Hallo, had een vraag en mischien kunnen jullie mij daar mee helpen.
Ik wil op men clio 1.8 8v baccara een turbo zetten kan dat? of moet je veel aanpassen.
groetjes rene hooijer
turbo op clio 1.8 8v
-
- Contacteer:
Je bent 1 van de vele die dat wel zou willen
Je kan niet zomaar een turbo op een motor schroeven zonder de motor zelf aan te passen.
Gebruik de zoekfunctie eens, het is al vaak besproken. Uiteindelijk zal het erop neer komen dat je het beste een 1.7 turbo motor kan monteren uit een volvo (renault motor met doorontwikkeling van volvo)

Gebruik de zoekfunctie eens, het is al vaak besproken. Uiteindelijk zal het erop neer komen dat je het beste een 1.7 turbo motor kan monteren uit een volvo (renault motor met doorontwikkeling van volvo)
-
Ik had dit ook geinformeerd voor op m'n RSI blok (ook 1.8 8v), maar het schijnt dat je inlaat en uitlaat veels te warm word omdat die te dicht bijelkaar zit. Dus er moeten wel aantal aanpassingen worden gedaan natuurlijk. En zoals Bart al zei, het is beter om het hele blok ook goed aan te pakken (betrouwbaarder).
Grts. Stephan
Ps. misschien 16V blok erin hangen?? Daar zijn nu standaard turbo-kits voor te koop
. Het is maar een idee, niet dat iedereen zoiets doet
.
Grts. Stephan
Ps. misschien 16V blok erin hangen?? Daar zijn nu standaard turbo-kits voor te koop

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
stephan vergeet niet dat een baccara (of RT) een monopoint motor is. en daar is zowiezo minder mee te doen dan jouw multipoint. Een 16v zou een goeie oplossing zijn als je alles aan past. Alleen dat is zo'n waslijst dat het de vraag is of het dan nog wel rendabel is.
GR.Frits
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
blok, bak, computer kabelboom. dash(kan hoeft niet) remmen, achteras. tank. enz... je kunt het zo gek maken als je wil.Mrtn schreef:wat ga je allemaal aanpassen dan??
hoeft amper wat aangepast te worden
Psies jah, onder motor wisselen versta ik dusFrits schreef:je kunt het zo gek maken als je wil.
- motor

- bak
- kabelboom (plug and play)
- randvoorwerpen
helemaal compleet dus, de rest is om te rijden niet nodig....
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
rijden of veilig rijden?? er zit niet voor niets een grotere remcilinder en andere schijven en klauwen onder een 16v.Mrtn schreef:helemaal compleet dus, de rest is om te rijden niet nodig....
Trommels hebben een slechtere warmteafvoer...en zullen dus sneller last van "fading" krijgen bij intensief gebruik. Die schijven zien er verder gewoon leuk uit, maar ik geloof ook niet dat het veel harder remt dan trommels. Geen noodzaak dus.
Echte nuttige aanpassingen doe je eventueel aan de voorzijde in de vorm van een setje remmen van een clio of 1916V. Die zitten er in een halfuurtje op...en dat geld ook voor de hoofdremcilinder.
Echte nuttige aanpassingen doe je eventueel aan de voorzijde in de vorm van een setje remmen van een clio of 1916V. Die zitten er in een halfuurtje op...en dat geld ook voor de hoofdremcilinder.
-
Aha ok dat is een goed puntFrits schreef:stephan vergeet niet dat een baccara (of RT) een monopoint motor is. en daar is zowiezo minder mee te doen dan jouw multipoint. Een 16v zou een goeie oplossing zijn als je alles aan past. Alleen dat is zo'n waslijst dat het de vraag is of het dan nog wel rendabel is.
GR.Frits