De clio 1.2 RN uit 1991 van mn vriendin wil weer niet starten.
Ik dacht eerst dat het de startmotor zou zijn, maar die is volgens mij nog goed.
De startmotor draait helemaal niet en tikt ook niet. En als we een stuk rijden dan doet ie het soms weer wel in een keer. Ik denk aan iets elekrisch. Wat jullie?
Heeft een van jullie toevallig een werkplaatshandboek online of zoiets?
Clio wil weer niet starten....
Geef de startmotor is een klap met een hamer.
Doet ie het dan wel, dan opzoek naar een nieuwe of gereviseerde startmotor.
Zo heb ik een half jaar gereden. Hamer meenemen in de auto en een klap indien het nodig was,totdat ie op een gegeven moment niets meer deedJeroen schreef:Geef de startmotor is een klap met een hamer.

Hehehe, ik ook in mijn 1e auto, een Datsun Stanza.
-
- Contacteer:
als de startmotor ook niet tikt bij het omdraaien
van het contactslot wordt het startmotorrelais ook
niet bekrachtigd dus dan helpt een klap erop ook niet, die helpt alleen als ie wel klikt maar de
motor zelf vastzit.
In dit geval klinkt het als het schuifstekkertje wat
op je startmotor zit, die stuurd het relais aan en het relais op zijn beurt weer de startmotor.
Probeer eens het stekkertje te reinigen/op te schuren en dan nog maals te starten, denk dat ie t dan wel doet
suc6
van het contactslot wordt het startmotorrelais ook
niet bekrachtigd dus dan helpt een klap erop ook niet, die helpt alleen als ie wel klikt maar de
motor zelf vastzit.
In dit geval klinkt het als het schuifstekkertje wat
op je startmotor zit, die stuurd het relais aan en het relais op zijn beurt weer de startmotor.
Probeer eens het stekkertje te reinigen/op te schuren en dan nog maals te starten, denk dat ie t dan wel doet
suc6