Hallo allemaal,
Ik ben vanavond met m'n gtt ph1 iets te hard over een rotonde gegaan, de achterkant brak uit (slechte banden achter) en ik ging dwars de rotonde af en met de neus de stoeprand op. Gelukkig niks geraakt maar nu staat mijn stuur scheef, hoe kan ik dit weer fixen?
alvast bedank
Marcel
stuur scheef door contact met stoeprand
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
eerst controleren welke onderdelen van de ophanging eventueel krom zijn, die moeten vervangen worden.
Als het allemaal mee valt uitlijnen, hierbij wordt het uitspoor opnieuw afgesteld en stuur in de rechte stand gebracht.
Als het allemaal mee valt uitlijnen, hierbij wordt het uitspoor opnieuw afgesteld en stuur in de rechte stand gebracht.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Hij spoort nog prima, hij gaat bij 100 nog kaars recht vooruit dus ik heb goede hoop dat er niet veel krom is. Maar het is een goed idee om hem te laten uitlijnen, gelijk met 4 nieuwe banden er onder en ik kan weer veilig onderweg:D
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Niet alleen maar uitlijnen, maar eerst zoeken wat er aan gort is. Je stuur staat niet voor nix scheef, misschien staat er wel iets op instorten: safety first.
Een van de zwakke punten is de fuseebevestiging van je veerpoten. Dit wil wel eens krom raken. Je ziet dan overigens ook dat je erg veel camber hebt, aan 1 kant.
Een van de zwakke punten is de fuseebevestiging van je veerpoten. Dit wil wel eens krom raken. Je ziet dan overigens ook dat je erg veel camber hebt, aan 1 kant.
rev it like a rental
mee eens, maar fuseekogelhouder is zo dik, dat dan waarschijnlijk einde wieldraagarm iets gebogen kan zijn, of kogel zit meteen erg ruim.Menno schreef:Niet alleen maar uitlijnen, maar eerst zoeken wat er aan gort is. Je stuur staat niet voor nix scheef, misschien staat er wel iets op instorten: safety first.
Een van de zwakke punten is de fuseebevestiging van je veerpoten. Dit wil wel eens krom raken. Je ziet dan overigens ook dat je erg veel camber hebt, aan 1 kant.
wannneer de uitlijning van de wielen word gecontroleerd zal een vakman echt wel zien dat er iets niet klopt, en als je zelf van te voren even aangeeft waardoor het gekomen is dat je stuur scheeft staat. dan moeten ze zeker de oorzaak wel vinden. goed en zuiver uitlijnen is geen werk voor beunhazen, als je wilt dat het echt goed is moet je het gewoon even door een specialist laten doen
zit denk ik ook wel in de bevestiging van veerpoot aan fusee lichaam of mischien stuurstang iets verbogen
zit denk ik ook wel in de bevestiging van veerpoot aan fusee lichaam of mischien stuurstang iets verbogen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Ik krijg deze vrijdag nieuwe banden en die bandenboer gaat ook mijn auto uitlijnen en controleren of er schade is.
Er is in iedergeval wel iets krom want ik zag vanmiddag dat mijn stuur tegen m'n dash aan loopt.
Maar vrijdag weet ik meer.
Er is in iedergeval wel iets krom want ik zag vanmiddag dat mijn stuur tegen m'n dash aan loopt.
Maar vrijdag weet ik meer.
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
klinkt bekendMarcel GTT schreef:Ik krijg deze vrijdag nieuwe banden en die bandenboer gaat ook mijn auto uitlijnen en controleren of er schade is.
Er is in iedergeval wel iets krom want ik zag vanmiddag dat mijn stuur tegen m'n dash aan loopt.
Maar vrijdag weet ik meer.
check this

-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Het trillen in het stuur komt mij ook bekend voor,
maar dat heb ik al bijna zolang als ik m'n gtt heb
(1,5 jaar) dacht eigenlijk dat het aan de banden
lag, misschien toch iets anders (aandrijf assen)
ik neem aan dat die mannen bij de bandentoko er wel verstand van hebben
ik hou jullie op de hoogte
Marcel
maar dat heb ik al bijna zolang als ik m'n gtt heb
(1,5 jaar) dacht eigenlijk dat het aan de banden
lag, misschien toch iets anders (aandrijf assen)
ik neem aan dat die mannen bij de bandentoko er wel verstand van hebben

ik hou jullie op de hoogte
Marcel
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
klinkt heel erg bekend, schijnt in de praktijk blijkbaar moeilijk op te lossen, dus probeer te vermijden dat onnodig allerlei onderdelen worden vervangen, gebruik anders slooponderdelen om hoge kosten te voorkomen.le mouton noir (sandy) schreef:klinkt bekendMarcel GTT schreef:Ik krijg deze vrijdag nieuwe banden en die bandenboer gaat ook mijn auto uitlijnen en controleren of er schade is.
Er is in iedergeval wel iets krom want ik zag vanmiddag dat mijn stuur tegen m'n dash aan loopt.
Maar vrijdag weet ik meer.
check thishttp://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13839
stuur tegen dashboard ?
heb nog een stuurhuis liggen

-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
- Locatie: IJsselstein (UT)
- Contacteer:
Ik moest vrijdag weg voor m'n werk dus kon m'n 5 niet naar de bandenboer brengen.
Daarom heb ik 'm vanmorgen afgegeven voor nieuwe banden en uitlijnen.
Ik had gevraagd of ze er op wilde letter of er mogelijk iets krom was. Volgens hun is m'n auto in orde, dat is dus wel prettig.
M'n stuur staan weer recht en hij stuurd een stuk soepeler als eerst.
Ik heb nog niet kunnen proberen of hij nog trilt in het stuur bij 100/120 maar dat komt morgen wel.
Daarom heb ik 'm vanmorgen afgegeven voor nieuwe banden en uitlijnen.
Ik had gevraagd of ze er op wilde letter of er mogelijk iets krom was. Volgens hun is m'n auto in orde, dat is dus wel prettig.
M'n stuur staan weer recht en hij stuurd een stuk soepeler als eerst.
Ik heb nog niet kunnen proberen of hij nog trilt in het stuur bij 100/120 maar dat komt morgen wel.
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
*kuch* liever zelf toch ook effe kijkenpaz-maniac schreef:wannneer de uitlijning van de wielen word gecontroleerd zal een vakman echt wel zien dat er iets niet klopt, en als je zelf van te voren even aangeeft waardoor het gekomen is dat je stuur scheeft staat.