Motor stoken op remolie om olieverbruik te stoppen??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rick

Iemand vertelde mij laatst dat je je motor ff op remolie moet laten lopen als ie olieverbruikt, (althans als de olie langs je zuiger- en olieschraapveren trekt) want dat moet het verbruik nagenoeg tot 0 terug brengen.

Kunnen we dit meteen naar het land der fabelen bonjouren of is dit echt zo?

Alvast bedankt.

Groet Rick
-PAZ-
Über-Spammer

volgens mij is dit echt onzin, maar als er iemand is die argumenten kan aanvoeren waarom het werkt hoor ik het graag, maar als je het mij vraagd is dit echt gewoon onzin
R5GTT. Drive it like you stole it
speedline

Als je zuigerveren vastgekoold zitten zou dit kunnen helpen maar de enige 100% oplossing is demontage en gedeeltelijke revisie.

Dit helpt zeker niet bij zuigerveer breuk of slappe zuigerveren (te weinig voorspanning). Ook tegen slechte klepseals helpt dit uiteraart niet.

Klepstoters kun je ook weer aan de "gang" krijgen met ATF maar aan te raden is het zeker niet.

Overigens zijn een groot gedeelte van de motorische problemen terug te voeren op de olieververstermijn, oiepeil, olietemperatuur, oliekwaliteit en rijstijl.

Te langzaam en te laagbelast rijden veroorzaakt problemen en voor diegenen die heel hard rijden is een oliekoeler noodzaak.

Dus een klein beetje besparen op onderhoud kan grote en dure gevolgen hebben.
Roy
Moderator

:lol: Klinkt wel leuk. Ga je door kruipolie zachter rijden? :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
pierre

heb nog 10 liter afgewerkte olie staan, interesse ?
Rick

Maar als er kool aan de veren zit kun je dus doormiddel van die remolie dingen uitsluiten!
Een mooi testmiddel dus!

Nog een leuke, heb laatst mijn koppakking vervangen en ook meteen klepseals, toen heeft mijn pa de hydraulische stoters en de injectors in de diesel gelegd (2 dagen)! En sindsdien heb ik ze niet meer horen tikken, terwijl dat daarvoor elke morgen vaste prik was! En hij loopt, sinds het zooitje weer in elkaar zit, weer helemaal perfect!! Net als nieuw, zo mooi rond!!!
Menno

speedline schreef: Klepstoters kun je ook weer aan de "gang" krijgen met ATF maar aan te raden is het zeker niet.
HET DOEL van atf is tochwel om hydrualische kanaaltjes schoon te houden, en correct te laten werken. Je stoters er mee opfrissen is imho niet bepaald kwaadaardig.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

pierre schreef:heb nog 10 liter afgewerkte olie staan, interesse ?
Ik nog 20, mag opgehaald worden voor nix ;)
(ben te lui om het zelf weg te brengen :D )
pierre

Steven schreef:
pierre schreef:heb nog 10 liter afgewerkte olie staan, interesse ?
Ik nog 20, mag opgehaald worden voor nix ;)
(ben te lui om het zelf weg te brengen :D )
bewaren voor later als je misschien nog eens onder een brug moet bivakkeren, de pensioenen worden straks afgeschaft.
kevinb
Contacteer:

suiker in gooien, draaid hij zoeter! :wink:
pierre

kevinb schreef:suiker in gooien, draaid hij zoeter! :wink:
ja zeg, dit word echt te gek,hier draait alles van in de soep, stel je voor dat iemand dit echt gaat doen, ben jij goed wetttelijk aansprakelijk verzekerd.

ik hoop van wel.
Rick

pierre schreef:
ja zeg, dit word echt te gek,hier draait alles van in de soep, stel je voor dat iemand dit echt gaat doen, ben jij goed wetttelijk aansprakelijk verzekerd.

ik hoop van wel.
lol :lol:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

pierre schreef:

ik hoop van wel.
Ja hallo hoe is't? iedereen snapt toch wel dat je geen suiker, zand of zout in je tank moet gooien...

