turbo op clio 1.8 8v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
clio outlaw
Berichten: 2
Lid geworden op: do 1 jul 2004 7:48
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Hallo, had een vraag en mischien kunnen jullie mij daar mee helpen.

Ik wil op men clio 1.8 8v baccara een turbo zetten kan dat? of moet je veel aanpassen.

groetjes rene hooijer
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je bent 1 van de vele die dat wel zou willen :) Je kan niet zomaar een turbo op een motor schroeven zonder de motor zelf aan te passen.

Gebruik de zoekfunctie eens, het is al vaak besproken. Uiteindelijk zal het erop neer komen dat je het beste een 1.7 turbo motor kan monteren uit een volvo (renault motor met doorontwikkeling van volvo)
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Ik had dit ook geinformeerd voor op m'n RSI blok (ook 1.8 8v), maar het schijnt dat je inlaat en uitlaat veels te warm word omdat die te dicht bijelkaar zit. Dus er moeten wel aantal aanpassingen worden gedaan natuurlijk. En zoals Bart al zei, het is beter om het hele blok ook goed aan te pakken (betrouwbaarder).

Grts. Stephan

Ps. misschien 16V blok erin hangen?? Daar zijn nu standaard turbo-kits voor te koop :). Het is maar een idee, niet dat iedereen zoiets doet :D.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

stephan vergeet niet dat een baccara (of RT) een monopoint motor is. en daar is zowiezo minder mee te doen dan jouw multipoint. Een 16v zou een goeie oplossing zijn als je alles aan past. Alleen dat is zo'n waslijst dat het de vraag is of het dan nog wel rendabel is.

GR.Frits
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat ga je allemaal aanpassen dan??

hoeft amper wat aangepast te worden
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mrtn schreef:wat ga je allemaal aanpassen dan??

hoeft amper wat aangepast te worden
blok, bak, computer kabelboom. dash(kan hoeft niet) remmen, achteras. tank. enz... je kunt het zo gek maken als je wil.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Frits schreef:je kunt het zo gek maken als je wil.
Psies jah, onder motor wisselen versta ik dus

- motor :D
- bak
- kabelboom (plug and play)
- randvoorwerpen

helemaal compleet dus, de rest is om te rijden niet nodig....
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mrtn schreef:helemaal compleet dus, de rest is om te rijden niet nodig....
rijden of veilig rijden?? er zit niet voor niets een grotere remcilinder en andere schijven en klauwen onder een 16v.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ach.... die verschillen vallen erg tegen in het voordeel van de zwakkere partij.

trommeltjes halen meer NM op de remmentestbank dan schijfremmen
Mrtn = Maarten
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Trommels hebben een slechtere warmteafvoer...en zullen dus sneller last van "fading" krijgen bij intensief gebruik. Die schijven zien er verder gewoon leuk uit, maar ik geloof ook niet dat het veel harder remt dan trommels. Geen noodzaak dus.

Echte nuttige aanpassingen doe je eventueel aan de voorzijde in de vorm van een setje remmen van een clio of 1916V. Die zitten er in een halfuurtje op...en dat geld ook voor de hoofdremcilinder.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Frits schreef:stephan vergeet niet dat een baccara (of RT) een monopoint motor is. en daar is zowiezo minder mee te doen dan jouw multipoint. Een 16v zou een goeie oplossing zijn als je alles aan past. Alleen dat is zo'n waslijst dat het de vraag is of het dan nog wel rendabel is.

GR.Frits
Aha ok dat is een goed punt :). Daarom wil je zeker ook een rsi blok in je auto? hehe.
Plaats reactie