[Stefan Clio 1.8 RSi Longchamp]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat je een sound pipe en een midden pot moet aanschaffen om het pasklaar te maken is Bullshit!
Het hoort gewoon zo te passen, en de soundpipe is gewoon net als het origineel qua maten alleen zit er geen demper meer in.
Persoonlijk is een soundpipe af te raden bij multiklepper motoren, je krijgt een enorme geluidsresonantie waar je niet vrolijk van wordt.
Als je de auto niet dagelijks gebruikt is het wel geinig. Gebruik je de auto vaak en op langere ritten, dan is het echt een afrader.
Het hoort gewoon zo te passen, en de soundpipe is gewoon net als het origineel qua maten alleen zit er geen demper meer in.
Persoonlijk is een soundpipe af te raden bij multiklepper motoren, je krijgt een enorme geluidsresonantie waar je niet vrolijk van wordt.
Als je de auto niet dagelijks gebruikt is het wel geinig. Gebruik je de auto vaak en op langere ritten, dan is het echt een afrader.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
De keuze is sowieso een Sebring middendemper, de vraag is alleen hoe ik dit probleem ga oplossen
. Als de uitlaat 5cm naar achterkomt, dan zou het moeten passen. Het nadeel is dat deze dan een dikke 10cm uitsteekt, wat ik ook geen gezicht vind
.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Persoonlijk is een soundpipe af te raden bij multiklepper motoren, je krijgt een enorme geluidsresonantie waar je niet vrolijk van wordt
Je mag wel eens meerijden in een 19 16v zonder dempers en zonder kat.

Ging best goed 5000km heen en terug naar Italie
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Na veel luisteren en afstellen, heb ik besloten om mijn Focal Utopia 27WX 11" subwoofer te verkopen. Deze sub klonk op "trage" muziek(R&B enzo) echt super goed, maar op trance en hardstyle voldeed deze niet aan mijn eisen, en die zijn hoog
Btw, deze Focal sub is vanaf nu te koop en voor een hele kleine meerprijs krijg je de bodem en subkist erbij , zie bovenstaande foto

Btw, deze Focal sub is vanaf nu te koop en voor een hele kleine meerprijs krijg je de bodem en subkist erbij , zie bovenstaande foto

-
Stefan --> PM!!!Stefan s schreef:Na veel luisteren en afstellen, heb ik besloten om mijn Focal Utopia 27WX 11" subwoofer te verkopen. Deze sub klonk op "trage" muziek(R&B enzo) echt super goed, maar op trance en hardstyle voldeed deze niet aan mijn eisen, en die zijn hoog![]()
![]()

Sow, het uitlaatprobleem is ook opgelost. Gisteren naar mijn leverancier geweest en hem zien gelaten dat het absoluut niet pasbaar te maken is. Deze dus behoorlijk pissing de Sebring importeur gebeld en deze gaf eindelijk toe dat de uitlaat inderdaad niet op een RSi past en alleen op een 1.2 en 1.4.
De reden dat ze deze verstuurd hebben is dat deze type uitlaat niet meer in het leveringspakket zat voor een RSi voor 1997. Best wel lullig dat ze pas na twee weken hun fout erkennen
. Ze kunnen wel een andere sebring einddemper leveren, maar ik heb zoiets van bekijk het maar en heb nu een Remus einddemper besteld. Deze is wel een stukje duurder, maar ik wil niet weer dit gezeik meemaken
Tis een Remus 102mm Future Design uitlaat
, zie foto
[img]http://www.vanheck.nl/includes/afbeeldi ... OWNXSUSTRX[/img]

Tis een Remus 102mm Future Design uitlaat

[img]http://www.vanheck.nl/includes/afbeeldi ... OWNXSUSTRX[/img]
reesmus en zweetbring is duur... passen die ktec dingen niet onder een RSi?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, als je de voorgaande posts doorleest, kon je lezen dat de woofer niet voldoet aan de normen van Stefan. Hij wil een iets aggressievere woofer.Ronnie1984 schreef:Haal je nou ook je hele subinbouw weg!! jij bent echt GEK!! Of is de kist te klein??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Goed geformuleerd Erik. De subwoofer heb ik gisteren verkocht inclusief de 25ltr kist. Gisteren gelijk ook alweer 4 subs beluisterd bij een audiozaak, maar zat niet echt een topper bij voor mijErik Olijnsma schreef:Nee, als je de voorgaande posts doorleest, kon je lezen dat de woofer niet voldoet aan de normen van Stefan. Hij wil een iets aggressievere woofer.Ronnie1984 schreef:Haal je nou ook je hele subinbouw weg!! jij bent echt GEK!! Of is de kist te klein??

Onder het rijden brandt soms het lampje van mijn accu. Vaak gaat deze aan/kniperen en weer uit en soms blijft ie 5 min. branden en gaat dan weer uit. Ik heb mijn accu reeds vervangen door mijn Yellowtop. Probleem is echter niet opgelost. Moet ik nu denken aan mijn dynamo of multiriem?
wanneer je accu lampje brand is dit omdat je dynamo te weinig of geen stroom levert, meet eens met een mutiemeter hoeveel spanning je hebt op de accu wanneer de motor draait zou ongeveer 14 volt moeten zijn. multie riem lijkt me uitgesloten, deze zou dan wel heel veel moeten slippen. dus het probleem is naar mijn idee gewoon en kapote dynamo
R5GTT. Drive it like you stole it
door op je accu te meten controleer je de werking van de dynamo, meet eerst maar eens je accu spannig zonder dat de motor draait en daarna met draaiende motor, de laaste spanning moet hoger zijn als alles naar behoren werkt. wat je aan de dynamo nog kan meten is of er spannig komt om de dynamo te bekrachtigen, maar ik weet niet uit men hoofd welke kleur draad dat is bij een clio
R5GTT. Drive it like you stole it
Sow, ik heb effe mijn yellowtop doorgemeten en de spanningwaarden zijn:
Spanning zonder draaiende motor is 12.25V
Spanning met mototr gestationeerd is 12.5V
Spanning met was gas erbij is 14.1V
Ook heb ik de spanning gemeten toen het accu lampje brandde en deze was nog steeds 12.5V, dus niet lager dan normaal. Oh ja, als het lampje gaat branden van mijn accu, dimpt mijn gehele dashboardverlichting. Gaat het lampje weer uit, dan brandt na een paar seconden mijn dashboardverlichting ook wel "fel"
Enig idee wat mijn probleem is?
Spanning zonder draaiende motor is 12.25V
Spanning met mototr gestationeerd is 12.5V
Spanning met was gas erbij is 14.1V
Ook heb ik de spanning gemeten toen het accu lampje brandde en deze was nog steeds 12.5V, dus niet lager dan normaal. Oh ja, als het lampje gaat branden van mijn accu, dimpt mijn gehele dashboardverlichting. Gaat het lampje weer uit, dan brandt na een paar seconden mijn dashboardverlichting ook wel "fel"
Enig idee wat mijn probleem is?
-
probleem kan wezen dat je een renault hebt geintje mot kunne

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee hoor, als een systeem draaiend tussen de 12 en 14 volt geeft is het ok.Marcel B. schreef:Volgens mij moet ie stationair ook al 14v zijn
En het vreemde is dat ie totaal geen problemen heeft met het starten. Als de auto een tijd heeft stil gestaan, brandt het lampje in het begin ook niet. Pas na 5 min ofzo, erg wazig. Een kabel die slecht contact maakt of een breuk lijkt me ook niet, omdat ik bijv. een drempel afga, bochten scherp neem het lampje blijft branden. Iemand nog suggesties?
de sterkerverbindingtjes op de dynamo al goed gecontroleerd
-
- Contacteer:
ik zou toch even de kabels controleren!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarschijnlijk de massa die aan de dynamo hangt, leg eens een dikke kabel tussen de massa van dynamo en het chassis
-
he stefan kan het niet wezen dat je stekkertje van je stuurairbag contact maakt met massa ergens
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
blue picture schreef:he stefan kan het niet wezen dat je stekkertje van je stuurairbag contact maakt met massa ergens

Nee dat kan dus nietErik Olijnsma schreef:blue picture schreef:he stefan kan het niet wezen dat je stekkertje van je stuurairbag contact maakt met massa ergens????