek van 1981/1982. Vanaf 1983 wedt de Renault 5 Turbo 2 geleverd.
De Renault 5 Turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weg laten van de aluminium carrosserie delen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20000 gulden,
In 1983 verscheen de Renault 5 Turbo 2 op de Markt - ook deze haalde 200 km/h optisch aan de buiten zijde gezien was hij het zelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan de Turbo werden uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo twee is in Nederland nooit op de markt geweest, ze werden uit andere landen geïmporteerd.
http://home.hetnet.nl/~rob.captijn/Page424.htm
Hier staat o.a. in:
De Renault 5 Turbo krijgt geen hoofdprijs voor aërodynamica met cw van 0,45 blijft hij net onder de normen. De 160 pk zorgen voor 0 tot 100 in 6,9 sec en een top van 200 km/h dit alles voor een prijs van 85000 gulden in 1981. Er zin totaal 1690 Renault 5 Turbo's van de band gerold in Dieppe in een tijd bestek van 1981/1982. Vanaf 1983 wedt de Renault 5 Turbo 2 geleverd.
De Renault 5 Turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weg laten van de aluminium carrosserie delen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20000 gulden,
In 1983 verscheen de Renault 5 Turbo 2 op de Markt - ook deze haalde 200 km/h optisch aan de buiten zijde gezien was hij het zelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan de Turbo werden uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo twee is in Nederland nooit op de markt geweest, ze werden uit andere landen geïmporteerd.
Kijk daar hebben we wat aan 

Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details