APK en Spoorverbreders?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Weet iemand hoe dit precies zit?

Ik kan niet echt iets concreets vinden.Maar ik meende dat je je spoorbreedte maximaal 2% mag verbreden.

Dus bij een GTT is de spoorbreedte 1600mm, Dus 2% erbij maakt het 1632mm. 16mm per kant aan verbreding. Iemand een concreet antwoord erop?

Want met mijn nieuwe velgen en banden moet ik met verbreding werken wil ik niet aan de binnenkant raken.

thanx
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

En tijdelijk wisselen voor de APK zit er niet in??
Michel S.
Contacteer:

Mijn oude velgen en banden zijn op. Dus ik heb een setje 15'ers gekocht ook omdat ik nog 20 slicks heb liggen 15".
Maar ik heb ook nog 4 nieuwe 15" straatbanden liggen, dus voor de APK heb ik alleen die. Dus als het zo zou kunnen, doen we het zo. Mag het niet, moeten we kijken wat we kunnen doen. De Velgen van de Clio raken ook, anders was het snel opgelost :D
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

En anders een setje stalen velgen regelen? Hoeft niet mooi te zijn als het maar werkt. :)
-PAZ-
Über-Spammer

Michel S. schreef:Weet iemand hoe dit precies zit?

Ik kan niet echt iets concreets vinden.Maar ik meende dat je je spoorbreedte maximaal 2% mag verbreden.

Dus bij een GTT is de spoorbreedte 1600mm, Dus 2% erbij maakt het 1632mm. 16mm per kant aan verbreding. Iemand een concreet antwoord erop?

kzal het morgen op men werk eens even opzoeken in het apk boek, ik zou zo uit men hoofd niet durven zeggen hoe dat zit met spoorverbreders, spoorbreedte enz enz
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Uit een APK-boek van vorig jaar wat ik hier stomtoevallig ;) op de PC hebt zegt letterlijk:
Keuringseisen Wijze van keuren
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister. De controle hierop behoeft vooralsnog niet te worden uitgevoerd i.v.m. het ontbreken van dit gegeven in het kentekenregister.

(c) RDW (opgemaakt door RDW)
-PAZ-
Über-Spammer

oke opgelost dan ej, moet ik niet meer zoeken ej net zo makelijk. :D
apk boek is ook zo lekker duidelijk opgestelt (N) maar jah
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Jah tis ook nogal vreemd proggie, maja met zoeken kun je meestal wel wat vinden.
Het ergste is als je in de roest-eisen duikt, want die zijn er zo goed als niet :D

Zal ik em eens oplaaie? misschien wel interxant om thuis te hebben :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het enige wat er nog als afkeur kan worden aangemeld is als je er geen lange bouten inhebt
vind de keurmeester het niet "deugelijk" bevestigd hang je ook
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Michel Meganefreak
Contacteer:

daarnaast mag je max. 3% afwijken van je org. spoorbreedte, maar vraag me altijd af hoe ze dat willen nameten; dan moet je het volgens mij wel heel breed maken wil dat opvallen :wink:
Robke
Car: Lexus IS250

(~) :wink:
Jeroen
Contacteer:

Zolang je banden niet buiten de carrosserrie steken is er niet veel aan de hand.

Of je moet een pietlut hebben die alles gaat opmeten.
Op mijn oude Coupé had ik 20mm aan beide kanten.
De eerste keer nog netjes die dingen voor de keuring eraf gehaald.
Maar bij de 2e keer had ik geen tijd, dus er gewoon opgelaten.
Heb er niks over gehoord :wink:
Bram (vospower)

Michel S. schreef:Mijn oude velgen en banden zijn op. Dus ik heb een setje 15'ers gekocht ook omdat ik nog 20 slicks heb liggen 15".
Maar ik heb ook nog 4 nieuwe 15" straatbanden liggen, dus voor de APK heb ik alleen die. Dus als het zo zou kunnen, doen we het zo. Mag het niet, moeten we kijken wat we kunnen doen. De Velgen van de Clio raken ook, anders was het snel opgelost :D
denk dat lenen wel lukt hoor... je mag de mijne wel ff lenen :p
Steven

Michel Meganefreak schreef:daarnaast mag je max. 3% afwijken van je org. spoorbreedte, maar vraag me altijd af hoe ze dat willen nameten; dan moet je het volgens mij wel heel breed maken wil dat opvallen :wink:
Heel goed, 2 dus :p

LLLLLllezen
Plaats reactie