:)
.:: TurboPowerr ::.
pierre

nu ja, we moeten uitgaan van alle rtc leden, intelligente en minder intelligente.
Steven

Pierre schat het niveau van sommige medeforummers niet zo hoog in en terecht >-)

Ik heb trouwens wel eens iemand in de benzine-tank zien plassen :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Pierre schat het niveau van sommige medeforummers niet zo hoog in en terecht >-)

net zoals je vorige week water kon tanken ipv bezine zeker.

en trouwens met genoeg alcohol op, moet het kunnen lopen toch :beer: :beer:
Steven

Vet hard man, hij rijd op pure alcohol 8)
pierre

Steven schreef:Pierre schat het niveau van sommige medeforummers niet zo hoog in en terecht >-)

ho, wacht even dit kan wellicht vermogenswinst opleveren, ik ben heeel serieus, in urine zit namelijk het stofje ureum en dit word gebruikt om verbrandingsprocessen te optimaliseren.
vraag maar aan speedline. :D
Steven

Ureum stinkt ook als een gek, handig voor bumperklevers :D
pierre

voor zover ik weet, word het toegevoegd aan diesel, zodat er minder NOx uitstoot plaatsvindt, dus stinkt het juist minder ?
ik geloof ook dat het vermogen stijgt.
Menno

bijna goed, ureum wordt periodiek in de uitlaat in gedonderd, omeen NOx reductiekat op gang te brengen.
rev it like a rental
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Wordt dit bij een Olie raffinaderij geproduceerd door alle wc's op een grote tank aan te sluiten en dan via een kanaaltje naar de verpakkingafdeling om het daarna in de oliekannetjes te doen? :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

ureum is een bestaande stof welke kristallijn is, geur en reukloos, oplosbaar in water.
het wordt inderdaad door het lichaam afgescheiden als een restprodukt van de aminozuurafbraak. CO(NH2)2

In urine zitten nog veel meer stofjes trouwens.

Voor de industrie word het gesynthetiseerd.
Ik heb het wel eens in de kast gehad, voor een of ander foto-ontwikkelaar recept.
Ollie

Menno schreef:bijna goed, ureum wordt periodiek in de uitlaat in gedonderd, omeen NOx reductiekat op gang te brengen.
Jouw kennis blijft verbazen :worship:
Chris@R5

pierre schreef:ureum is een bestaande stof welke kristallijn is, geur en reukloos, oplosbaar in water.
het wordt inderdaad door het lichaam afgescheiden als een restprodukt van de aminozuurafbraak. CO(NH2)2
Ik moet net naar de plee, maar ik pis wel in m'n benzine tank, ben ik ook nog eens eerder thuis :lol: .
pierre

Ureum is het voornaamste eindproduct van de eiwitstofwisseling, scheikundige formule CO(N.-H2)2. Ureum wordt door de nieren uitgescheiden.

In het algemeen wordt het in de lever gevormd uit ammoniak, het belangrijkste afbraak product van de aminozuren, die op hun beurt weer de bouwstenen zijn van de eiwitten

Bij een normale voeding wordt door de nieren een hoeveelheid van enkele tientallen grammen ureum per dag uitgescheiden. Indien de nieren hun taak niet aankunnen door een of ander ziekteproces, dan ontstaat een ernstige situatie doordat het ureum gehalte van het bloed te hoog wordt. Ureum is giftig. Het gehele ziektebeeld staat bekend onder de naam niervergiftiging. De aandoening is o.a. gekenmerkt door hoofdpijn en sufheid. De huid ziet bleek-bruinig en is droog. Vaak ziet men onderhuidse bloedinkjes, dikwijls ook klagen de patiënten over jeuk. De eetlust is slecht, braken is niet zeldzaam en de adem ruikt naar ammoniak (geur van bedorven urine). Deze verschijnselen worden niet alle veroorzaakt door het hoge ureum gehalte, bij een niervergiftiging hopen zich ook nog andere stoffen in het bloed op.

Welke afbraak producten voor de verschijnselen verantwoordelijk zijn is nog niet met zekerheid bekend. De bleekheid is waarschijnlijk het gevolg van bloedarmoede door falen van de nieren. De bloedingneiging berust op een deel op een te kort aan bloedplaatjes, voor een deel ook op beschadiging van de haarvaatwand. Door overstroming van het lichaam met stoffen zoals ureum, worden deze ook in het zweet en in het speeksel uitgescheiden. Het eerste zou de huidjeuk, het tweede zou de urinegeur van de uitgeademde lucht verklaren.

Het feit dat de nieren hun taak opgeven, leidt mede tot zuurvergiftiging van het bloed met als gevolg verdieping en versnelling van de ademhaling(hyperventilatie). Ontwikkelt zich deze toestand dan zal de arts onmiddellijk het eiwit uit het voedsel weglaten. Tevens kan een nierdialyse soelaas brengen en een levensbedreigende situatie vermijden.

Normaal waarden voor mannen en vrouwen 17-50 mg/dl.

copy: aerospace medicine
Steven

Zo ben je nu uitgezeken Pierre? :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

god mot toch pissen nu :lol:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie