R19 kopen, waar op letten?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
M.Bas
Contacteer:

Hallo iedereen,

Voor een eerste auto heb ik mijn oog laten vallen op een R19 GTS Energy. Ik heb ook al verder gezocht, maar echt iedere keer kom ik weer op diezelfde R19 uit :lol:
Maar nu zit ik met een paar dingen:
Volgens de omschrijving:
- Hij komt uit 1994
- Heeft 89000km gelopen
- Heeft stuurbekrachtiging
- Heeft CV
- In hoogte verstelbaar stuur
- Hoofdsteunen achter

Volgens de carbase heeft deze versie geen stuurbekrachtiging, geen CV en geen verstelbaar stuur en ook geen hoofdsteunen achter. Ook werd dit type niet meer gemaakt in 94 maar t/m eind 1990 (zou dus duiden op een import auto)

Het aantal km's kan nog wel, sommige eigenaren rijden niet zoveel.

Is dit dan nog wel te vertrouwen, ik bedoel, er klopt zoveel niet kwa gegevens?
Mocht ik besluiten om toch te gaan kijken na mijn volgende salaris, wat zijn dan dingen waar ik op moet letten? (op roest na dan :wink: )
Jasper16v

De GTS is volgens mij tot 1992 gemaakt. De opties zijn misschien niet af-fabriek standaard, maar als optie geleverd? Ik zou me als de auto verder in orde is niet al teveel zorgen maken over die opties.
En het bouwjaar kun je toch wel uit de papieren halen? In ieder geval het jaar dat ie op kenteken is gezet. En of het een import is zie je dan ook wel.
Bart V

Die carbase klopt vaak niet....(de gtt heeft nog steeds geen turbo volgens de carbase :p )

De gts energy is idd geleverd tot 1992, na 92 is de term gts niet meer gebruikt, en kwam de phase 2. Het type phase 2 wat vergelijkbaar is met de gts ph1 is de RN

De 19 1.4 enery is wel geleverd met stuurbekr, elec ramen, maar dat zijn echter wel uitzonderingen, want de meeste hebben dat NIET. De 1.7 gts uitvoeringen hebben het bijna allemaal wel, maar de 1.4e uitvoeringen dus amper.

Verder zijn het goede betrouwbare auto's.

Succes
Plaats reactie