Standaard Alpine CDwisselaar aansluiten op Alpine radioCD

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Soul
Contacteer:

Nieuw op dit forum en al meteen een vraag. :wink:

Ik heb een Laguna II van 2001 waarin een Cabasse radioCD stond, met een CDwisselaar van Alpine, die door Renault als optie aangeboden werd. Stond er in toen ik de wagen kocht.

De standaard radio werd ondertussen vervangen door een Alpine CDA-9812RB, met MP3 en nog meer van dat moois. De Alpine CDwisselaar die vanuit de fabriek al in de Renault stond, zou niet aansluitbaar zijn op de CDA-9812RB. Trouwens ook niet op andere Alpine-toestellen... (N)
(Vraag me niet naar een nummer van die CDwisselaar, want dat staat er nergens op, en d'er is geen handleiding bij).

Klopt dit ?
Is die niet aansluitbaar ?
Zou nogal straf zijn, Alpine niet aan te sluiten op Alpine…
Heeft hier iemand een oplossing voor ?

Is een CDwisselaar waar ik wel tevreden over ben, toch ook een goed merk. En die daar ongebruikt laten zitten…
bruno @af
Contacteer:

zou me zeeeeeeeeeeeeeeeeeer sterk verwonderen dat er in een renault standaard een alpine lader staat :~
Robke
Car: Lexus IS250

Renault heeft inderdaad een tijdje Alpine wisselaars gebruikt en die gebruiken ze volgens mij nog steeds..
De wisselaar is niet aan te sluiten vanwege de wisselaarkabel. Die hebben ze aangepast zodat hij op een standaard Renault radio past en nu zit er aan de radio kant een mini iso-stekkertje aan.
Het zou heel misschien zo kunnen zijn dat wanneer je een originele wisselaarkabel van Alpine zou nemen, hij het wel doet.
Alleen heb je dan waarschijnlijk de verkeerde radio, want zo uit m'n hoofd heeft de 9812 een AI-net wisselaarbesturing en is de wisselaar een normale.
Soul
Contacteer:

robclio16V schreef:Alleen heb je dan waarschijnlijk de verkeerde radio, want zo uit m'n hoofd heeft de 9812 een AI-net wisselaarbesturing en is de wisselaar een normale.
En een overgangsstuk voor een AI-net wisselaarbesturing en een normale dat bestaat ook niet zeker ?
Of is niet te doen ?
Robke
Car: Lexus IS250

Nee, die hebben voor zover ik weet een compleet ander besturingssysteem.
Plaats reactie