ACT: 5 GT Turbo.
Kewl. Ik vind die dingen best stoer 

Kent iemand een sloop in Zwolle waar veel GTT's staan. Ik had contact met de eigenaar en hij heeft zelf 15 GTT staan voor hobby en onderdelen maar ben GVD zijn e-mail kwijt. Hij had een tijd geleden o.a. voor weinig een gereviseerde motor etc. etc.
EDIT: heb het e-mailtje terug gevonden De Mars in zwolle de eigenaar is Michiel. Het is een kleine R5GTT sloperij. (Hij heeft misschien ook wel andere auto's maar zo noemt hij het zelf)
Heeft iemand ervaring met hem?
EDIT: heb het e-mailtje terug gevonden De Mars in zwolle de eigenaar is Michiel. Het is een kleine R5GTT sloperij. (Hij heeft misschien ook wel andere auto's maar zo noemt hij het zelf)
Heeft iemand ervaring met hem?
Douwe, je gaat een GT Turbo kopen.. Wat maakt de betrouwbaarheid van de verkoper nou uit..
Maar Michiel is een aardige gast met veel kennis en RTC lid. Ik zou de AlpineBlauwe kopen waar hij zelf meerijdt.
Gewoon zelf opletten Douwe, en wees niet impulsief.
Maar Michiel is een aardige gast met veel kennis en RTC lid. Ik zou de AlpineBlauwe kopen waar hij zelf meerijdt.

Gewoon zelf opletten Douwe, en wees niet impulsief.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
betrouwbaarheid van de verkoper tel cker wel mee! ik koop liever geen gestolen 5
maar denk dat het wel goed zit 

-
- Car: Renault Clio III RS
Moet je zijn e-mail adres nog hebben?Douwe schreef:Adres heb ik idd gevonden:
Mars Autodemontagebedrijf
Graham Bellstraat 13
8013PL Zwolle
Tel: 038 4655323
Iemand ervaring met hem qua betrouwbaarheid etc.? Kwam op zich bij mij over als een sympatieke man maar tja
Die heb ik michiel.m@xs4all.nlantoine schreef:Moet je zijn e-mail adres nog hebben?Douwe schreef:Adres heb ik idd gevonden:
Mars Autodemontagebedrijf
Graham Bellstraat 13
8013PL Zwolle
Tel: 038 4655323
Iemand ervaring met hem qua betrouwbaarheid etc.? Kwam op zich bij mij over als een sympatieke man maar tja

@chris het lijkt mij dat betrouwbaarheid heel erg belangrijk is bij zowel de aankoop van de auto als bij de aanschaf van tweedehands onderdelen. Zelfs de beste monteur ter wereld kan niet door een motor heen kijken je legt altijd een stukje vertrouwen in de verkoper. En qua onderdelen precies hetzelfde als je iets koopt wat volgens de verkoper perfect werkend van de auto gehaald is moet je weer een stuk vertrouwen hebben dat dat ook zo is. Hellaas zijn niet alle mensen te vertrouwen en geloof me hier in apeldoorn ken ik meer dan genoeg louche autohandelaren en slopers

-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
Misschien een domme vraag:
heeft een 5 gtt ook klepseals?
ik zag net nl dit: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=16911
ik kan me niet herinneren dat die op mijn kleppen zaten...
edit: ff forum doorgelezen... en dus wel... die moet ik dan nog ff er op zetten
alleen zit me kop al vast
zal dit nog lukken? ik las net iets over een clio maar zou het (makkelijk) kunnen bij een gtt?
heeft een 5 gtt ook klepseals?
ik zag net nl dit: http://reichhard-motorsport.com/catalog ... s_id=16911
ik kan me niet herinneren dat die op mijn kleppen zaten...

edit: ff forum doorgelezen... en dus wel... die moet ik dan nog ff er op zetten

Technisch gezien moet het in principe wel kunnen, door telkens de zuiger boven te zetten en daar je klep op te laten steunen.
Maarrrr je kunt een klep krombuigen en je hebt kans dat de klep erin lazert.
Ik zou het gewoon lekker zo laten als ie niet teveel olie verbruikt of rookt.
Maarrrr je kunt een klep krombuigen en je hebt kans dat de klep erin lazert.
Ik zou het gewoon lekker zo laten als ie niet teveel olie verbruikt of rookt.
Crap mijn post is weg ik sliep zeker gister avond
Bij deze alsnog mijn vraag:
De bouten waar de startmotor van een GTT mee vast zit zijn dit "normale" bouten of kun je ze alleen bij Renault bestellen?
Zijn er ook roestvrij(stalen) versies van?

Bij deze alsnog mijn vraag:
De bouten waar de startmotor van een GTT mee vast zit zijn dit "normale" bouten of kun je ze alleen bij Renault bestellen?
Zijn er ook roestvrij(stalen) versies van?
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
Steven schreef:Ik zou het gewoon lekker zo laten als ie niet teveel olie verbruikt of rookt.
dat is dus een v/d probleempje

Hij rookte als een ketter als ie stationair liep. Olie vebruik zat ergens op 1/500 (of nog meer)
De auto staat overigens al bij een 1/2 jaar stil, de APK was afgelopen en de reparatiekosten waren me (toen) ff iets te duur. Ook dacht ik door die rook dat de turbo het evt. had begeven of dat de kop-revisie niet helemaal was gelukt.
Maar goed, ik zit er steeds vaker aan te denken om hem weer te fixen....als die rook door die seals kan worden veholpen vallen de kosten van de rest ook nog wel mee .....

maar bedankt voor het antwoord

Zelf kijken kan niet want ik heb nog geen GTT jij bent knapMrtn schreef:Hé Douwe, we gaan nou toch niet overstroomt worden door vele vele vragen welke met 'zelf' kijken ook opgelost kunnen worden??

Morgen is de dealer hier dicht dus als het alleen bij de dealer te halen is moet ik het vandaag halen.
Morgen heb ik de bouten nodig.
Dus gaarne een antwoord als ik het zo zelf kon kijken vroeg ik het niet.
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 3 sep 2004 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
He bah kan ik hier nou nooit gewoon een geheim hebben
Jullie merken het nog wel voor nu wil ik gewoon weten hoe het met die bouten zit?
- Alleen beschikbaar bij Renault dealer?
- Roestvrije versies. (roest vrijstaal etc.)

Jullie merken het nog wel voor nu wil ik gewoon weten hoe het met die bouten zit?
- Alleen beschikbaar bij Renault dealer?
- Roestvrije versies. (roest vrijstaal etc.)
Chantage
Ok tipje van de sluier morgen ochtend haal ik een GTT op, meer info over welke etc. komt morgen/zondag in een nieuw project topic te staan. Meer zeg ik nog niet.
Dus plse kan iemand me de info over die bouten geven.
Gaat trouwens ook om de bouten van de beveiliging wat om de startmotor heen zit.
- kun je hier roestvrij(stalen) versies van krijgen?
- waar te koop?

Ok tipje van de sluier morgen ochtend haal ik een GTT op, meer info over welke etc. komt morgen/zondag in een nieuw project topic te staan. Meer zeg ik nog niet.
Dus plse kan iemand me de info over die bouten geven.
Gaat trouwens ook om de bouten van de beveiliging wat om de startmotor heen zit.
- kun je hier roestvrij(stalen) versies van krijgen?
- waar te koop?
Clio 16v.....
R5 GT Turbo